Baj, ha nem akar rajzolni a gyerek? Miről árulkodik, ha nem érdeklik a színes ceruzák?
Sok szülő számára riasztó, ha a gyerek nem azt csinálja, mint amit mások.


- Gyorsítja a hajnövekedést, és táplálja a töredezett tincseket: a feketekömény olaja csodát tesz a hajjal »
- Ezek a pulóverek tavasszal is divatosak lesznek: 7 retró fazon, ami nem hiányozhat az idei szettekből »
- Bő 20 évet letagadhatna ez a 60 éves nő, amire az öltözködésével is rásegít: nála a kor tényleg csak egy szám »
- Angelina Jolie és Brad Pitt középső lánya jól megnőtt: a 14 éves Shiloh olyan magas, mint az anyja
- Helyesíráskvíz, amit sokan elrontanak: egyelőre vagy egyenlőre, melyik a jó?
- Détár Enikő és Rékasi Károly fia már 19 éves: Zsigmondból jóképű pasi lett
- Általános iskolás tananyag: tudod, mi a szófaja a következő szavaknak? Kvíz!
- Magyar is van a világ leghíresebb mémjei között: a rajtuk szereplő emberek így megváltoztak az évek során
Miért jó a rajzolás kisgyerekkorban? Mert fejleszti az agyat és a kézügyességet, ezzel együtt segít abban, hogy felkészültté váljon az iskolakezdésre. Érthető hát, ha egy szülő aggodalommal figyeli, ha a gyereke nem akar ceruzát ragadni.
Nem fog úgy fejlődni, lemarad a többihez képest a fejlődésben - gondolják, és noszogatják is a gyereket, hogy rajzoljon.
Nem baj, ha nem akar rajzolni a gyerek
A rajzolást erőltetni semmiképp sem érdemes. Ha a gyerek nem akar rajzolni, az ugyanúgy természetes, mint az, ha egy felnőtt nem akar. Nincs kedve hozzá, nem érdekli. Lehet, hogy soha életében nem érdekli majd az ilyesmi, és később inkább a zene felé fordul, vagy a sport lesz a mindene.
A színes ceruzát és a rajzlapot csak elérhető helyre kell tenni a gyerekszobában, és fenntartani, mint lehetőséget. Érdemes olykor rajzolni is a gyerek szeme láttára kedvcsinálóként, hogy lássa, milyen a rajzolás, és invitálni, ha láthatóan érdekli.

Más is fejleszti a gyereket úgy, mint a rajzolás
Mit fejleszt a rajzolás? A finommotoros képességeket, a kéz finommozgását, a koncentrálóképességet, az egyes mozzanatok összehangolását, a kreativitást. Ezek a képességek befolyásolják a majdani tanulási képességeket, nélkülözhetetlenek lesznek az iskolában a számolás, az írás és az olvasás megtanulásához. De nincs ok pánikolni, hogy a gyerek nem rajzol, és emiatt lemarad a vele egykorúakhoz képest.
Nem a rajzolás az egyetlen, amivel a fentiek fejleszthetők. Bármi, ami hasonlóan aprólékos kézmozdulatokat igényel, odafigyelést, kreativitást, az megfelel. A rajzolás és színezés mellett a képragasztás - gyerekragasztóval -, a gyöngyfűzés - három éven felül -, a gyurmázás, de kisebbeknek akár a papír kis darabokra tépése is hasonlóan fejlesztő hatású.
Lehet, hogy egy gyerek, aki addig nem érzett kedvet a rajzoláshoz, egyik napról a másikra mégis leül, és ceruzát fog a kezébe. Az is lehet, hogy nem.
Bár fontos a gyerek szokásait, fejlődését figyelemmel kísérni, túlaggódni nem érdemes. Nincs két egyforma gyerek, és a fejlődés felé sem csak egy út vezet. Hagyni kell, hogy a gyerek válassza meg a kedve szerinti fejlesztő elfoglaltságot, így lesz értelme. A szülő dolga annyi, hogy biztosítsa a lehetőségeket, és segítsen megtanulni, mit hogyan kell csinálni.