12 egészségesnek hitt, de káros étel, amivel ne etesd a gyereket
A leggyakoribb élelmiszerek többsége is tartalmaz káros adalékokat, melyek árthatnak a kicsiknek.

Nyereményjáték

Nyerj utazókönyvet, és ismerd meg a világ legkevésbé ismert érdekességeit! (x)

Nyerd meg a szerelemsegítő, ezüst szívcsakra nyakláncot, mely segít megtalálni, amire vágysz! (x)

összesen 2 db játék
Ez is érdekelhet

Sok nő itt hibázik: így kell kezelni a bakteriális fertőzést - Nincs olyan, hogy valami mindenre jó (x)

Gomba vagy baktérium? Nagyon is lehet érzékelni a különbséget, és máshogy is kell kezelni (x)

Ezreket spórolhatsz a vízszámlán: pénzt és energiát spórol ez a konyhai eszköz (x)

A legjobb szőrtelenítő módszer télen is: így lesz hetekig sima a bőröd (x)

Tökéletes alakot és egészséges testet ajándékozhatsz karácsonyra! Mutatjuk, hogyan (x)

beauty and style

Mit viselj, ha nincs mit felvenned? 5 szett fantáziátlan napokra »

Az egész arcát piros rúzzsal sminkelte ki: ez lett az eredménye »

Erre jó egy melltartó és egy ragasztópisztoly: 3 szuper ötletet mutatunk »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Hajlamos azt gondolni az ember, hogy azok az élelmiszerek, melyekkel naponta találkozik a boltok polcain, és amik szinte minden háztartásban megtalálhatóak, csakis egészséges összetevőkből készülhetnek.

Bár lehet, hogy tisztában vagy vele, hogy egyes ételfajták nem igazán járulnak hozzá csemetéd szellemi és testi fejlődéséhez, a csábító reklámok könnyen elhitethetik veled, hogy nem is ártalmasak számára.

Az is igaz, hogy a kicsiknek változatos étrendre van szüksége, így teljes mértékben nem lehet kizárni az életükből a szénhidrátokat, valamint a zsiradékokat sem. Ám egyáltalán nem mindegy, hogy ezek az alapanyagok milyen mértékben és minőségben kerülnek be az étrendjükbe.

Egyes táplálékok olyan plusz adalékanyagokkal rendelkezhetnek, melyek romba dönthetik még az egészséges pozitívumait is, hiszen több bennük a színezék és a tartósítószer, mint az értékes tápanyag. Ezért nem árt alaposan átböngészned a címkéket!

Mire figyelj vásárláskor?

Cukortartalom

A cukortartalmat mindenképp érdemes szemügyre venned az összetevők listáján, mert olykor olyan élelmiszerekben is nagy százalékban fordul elő, melyeket ártalmatlannak tüntetnek fel.

Sótartalom

A sózott ételféleségekkel is vigyázni kell, ugyanis kevesen gondolják át, hogy a főétkezéseken kívül mennyi mindennel juthat só a gyerekek szervezetébe, átlépve a nekik ajánlott napi adagot.

A zsiradék fajtája

A zsiradékoknál azt vedd figyelembe, hogy milyen arányban került bele az adott termékbe. Az sem mindegy, hogy esszenciális zsírsavakkal rendelkezik többségében, vagy inkább telített zsírsavakban gazdag, melyek károsak az egészségre.

Szintetikus anyagok

Próbálj meg kevésbé szintetikus készítményeket összeválogatni, ugyanis a halmozottan előforduló, művi édesítő- és tartósítószerek, a színezőanyagok, az állományjavítók és egyéb kemikáliák megterhelik a gyerekek szervezetét.

Ártalmatlannak tűnő, egészségtelen ételek

Nézd meg képgalériánkat, melyek azok a népszerű ételféleségek, amikkel nem érdemes állandó gyakorisággal etetned a lurkód. Ne dőlj be a csábításuknak!

Blog.hu ajánló