3 károsnak hitt, de egészséges étel a terhesség alatt
Néhány veszélyesnek tartott étel megfelelően fogyasztva létfontosságú tápanyagok forrása lehet.

Nyereményjáték

Nyerj páros belépőt 2018 fergeteges jazzkoncertjére a Sárik Péter Trióval! (x)

Nyerj luxuskozmetikumokat érett bőr számára, és búcsúzz el a ráncoktól a természet erejével! (x)

Nyerj utazókönyvet, és ismerd meg a világ legkevésbé ismert érdekességeit! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Gomba vagy baktérium? Nagyon is lehet érzékelni a különbséget, és máshogy is kell kezelni (x)

Ezreket spórolhatsz a vízszámlán: pénzt és energiát spórol ez a konyhai eszköz (x)

A legjobb szőrtelenítő módszer télen is: így lesz hetekig sima a bőröd (x)

Tökéletes alakot és egészséges testet ajándékozhatsz karácsonyra! Mutatjuk, hogyan (x)

Babapuha és fényes lesz a festett haj ezektől a tippektől: látható lesz a különbség (x)

beauty and style

Az egész arcát piros rúzzsal sminkelte ki: ez lett az eredménye »

Erre jó egy melltartó és egy ragasztópisztoly: 3 szuper ötletet mutatunk »

Esküvői dekorációk fenyőággal - Télies és romantikus »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A terhesség alatt számos ételről le kell mondanod, ami korábban esetlegesen a kedvenceid közé tartozott. A kismamák számára ugyanis egyes táplálékok veszélyforrást jelenthetnek, hiszen fertőzéseket terjeszthetnek, vagy bizonyos összetevőiknek köszönhetően a magzatra nézve kockázatosak.

A veszélyesnek, ezért kerülendőnek tartott ételek között azonban akad néhány, melyet ma már nem tartanak egyértelműen károsnak, hiszen csak bizonyos körülmények között lehet ártalmas, egyébként pedig létfontosságú tápanyagok forrása. Tudd meg, hogyan érdemes ezeket fogyasztanod, hogy a hasznodra válhassanak!

Só - a legjobb nátriumforrás

A terhes nőknek azt szokták ajánlani, hogy lehetőség szerint tartózkodjanak a sófogyasztástól, mivel az súlyosbíthatja a vízvisszatartást.

A lábdagadástól és a vizesedéstől pedig minden bizonnyal a legtöbb kismama örömmel megszabadulna, ám a legújabb kutatások eredményei szerint ennek érdekében többet lehet tenni a végtagok felpolcolásával, mint a sótlan étrenddel.

A víz felhalmozódásához ugyanis a megváltozott hormonszint vezet, valamint az, hogy a várandósság alatt a szervezet egyre több vért, vagyis testnedvet termel, hogy a babát is el tudja látni.

Így a sófogyasztás korlátozásával sajnos nem szabadulhatsz meg a kellemetlen tünetektől, legfeljebb létfontosságú ásványi anyagokat vonsz meg magadtól.

Természetesen nem árt óvatosan bánni az adagokkal, de a legjobb, ha pocakosan sem mondasz le a sóról, hiszen ez a legjobb nátriumforrás, és a hormonális folyamatoknak köszönhetően ez az ásványi anyag is nagyobb mértékben ürül a szervezetedből. Ha pedig jódozottat választasz, szintén hozzájárulhatsz a baba egészséges fejlődéséhez, hiszen a jódhiány akár magzati agykárosodáshoz is vezethet.

Káposztafélék és hüvelyesek

A káposzta, a kelbimbó és a hüvelyesek általában előkelő helyen szerepelnek a kismamák számára tiltott ételek listáján. Amennyiben hajlamos vagy a puffadásra, ezeket valóban nem ajánlatos fogyasztanod, ám szakmailag nincs alátámasztva az az elmélet, miszerint a kisbaba már az ekkor elfogyasztott ételektől is hasfájós lehet később.

A káposztával, a karfiollal, a babbal és a borsóval tehát legfeljebb a saját érdekedben érdemes óvatosnak lenned, de, ha nincsenek tőle gyomorpanaszaid, időnként érdemes fogyasztanod. Állítólag a kellemetlenségeket úgy is elkerülheted, ha az első főzővizet leöntöd a zöldségekről vagy a hüvelyesekről - így pedig hasznosíthatod azt a rengeteg tápanyagot és vitamint, melyet ezek az ételek tartalmaznak.

A hüvelyesek ugyanis rendkívül gazdagok rostokban, melyekkel megelőzhetőek a terhesség alatti székletproblémák, de emellett az idegsejtek képződéséhez nélkülözhetetlen B-vitaminokat is tartalmaznak. A káposztafélék C-vitaminban és a baba egészséges fejlődéséhez nélkülözhetetlen folsavban gazdagok, éppen ezért, ha te magad nem vagy érzékeny ezekre az ételekre, kár lenne kiiktatnod őket étrendedből.

Az egészséges táplálkozás

Ha érdekel az egészséges táplálkozás, és arra is kíváncsi vagy, melyek a legfontosabb, nélkülözhetetlen vitaminok és ásványi anyagok, nézd meg videónkat! A megfelelő étkezési szokások a terhesség alatt még fontosabbak, hiszen a baba is tőled nyeri a szükséges tápanyagokat.

Tojás - alaposan átfőve

A legtöbb kismama úgy tudja, hogy szigorúan tilos tojást fogyasztani a terhesség alatt, mivel a szalmonella baktériuma leggyakrabban ebben az ételben fordul elő. A nyers vagy félig átfőtt tojásra igaz is ez a korlátozás, azonban biztonságos forrásból származó, garantáltan nem lejárt szavatosságú, alaposan átfőtt tojást terhesen is fogyaszthatsz.

Néha érdemes is, hiszen összesen 13 vitamin található ebben az egyetlen táplálékban. Többek között gazdag D-vitaminban, ami elősegíti a kalcium felszívódását, valamint bőségesen tartalmaz B-vitamint is. Ugyanakkor található benne folsav és vas is - ez utóbbi a terhességi vérszegénység megelőzésében játszik fontos szerepet.

Amennyiben pedig nem szereted a tejet, a tojás lehet a legjobb természetes kalciumforrás. Ez a vitamin nélkülözhetetlen a csontok építéséhez, és, ha nem fogyasztasz belőle eleget, a baba a te szervezetedből vonja el a számára szükséges mennyiséget. Természetesen nyers formájában semmi esetre nem érdemes fogyasztanod a tojást, tehát még a habos süteményeket és a majonézt is jobb, ha kerülöd.

Blog.hu ajánló