A 6 legegészségesebb étel, amit muszáj fogyasztanod
Terhesen
Íme, néhány remek élelmiszer, mely nemcsak számodra hasznos, de a picinek is nélkülözhetetlen.

Ez is érdekelhet

Nyarat varázsol a nappalidba a technológia (x)

Oda a kontroll, oda az önbizalom: mi állhat a gyakori vizelési inger mögött? (x)

Fontos ügy mellé állt a Tesco: Nézd meg, kik a támogatott szervezetek! (x)

Egy kattintás, és kész a bevásárlás: csak 1 forint a kiszállítás (x)

beauty and style

8 nadrág esküvőre vendégként, ha nem vagy kiöltözős típus: kényelmes és elegáns darabokat mutatunk »

A- és C-vitaminnal megpakolt smoothie bőröregedés ellen: alaposan kivasalja a ráncokat »

Gyönyörű esküvői hajdíszek minden frizurához: egyszerűek, mégis különlegesek »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A terhesség során kilenc hónapod van arra, hogy minden étkezéssel, minden harapással a lehető legjobb útravalóval ajándékozd meg a gyermekedet. Érdemes tehát válogatósnak lenned, hiszen a legapróbb falat is számít.

Amikor a szádhoz emeled a villát, mérlegeld, hogy valóban megfelelően választottál-e: ha az alábbiak közül valamelyiket eszed éppen, biztos lehetsz benne, hogy igen. Ismerd meg azokat a táplálékokat, melyekből érdemes minél többet fogyasztanod, ha jót akarsz a babának.

Gyümölcs

Ha különböző ízű és színű gyümölcsöket választasz, biztos, hogy hozzájutsz mindenféle vitaminhoz és ásványi anyaghoz, amire szükséged van, hiszen az egyes színekbe kódolva más és más tápanyagok lapulnak ezekben a finomságokban. A legtöbb friss gyümölcs tartalmaz karotint, mely a vér és máj tisztításában játszik fontos szerepet, ezenkívül pedig hasznos a bőrnek és a légutaknak is.

Az antioxidánsoknak pedig sejtvédő funkciójuk van, ami neked és a babának egyaránt hasznos lehet. A gyümölcsökben sok C-vitamin, magnézium és pektin is található: ez utóbbi megköti a nehézfémeket, közöttük az ólmot, ami az egyik legveszélyesebb magzatkárosító lehet a légszennyezés miatt. Egyél tehát minél több sárgabarackot, mangót és almát, de ne fogd vissza magad a bogyósgyümölcsök terén se, illetve fogyassz banánt is.

Zöldség

Szénhidrátok helyett fogyassz inkább zöldségeket, hiszen ezek a táplálékok rostban gazdagok, tartalmasak, tele vannak tápanyaggal, és könnyű megemészteni őket. A keresztesvirágú növények állítólag segítenek a rák megelőzésében is, de emellett remek vitaminforrások.

A sötétzöld leveles zöldségek rengeteg C-vitamint tartalmaznak, de ezek a táplálékok nem csupán a baba egészségének megőrzésében, hanem a terhességi tünetek enyhítésében is segíthetnek.

A rostban gazdag zöldek ugyanis biztosítják a megfelelő bélműködést, amivel elkerülheted az aranyér kellemetlen tüneteit, illetve a székrekedést. Egyél tehát sok brokkolit, endíviát, spenótot, paradicsomot, uborkát és zöldpaprikát. Légy azonban óvatos, ha hajlamos vagy a puffadásra, ebben az esetben ugyanis a káposzta, a kelbimbó és a karfiol kellemetlen tüneteket okozhat.

Hagymát a gyógyszerek helyett!
A vöröshagyma antibiotikumként és gyulladáscsökkentőként működhet, ezért, ha terhességed alatt betegnek érzed magad, és nem szedhetsz gyógyszert, remek megoldást jelenthet a hagymatea. Meghűléses tünetek esetében napi két-három csésze ajánlott. Ha kíváncsi vagy a főzet receptjére, cikkünkben megtalálod!

Teljes kiőrlésű gabona

A teljes értékű gabonában sok rost, B-vitamin, króm és nyomelem található. Ez a táplálék segít abban, hogy energiaszinted kiegyensúlyozott maradjon, ezenkívül pedig a vércukorszintedet is kordában tartja.

Gazdag rosttartalmának köszönhetően remek megoldást jelenthet valamilyen teljes kiőrlésű gabonából készült étel a terhességi gyomor-, illetve bélpanaszok ellen. Kismamaként tehát egyél sok kölest, barnarizst, hajdinát, árpát, zabot, rozst és tönkölybúzát.

Hüvelyesek

A hüvelyesekben sok rost, B-vitamin és protein található. Emellett a lencsében rengeteg a vas, ami nélkülözhetetlen a terhességi vérszegénység megelőzéséhez, a babfélék pedig csökkentik a vér koleszterinszintjét, rendben tartják a vastagbelet, és segítenek megőrizni a vércukorszint egyensúlyát. A szójabab isoflavonokat tartalmaz, melyek a hormonszint szabályozásában játszanak fontos szerepet. A hüvelyesek értékes vitaminjaira csemetédnek legalább annyira szüksége van, mint neked, fogyassz tehát minél több babféleséget, csicseriborsót és lencsét.

Cikkünk Kate Cook és Lucy Wyndham-Read A boldog kismama című könyve alapján készült.

Ezt is szeretjük