Zsírégető, meghosszabbítja az életed, és finom
Mediterrán étrend
A Sahlgrenska Akadémia vizsgálta a mediterrán étrend hatásait.

Ez is érdekelhet

Márciustól még több kedvezmény vár: csak a PIN-kódod kell hozzá (x)

Fedezd fel a gőzállomást, mellyel a vasalás gyorsabb, mint valaha! (x)

Pihenj meg, és vegyél lendületet a céljaidhoz egy hibátlan kávé felett! (x)

beauty and style

Így még nem gondoltál a zoknira: stílusos kiegészítő lehet, ha nem rejtegeted »

Megváltozik a bőröd, ha ezt eszed: a tökmag olcsó, és tele van antioxidánsokkal »

Meghalt Karl Lagerfeld: a divat kevesebb lesz nélküle »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A sok zöldséget és halat, valamint kevés húst és tejet tartalmazó mediterrán étrendről már az ötvenes évek óta sejtik a szakemberek, hogy pozitív egészségügyi hatásokkal bír.

A rostban gazdag, de kalóriában szegény élelmiszerekkel nem csupán karcsú maradhatsz - ezek a táplálékok segítenek megelőzni a szív- és érrendszeri problémákat és a daganatos betegségeket is, meghosszabbítva ezáltal az életedet.

Egy svéd tanulmány tükrében

A Sahlgrenska Akadémia tudósai nemrégiben vizsgálták, hogy a mediterrán étrend milyen hatással van a svéd emberek egészségi állapotára. Az úgynevezett H70 tanulmány 40 éven keresztül követte nyomon ezer - napjainkban már - 70 év feletti ember hogylétét a göteborgi régióban. Az eredmények azt mutatták, hogy a mediterrán diéta nem csupán a pluszkilóktól szabadít meg, de az életet is meghosszabbítja.

A kutatás során arra a megállapításra jutottak, hogy azok az emberek, akik kevesebb húst és állati eredetű táplálékot fogyasztanak, 20%-kal nagyobb valószínűséggel kerülhetik el a krónikus betegségek kialakulását. Mint a kutatást vezető Gianluca Tognon elmondta, ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a mediterrán étrend megelőzi az elhízást, továbbá két-három évvel meghosszabbítja az életet.

Korábbi tanulmányok

A Sahlgrenska Akadémia vizsgálatát három korábbi, még nem publikált tanulmány is alátámasztja. Az egyiket Dániában, a másikat Észak-Svédországban, a harmadikat pedig gyerekek körében folytatták le. Mint Gianluca Tognon elmondta, ezeknek a kutatásoknak köszönhetően levonható a következtetés, hogy a mediterrán étrend nem csupán az idősek, de a fiatalabb korosztály esetében is pozitív egészségügyi hatásokkal jár.

A legfontosabb élelmiszerek

A mediterrán étrendet a déli népek már évszázadok óta követik, a szakemberek azonban csak az ötvenes években figyeltek fel egészségvédő hatásaira. Az étrend legfontosabb elemei a következők: teljes kiőrlésű gabonából készült tészták és pékáruk, továbbá zöldségek, gyümölcsök, hüvelyes növények, növényi magvak, olívaolaj, illetve tengeri halak. A mediterrán diétának elengedhetetlen része még a mérsékelt vörösborfogyasztás. Korábbi cikkünkben bővebben olvashatsz a mediterrán diétáról, valamint egy hétnapos mintaétrendet is találsz.

Kedveled a mediterrán ízeket?

Ezt is szeretjük