Túl sok só van bennük! 12 étel, amiket ne adj a gyereknek enni
Lehet, hogy a gyereknek felcsillan a szeme a finomságok láttán, de ártasz vele, ha ezeket adod neki.

Ez is érdekelhet

A bosszúpornótól a virtuális valóságig: elindult a Gyerekaneten.hu, az NMHH szülőknek szóló információs oldala (x)

Fogyassz hazai prémium tejterméket! (x)

Sasszemkezelés: a magyar zenészek is ezt választják (x)

Vírusok ellen segíthetnek a gyógynövények (x)

beauty and style

Gyönyörű lesz: így csempészd be majd az év színét az esküvői dekorációba »

Az Instagram népszerű trollja manökenként is vicces: Celeste Barber szétpózolta a divatbemutatót »

A rózsaarany hajszín ellenállhatatlan: a vörösnél és a szőkénél is divatosabb idén »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A felnőttek is szívesen nassolgatnak, a gyerekeknek pedig pláne felcsillan a szemük egy csoki vagy zacskó chips láttán - ám ahogy azt bizonyára tudod, a rágcsálnivalók, hacsak nem direkt egészségesek, nem tesznek jót a szervezetnek.

Nemcsak a magas cukortartalmú édességek lehetnek ártalmasak, hanem a sós rágcsálnivalók is. Azok ugyanis, ahogyan a cukrosok például cukorbetegséget vagy túlsúlyt hozhatnak magukkal, a bennük vagy rajtuk lévő só miatt ugyanúgy károsak. A nassolnivalók mellett pedig sajnos olyan ételek is tartalmazhatnak sok sót, amikre nem is gondolnál, például a kenyér vagy bizonyos készételek.

A szervezetnek természetesen van egy alap sóigénye, a gyerekeké három gramm, a felnőtteké öt gramm, ezt azonban nem ajánlatos túllépni, mégis, mind a főtt ételek, mind a hideg ételek és nassok fogyasztásával sokkal több só kerül a szervezetbe a kelleténél.

Ezért érdemes főzéskor kevesebb sót használni, és inkább fűszerekkel felhozni az ételt a várt fokú ízre, rágcsálnivalók tekintetében pedig nem túlzásokba esni, és ha egyszer-egyszer kerül is az asztalra sós finomság, nem adni azt túl sokszor a gyereknek.

A túlzásba vitt sófogyasztás ugyanis egészségkárosító hatású. Kiváltója lehet a hipertóniának, vagyis magas vérnyomásnak, ezáltal az agyvérzésnek, illetve a vesebetegségek kialakulásának a kockázatát is megnöveli.

Az alábbi 12 étel sótartalma nagyon magas, add a gyereknek minél ritkábban!

Gyerekbarát szendvicsek

Nem eszi meg a gyerek a zöldséget? Ha így adod, biztos elfogy! Kattints a mókás  ötletekért.

Ezt is szeretjük