3 szuper zsírégető étel, amiről eddig biztos nem tudtál
Szeretnéd rendbe tenni emésztésed, egyúttal felgyorsítani a fogyást? Íme, három hatékony táplálék!

Ez is érdekelhet

Nemzetközi ízélményekkel vár a budapesti ÁRKÁD (x)

Az élet és szerelem diadala - egy rendkívüli, igaz történet Párizsból (x)

Mozdony Matiné, a mozdonyok fesztiválja (x)

beauty and style

Számít a szép bőr az állásinterjún? Sokak szerint a magabiztosság kulcsa »

Cindy Crawford smink nélkül is letagadhatna 10 évet: 53 évesen is ragyogó a bőre »

Ezek a legdivatosabb karcsúsító blézerek a szezonban: nőies fazonok 10 ezer forint alatt »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Azt, hogy a szilva és az alma serkenti az emésztést, az ananász pedig segíti a fehérjék lebontását, szinte mindenki tudja, aki egy kicsit is jártas a diéták világában. Léteznek azonban kevéssé ismert, ám legalább ilyen hatékony karcsúsító szerek, melyek amellett, hogy biztosítják a megfelelő anyagcserét, számos más pozitív tulajdonsággal bírnak. A következő hármat érdemes megismerned.

Josta

Kevesen ismerik a jostát, pedig két gyümölcs előnyeit is ötvözi, és nagyon egészséges. A fanyar bogyót Németországban alkották meg az egres és a feketeribizli keresztezésével. Fiatal gyümölcsről van szó, melynek nemesítését a Max Planck Intézetben már 1920-ban elkezdték, azonban csak 1970-ben fejezték be. A josta az egres savanykás ízét kombinálja a ribizli édesebb aromáival, méghozzá úgy, hogy sem az egres tüskéivel, sem a feketeribizli gyógyszerre emlékeztető ízével nem kell számolnod.

A gyümölcs nagyon sok C-vitamint tartalmaz - száz gramm körülbelül 26-64 milligrammot -, emellett B1-, illetve B2-vitamint, melyek révén felgyorsítja az anyagcserét, és serkenti az emésztést. Utóbbi hatást a gyümölcs savtartalma is megerősíti, így a josta a ma ismert egyik leghatékonyabb emésztésserkentő szernek számít.

Mindemellett kiváló antioxidáns-forrás, így erősíti az immunrendszert, és a szervezet szabadgyökökkel szembeni védekezéséről is gondoskodik. A legjobb, ha nyersen fogyasztod, vagy joghurttal és más gyümölcsökkel keverve, turmixolva italt készítesz belőle. Mindemellett húsételek mellé is kiváló a jostából készült mártás.

Rebarbara

Míg az Egyesült Államokban az egyik legkedveltebb zöldségféle, Magyarországon még mindig mostohán kezelik a rebarbarát, annak ellenére, hogy a nagyobb áruházakban már kapható, emellett egyre több kertben és piacon tűnik fel. Bármilyen meglepő, a Kelet-Szibériából és Kínából származó zöldség hatalmas, zöld levelei és pirosas szára közül a szár alkalmas a fogyasztásra.

A rebarbarát köretek, saláták és édességek elkészítéséhez, valamint gyógynövényként is használják. A-, B- és C-vitamint, kalciumot, magnéziumot, vasat, folsavat és szelént tartalmaz, emellett igen sok rostot, melynek révén optimalizálja az anyagcsere-működést és az emésztést, emellett achrysophansav található benne, mely tisztítja a vesét, a vért és a májat - nem véletlen, hogy a népi gyógyászatban májbajok kezelésére javasolták -, valamint szintén serkenti a bélműködést. Szoptatós anyáknál a tejelválasztást is elősegíti.

A rebarbara szárát felhasználhatod szószok, tészták, pudingok és torták elkészítéséhez is - a külső héjat mindig vékonyan le kell hámozni -, de készíthetsz belőle levest, valamint az almához hasonlóan pitét és kompótot is.

Mángold

Az értékes, vörös erezetű salátafélét a Földközi-tenger vidékén már az időszámításunk előtti ötödik században ismerték és fogyasztották. A mángold íze a spenóthoz hasonló, de valójában a répafélékhez tartozik, és a cékla a legközelebbi rokona.

Igen kalóriaszegény zöldség - 175 gramm elfogyasztása mindössze 35 kalóriát jelent -, emellett nagyon gazdag K-, A-, C-, B- és E-vitaminban, magnéziumban, mangánban, káliumban, vasban, emellett igen magas az étkezési rosttartalma, és a proteinnek, a kalciumnak, a réznek is nagyon jó forrása. Mindennek köszönhetően segíti az anyagcserét, természetes vízhajtó hatással rendelkezik, a kutatók emellett az emésztőrendszeri daganatok megelőzésében is fontos szerepet tulajdonítanak neki.

Segít megőrizni a csontok egészségét, támogatja az idegrendszer és az izmok működését, óvja a szemet és a bőrt, csökkenti a koleszterinszintet, megerősíti az immunrendszert, valamint szabályozza a vérnyomást és a szívműködést. Szerepet játszik a szabadgyökök semlegesítésében, lassítja az öregedéssel járó hanyatlást, emellett szabályozza a vércukorszintet, így csökkenti az étvágyat, és fogyasztása előnyös a cukorbetegek számára is.

A benne található mangán segít a fehérjéből energiát és szénhidrátot előállítani, emellett a zsírsavak szintézisében is kulcsfontosságú. A mángold számos módon elkészíthető: olaszos tésztákhoz a leveleket párolva, a spenóthoz hasonlóan készítsd el, de főzeléket is főzhetsz belőle, szintén ugyanúgy, mint a spenótból. A szárakat sokan eldobják, pedig a spárgához hasonlóan lehet köretnek főzni, párolni, amit aztán reszelt parmezánnal megbolondíthatsz. Kompóttal is próbálkozhatsz, hasonlóan, mint a rebarbara esetében.

Cikkünk a Fitway Magazin írása alapján készült. 

OLVASD EL EZT IS!

aszalt barack
  • zsírégető táplálék
  • fogyasztó praktikák

10 zsírégető étel, amivel megkétszerezheted a fogyást

no has ezdes
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Tüntesd el az úszógumit 2 hét alatt!

Ezt is szeretjük