5 tápanyag, ami serkenti az agyműködést - És 4 dolog, ami gátolja
Gyermeked iskolai teljesítménye és étrendje szorosabb összefüggésben áll, mint gondolnád.

Ez is érdekelhet

5 tipp, hogy hogyan lendítsd fel a szépségszalonod forgalmát! (x)

„A természetben értjük meg, kik vagyunk” – Grecsó Krisztián író az Erdei Vándortáborokról (x)

Sári bíró - az idők változnak, de az emberek valójában nem (x)

Trendi új illat a világhírű Acqua Coloniától - Íme az egzotikus 4711 kölni (x)

Bettina fejlődése végre beindult (x)

beauty and style

A 73 éves Cher 40-nek sem néz ki a reklámfotón: egyetlen ránc sincs a popdíva arcán »

Újra divatos a dauer, de már nem olyan, mint régen: a bio tartós hullám kíméletesebb opció lehet »

Újabb hollywoodi színésznő tündökölt magyar tervező kreációjában: címlapra vitte az álomszép ruhát »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Bizonyára te is azt szeretnéd, ha gyermeked jó tanuló lenne, hiszen így többre viheti majd az életben is. De azt vajon tudtad-e, hogy tanulmányi eredménye szoros összefüggésben áll az étrendjével?

Az elme, mint a test többi része, megfelelő táplálást igényel. Ha pedig a kicsi egészségtelen ételeket eszik, könnyen lehet, hogy nem a legjobb formáját hozza majd feleléskor vagy dolgozatíráskor. Tudd meg, hogyan növelheted szellemi teljesítményét.

Lecitin

Az észélesítő tápanyagok körében kulcsszerepet játszik a lecitin. Ez egy phosphatidyl choline nevű anyagot tartalmaz, amely egyik idegsejttől a másikig szállítja az idegimpulzusokat - azaz egyfajta agyserkentőként működik.

Lecitingranulátumot vásárolhatsz a bioboltokban, és beleteheted példáulmüzlibe, de beszélj táplálkozás-szakértővel, mielőtt étrend-kiegészítőt adsz a gyereknek. A lecitin kiváló természetes forrásai a tojássárgája, a máj, a diófélék, a teljes magvak, a szójabab, a finomítatlan növényi olajok és a kukorica.

Cink

Régóta tudjuk, hogy a cink esszenciális nyomelem, melyre az egészséges növekedéshez és fejlődéshez van szükség.

Számos állatkísérlet bizonyította, hogy a cinkhiány tanulási nehézségeket okozhat, míg a kutatások szerint ez a nyomelem javíthatja a gyerekek szellemi teljesítőképességét. A cink szerepe az agyműködésben ugyanakkor tisztázatlan volt egészen a legutóbbi időkig, amikor is kimutatták, hogy olyan vegyületek alkotóeleme, melyek alapvető fontosságúak az idegsejtek működéséhez.

Bár a cink rengeteg élelmiszerben megtalálható, nagyon gyakori a hiányközeli állapot. Ennek oka lehet a rossz talajminőség, amely befolyásolja a növények cinkfelvevő képességét. Ez aztán végighalad a táplálékláncon az állatokhoz és az emberhez.

A táplálkozási cink legjobb forrása az osztriga - tízszer annyit tartalmaz, mint bármely más élelmiszer -, a szárnyasok, a máj és egyéb húsfélék, a búzacsíra, a vajbab, a joghurt, a juharszirup és a melasz. A fehér kenyér cinktartalmának nagy része elvész: ismét elmondhatjuk, hogy a teljes kiőrlésű lisztből készült kenyér jóval egészségesebb felnőttek és gyerekek számára egyaránt.

E-vitamin

Ez a zsírban oldódó vitamin az agy oxigénellátásához szükséges. Ne feledd azonban, hogy a főzés és az élelmiszer-feldolgozás során a táplálékban lévő E-vitamin mennyisége jelentősen csökkenhet. A feldolgozott gabona E-vitamin-tartalmának akár 80%-a is kárba mehet, és még a fagyasztás is tönkreteszi a vitamin nagy részét.

Az E-vitamin tocopherol nevű anyagokból épül fel, melyeket növények állítanak elő, és leginkább a növényi olajakban találhatók meg. A búzacsíraolaj tartalmazza belőlük a legtöbbet - ez az E-vitamin legegészségesebb forrása. Az állati eredetű források áttételes módon jönnek létre: az elfogyasztott növényekből származó E-vitamin elraktározódik a zsírszövetben.

Omega-3 zsírsavak

Létfontosságú észélesítőket tartalmaznak. Érdemes csemetédnek többet adni olajos halakból - tonhalból, lazacból, heringből és makrélából -, diófélékből és magvakból, hidegen sajtolt olajakból, például olívaolajból, tojássárgájából, szójababból, hántolatlan magvakból, nyers búzacsírából, hüvelyesekből, sörélesztőből, húsokból, tejből és tejtermékekből, ha növelni akarod ezeknek a tápanyagoknak a bevitelét.

Mangán

Ez a nyomelem segíti a choline nevű neurotranszmitter termelését. Emellett szerepet játszik a koleszterol és a zsírsavak szintézisében, támogatja a szervezetet a szénhidrátok megemésztésében, valamit a pajzsmirigy legfontosabb hormonjának, a tiroxinnak az élőállításában - azaz több okod is van arra, hogy ne felejtsd ki csemetéd étrendjéből. Legjobb természetes forrásai a diófélék, a hántolatlan gabona, a zöld leveles zöldségek, a borsó, a szegfűszeg és a gyömbér.

Ami rontja a szellemi teljesítményt

A koffein és az egyéb stimulánsok alapvető tápanyagoktól fosztják meg a szervezetet, ezért kerüld az élénkítő hatású teákat, a csokoládét, a finomított cukortermékeket és a koffeinben ugyancsak gazdag szénsavas italokat.

Mondj igent magadra!

A Femina Extra 4 alkalmas önfejlesztő sikerkurzusán Szily Nóra pszichológus és coach vezetésével elérheted, hogy elégedett, sikeres és boldog legyél az élet bármely területén.

Hogyan mondjunk nemet lelkiismeret-furdalás nélkül?

A boldogság és siker alapjai, azaz miért fontos önzőnek lenni?

A kommunikáció, mint az érdekérvényesítés kulcsa: a bizalomépítéstől a hatásgyakorlásig

Burnout, vagyis amikor már semminek nincs értelme

A kurzusról pontos részleteket itt találsz.

Jegyek kizárólag online érhetők el, korlátozott számban.

Helyszín: MEMO ház – 1077 Budapest, Wesselényi utca 73.

Időpont: 2020. március 6., március 26., április 16., május 7.

Promóció

Nem csak az élelmiszereken múlik: az alumíniumot összefüggésbe hozzák a gyenge memóriával, ezért lehetőség szerint ne használj alumíniumedényeket, ha pedig már nagyobb a csemetéd, ne vásárolj számára olyan dezodort, amely jelentősebb mennyiségben tartalmaz alumíniumot. Vitatott a mobiltelefonok agyra gyakorolt hatása is - bár számos más okból előnyösek, vedd rá a gyerkőcöt, hogy csak indokolt esetben használja.

Amanda Cross: Egészséges étrend kicsiknek

Nem is olyan könnyű gyermeked számára a legmegfelelőbb étrendet összeállítani. Ennek a könyvnek minden lapján találsz hasznos ötleteket arra vonatkozóan, hogyan javíts a kicsi étkezési szokásain, hogyan helyettesítsd a kész és félkész élelmiszereket természetes ételekkel, hogyan keltsd fel a gyerekek érdeklődését az egészséges ennivalók iránt, és melyek számára a legmegfelelőbb ételek. A kötet számos receptet és gyakorlati tanácsot tartalmaz például a szellemi teljesítmény fokozásával, az immunrendszer erősítésével kapcsolatban is.

Kiadja az Alexandra Kiadó.
A könyv ára 2549 forint.
A könyvet itt rendelheted meg.
Ezt is szeretjük