Fogyj le végleg a baba mellett!
Bár a baba a legfontosabb, magadra is figyelj! A gyerkőc mellett azonban nem mindegy, hogyan próbálsz fogyni.

Ez is érdekelhet

Téged is vár a Lasselsberger-Knauf virtuális családi háza! (x)

Téli álomesküvő a Rosinante Fogadóban*** (x)

Vásárolj a neten is kényelmesen! (x)

Legyen mindannyiunk szívügye a fejlődés! (x)

Idén cseréld a télikabátot fürdőrucira – Ezért érdemes Thaiföldre utaznod! (x)

beauty and style

Elrontottad a szemsminkedet? Ettől az 1 perces trükktől profi munkának fog tűnni »

A téli szezon legdivatosabb hajszínei és frizurái: a természetes nőiesség a fodrászok új mottója »

Nőies ruhák 2019-re, magyar tervezőktől: mi már tudjuk, mi lesz a tavaszi divat »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A fogyókúrázó nők többsége a terhesség alatt felszedett és semmi áron lemenni nem akaró kilóktól próbál megszabadulni. Sokan még 10-15 év múlva is arra hivatkoznak, hogy a terhesség és szoptatás alatt feljött súlyfelesleg az oka minden bajuknak.

Ez sokkal inkább jellemző azokra, akik genetikailag eleve hajlamosabbak az elhízásra, de előfordul másoknál is, hogy a hormonoktól teljesen áthangolódik, lelassul az anyagcsere. Mindkét esetben tudomásul kell venni, hogy a korrekció csak lassan és több lépésben lehetséges, és nem fejeződik be a vélt optimális súly elérésével, a siker után is mindig nagyon kell figyelni!

Jobb az eredmény, ha azonnal kezded

Bár a szoptatás alatt nem célszerű fogyókúrázni, pár apróságra azonban, amivel a még meglevő és az esetleg rád ragadni kívánó kilóktól meg akarsz menekülni, mégis figyelni lehet:

  • Kerüld az édességek fogyasztását, csokit, sütiket, fagyit!
  • Kerüld a tésztafélék, édes főételek - máglyarakás, túrós/mákos tészta, spagettik, pizzák - rendszeres, gyakori vagy nagyobb adagban történő fogyasztását!
  • Este nagyon alaposan mérlegeld, hogy mikor, mit és mennyit eszel; a vacsorára elfogyasztott kalóriák duplán számolhatók és jobban is „ragadnak”, mert addigra lelassul a feldolgozás, az elégetés.
  • Ha nassolni kívánsz, keress természetes és nem hizlaló alternatívákat, egyél almát vagy valami egyszerű, kalóriaszegény és finom ropogtatnivalót a bioboltból, vagy igyál előbb 2 dl teát kevés mézzel - lehet, hogy csak folyadékhiányod van, és a bőséges ivás amúgy is jót tesz a tejtermelésnek.

  • Hetente tarthatsz egy enyhe salaktalanító napot, például rizs-ananász napot, leves-saláta napot, gyümölcsnapot. Havonta pedig 3-4 nap krumplidiétát is, ilyenkor főve, tepsiben vagy héjában sütve, illetve püréként egyél krumplit párolt vagy grillezett zöldségekkel, napközben sok, de nem túl édes gyümölcsöt és délben, illetve vacsorára natúr zöldséglevest is fogyassz! Ne feledkezz meg a még több folyadék elfogyasztásáról sem!

Szoptatás után

Ha már nem szoptatsz, akkor a krumplidiétát akár 3-4 hétig is folytathatod, vagy beiktathatsz heti 2-3 lénapot is. Ekkor a legfontosabb alapszabályok:

  • Legalább 3-3,5 liter folyadékot igyál meg, ami lehet gyógytea, salaktalanító, immunerősítő és vértisztító is! Ne igyál szénsavas italt és üdítőket, de tömény gyümölcsleveket sem, ez utóbbiak helyett inkább a frissen préselt vagy hígított bioleveket válaszd! A búzafűlé salaktalanít és serkenti a sejtek regenerálódását, az ananászlé vízhajtó és anyagcsere-aktiváló, a savanyúkáposzta- és az aszaltszilvalé pedig főleg azoknak ajánlott, akiknek lassú az emésztése.

  • Se az enyhe salaktalanító, se az intenzívebb lénapokon ne fogyassz cukrozott ételeket és italokat, a teába is csak esetleg egy kis mézet tegyél!
  • Ha lassult az anyagcseréd, fogyassz reggel és esetleg este is egy kávéskanál jódozott vizet! Ez felpörgeti a pajzsmirigy-működést, és ezzel gyorsítja a sejtek anyagcsere-folyamatait is.
  • Ne igyál feketekávét, mert serkenti a savtermelést és ezzel az éhségérzetet, rontja a vitaminok és a vas felszívódását, emiatt kimerültté tesz! Helyette inkább zöldteával, ginszenggel vagy vörösteával élénkítsd magad, a kávézás rítusát pedig gabonakávé-ivással pótold!
Ezt is szeretjük