4 rejtett ok a hiperaktivitás mögött
Lehet, hogy az étrenddel van baj
Egyes ételek hozzájárulhatnak a magatartászavar kialakulásához.

Ez is érdekelhet

Letti története megmutatja, hogy a reménytelen helyzetből is van kiút (x)

Őszi kikapcs: Íme a trendek! (x)

Színésznők, akiket az egész ország imád (x)

Egyedülálló szolgáltatásokat kínáló, újépítésű lakások a XIII. kerületben: Idén extra kedvezménnyel! (x)

Tudod már, hol egyél október 8. és 13. között?

beauty and style

Gyönyörű, hullámos loknik: 5 zseniális hajgöndörítő technika videón »

Arcszérum kávézaccból és avokádómagból? Újrahasznosítás már a szépségápolásban is »

Mellélőtt szettjével a gyönyörű színésznő: mi történt Chloë Moretz stílusérzékével? »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Egyes vélemények szerint minden tizedik gyermek szenved figyelemhiányos, fokozott aktivitási zavarban, azaz ADHD-s.

A tünetek közé tartozik a destruktív viselkedés, a tanulási nehézség, az ügyetlenség, az ingerlékenység és a hiányos szocializáció. Mindezen csak ront a helytelen táplálkozás.

Finomított cukrok az étrendben

Gyakori tapasztalat, hogy az ADHD-s gyermekek cukorfeldolgozásával probléma van, ennek tünetei pedig sokkal kifejezettebbek reggel, amikor a gyermek édes ételt eszik üres gyomorra.

A cukorból a finomítás során eltűnnek az ásványi anyagok, például a króm, amely a cukor feldolgozásához és a vércukorszint szabályozásához elengedhetetlen lenne. Ez a hiány pedig hipoglikémás - az alacsony vércukorszinttel járó - rohamot idézhet elő, ami viszont agresszív kirohanásokban juthat kifejezésre. A finomított cukrok helyett adj gyermekednek természetes édesítőszereket, például nádcukrot vagy sztíviát.

A cink, a kalcium és a magnézium hiánya

A cink, a kalcium és a magnézium hiánya nyugtalanságot, figyelmetlenséget, tanulási nehézséget válthat ki, illetve a feltételezések szerint szoros összefüggésben áll az ADHD-s tüneteket intenzitásával.

Érdemes tehát olyan ételeket adnod a gyerkőcnek, melyek gazdagok a fenti tápanyagokban. Ezek a következők:

Cink: hús, hal, spenót, zöldbab, alma, banán, gabonapelyhek, búzacsíra, teljes kiőrlésű lisztből készült pékáruk, joghurt, sajt, camembert.

Kalcium: tej, leveles zöldségek, zeller, avokádó, karfiol, zöldbab, hagyma, mandula, mogyoró, csicseriborsó, tofu, szezámmag.

Magnézium: tengeri halak, fehérbab, banán, hüvelyesek, csírák, teljes kiőrlésű gabonák, korpa, tengeri halak.

Az esszenciális zsírsavak hiánya

Életbevágó jelentőséggel bírnak az esszenciális zsírsavak, különös tekintettel az omega-3 zsírsavakra. Számos tanulmány bizonyítja, hogy ezek hiánya viselkedési problémát és tanulási nehézséget okozhat, továbbá, hogy az ADHD-s gyerekeknél ezek szintje lényegesen alacsonyabb az egészségesnél.

Bizonyítást nyert az is, hogy a kisfiúknál súlyosabb zsírsavhiány fordul elő, az olvasási és helyesírási készségek gyengébbek. Egy, a közelmúltban végzett vizsgálat a depresszió és a hangulatingadozások, valamint az omega-3 zsírsavak hiánya között fedezett fel összefüggést. A kutatók azt találták, hogy ezek a zsírsavak képesek lehetnek elnyomni a hirtelen hangulatváltozásokat kiváltó ingereket. Ha az étrenddel, illetve gondosan adagolt táplálékkiegészítőkkel nagyobb mennyiségben sikerült bejuttatni őket a szervezetbe, láthatóan javult az agy metabolizmusa, és enyhültek az ADHD-s tünetek is. Az omega-3 zsírsavak kiváló forrásai a dió, a repcemagolaj és a lenmagolaj és a szójabab.

A tiamin hiánya

A tiamin, azaz a B1-vitamin hiánya szintén összefügg az agresszív, impulzív, kiszámíthatatlan viselkedéssel - fontos tehát, hogy a nagyobb bajt megelőzendő minél többet fogyasszon belőle a gyerek. Sok B1-vitamin található a burgonyában, a teljes értékű gabonákban, a mogyorófélékben, a magvakban, a tojásban, a húsban, a zöldségekben, valamint a barna rizsben.

Cikkünk Nicola Graimes Agyturbó című könyvének segítségével készült.

A bizonyos élelmiszerekben gazdag, egészséges táplálkozás segíti a gyermek emlékezetének, figyelmének, tanulási képességeinek és szellemi energiáinak fejlődését. Ha viszont egyes tápanyagok nem jutnak be a szervezetbe, az ronthatja az agy működését. Mindezek ellenére sok szülő küszködik, hogy mit is főzzön gyermekének, így gyakran a kereskedelemben kapható ételekre hagyatkozik, amelyek viszont dugig vannak cukorra, sóval és nemkívánatos adalékokkal. Az Agyturbóval könnyen javíthatják a szülők gyermekük szellemi képességeit.

Kiadja a Hajja és Fiai Könyvkiadó.
A könyv ára 2000 forint.
A könyvet itt rendelheted meg.
Ezt is szeretjük