3 hétköznapi szokás, ami miatt nem tudsz teherbe esni
Lehet, hogy mindennapos szokásaid miatt került el eddig a gyermekáldás. Változtatni sosem késő!

Ez is érdekelhet

A mérték a lényeg: tévhitek a szénhidráttal kapcsolatban (x)

Szárnyal a budapesti VictoriaShop! (x)

4 tipp: így védd a kisbabád bőrét! (x)

Vágyak, remények, pletykák: boldog békeidők hangulatát idéző, szellemes komédia érkezik (x)

Nézd meg, honnan érkezik a reggeli kávé a poharadba

beauty and style

A 70-es években nem volt nőiesebb smink ennél, és most újra divatos – Póklábpillák egyszerűen »

A bőr és a haj csodafegyvere a squalane: elképesztő változást idéz elő »

Így még biztosan nem gondoltál a rövidnadrágra: nőies szettek, amikben ősszel is helyet kaphat »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Számos párral megesik, hogy a kisbaba várat magára, pedig a hosszas vizsgálatok sem jeleznek olyan egészségügyi problémát, ami szervileg akadályozná az új élet megfoganását.

Ilyenkor elképzelhető, hogy bizonyos hétköznapi tényezők okozzák a problémát, jobb, ha odafigyelsz rájuk!

Nem megfelelő étrend

Az, hogy mit eszel, nagyban befolyásolja többek között a fogamzóképességet is. A megfelelő étrend bővelkedik gyümölcsökben és zöldségekben, gabonafélékben, továbbá tengeri halakban.

Utóbbiakban rendkívül nagy mennyiségben találhatóak esszenciális zsírsavak, melyek jótékonyan hatnak a megtermékenyülésre, de a baba fejlődéséhez és a terhesség komplikációktól mentes lezajlásához is hozzájárulnak.

A fenti ételféleségek nem mellesleg B6-vitaminban is igen gazdagok, amelynek ugyancsak jelentős szerepe van a fogamzásban. Érdemes továbbá olyan táplálékokat fogyasztani, amelyek fitoösztrogént tartalmaznak - mint például a fokhagyma vagy a szója -, mert elképzelhető, hogy az alacsony hormonszint miatt nem sikerül teherbe esned.

A folsav is fontos része kell, hogy legyen az étrendednek már a terhesség előtt is, ezért egyél sertés- és marhamájat. Az olajos magvak gazdagok kalciumban, magnéziumban és cinkben - ezek az ásványi anyagok is segítik a fogamzást. Ezzel szemben a rostszegény, az egyszerű szénhidrátokban - mint például finomliszt vagy cukor - gazdag, illetve a zsíros ételek rontják az esélyeidet a babavállalásra.

Stressz

Az első és egyben legfontosabb tényező, ami meghatározza a teherbeesést, te magad vagy. A feszültség - például munkahelyi problémák kapcsán, illetve amiatt, hogy eddig nem sikerült anyává válnod - egyfajta lelki gátat képezhet benned, idővel pedig állandósult stresszforrássá nőheti ki magát. Ha nem kezeled a helyzetet, akkor voltaképpen te akadályozod saját magadat a teherbeesésben.

Próbáld meg kiiktatni az életedből a stresszt. Persze, ez nem egyszerű, hiszen egyik napról a másikra nyilván nem fogsz tudni például munkahelyet váltani, mint ahogy a frusztráción is időbe telik felülkerekedni, de relaxációs technikákkal, jógával és a mértékletes sportolással, illetve azzal, hogy nem fojtod a dühöt magadba, máris megkönnyítheted a dolgodat. Keress egy olyan elfoglaltságot, amely teljesen ellazít és kikapcsol, ezáltal könnyebben feloldhatod a benned lévő feszültséget.

Alakformálás

El kell döntened, hogy mi fontosabb számodra: a gyermekáldás vagy az alakod. Több kutatás is bizonyította, hogy a kilók száma és a termékenység összefügg egymással. A túlsúlyos nők nehezebben esnek teherbe - ám azok így járhatnak, akik átesnek a ló túloldalára.

A túlzásba vitt fogyókúra ugyanis megviseli a szervezeted, többek között lerövidítheti a termékeny időszakodat, ráadásul ilyenkor lényeges tápanyagokat is nélkülözöl, így a teherbeesés is nehezebbé válik.

Ezért a legjobb, ha nem diétával, hanem inkább mozgással próbálod magad formába hozni. A kemény edzés helyett azonban válassz olyan sportágakat, mint a kerékpározás vagy az úszás - ezek nem annyira megerőltetőek, viszont hatásosak.

Ha sikerül elérned az optimális súlyodat, nemcsak könnyebben foganhatsz meg, de a terhesség során is jóval kevésbé leszel kitéve bizonyos veszélyeknek, úgymint terhességi cukorbetegség vagy magas vérnyomás, és az esetleges szülési komplikációkat is megúszhatod.

Szerinted milyen tényező befolyásolhatja még a teherbeesést?

Ezt is szeretjük