3 extra hatékony zsírégető, emésztésserkentő szer
Ismerj meg három olyan élelmiszert, melynek karcsúsító hatása tudományosan is bizonyított.

Ez is érdekelhet

Nyarat varázsol a nappalidba a technológia (x)

Oda a kontroll, oda az önbizalom: mi állhat a gyakori vizelési inger mögött? (x)

Fontos ügy mellé állt a Tesco: Nézd meg, kik a támogatott szervezetek! (x)

Egy kattintás, és kész a bevásárlás: csak 1 forint a kiszállítás (x)

beauty and style

Az egészséges bőr kulcsa a pH-ban van: erre figyelj, hogy mindig egyensúlyban legyen! »

Régen még a csapból is ő folyt, ma alig hallani Paris Hiltonról: így néz ki most, 38 évesen »

8 nadrág esküvőre vendégként, ha nem vagy kiöltözős típus: kényelmes és elegáns darabokat mutatunk »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Miután az elmúlt néhány évtizedben évről évre egyre nagyobb teret kaptak a táplálkozástudomány kutatásai, számos, addig leginkább íze kedvéért fogyasztott élelmiszerről bizonyosodott be hivatalosan is, hogy rendkívül pozitív élettani hatásokkal rendelkezik. Továbbá vannak olyanok is, melyek kapcsán kifejezetten a fogyókúra szempontjából előnyös tulajdonságokra hívták fel a figyelmet. A következők élen járnak mindebben.

Cékla

Cékla sajnos ritkán kerül az asztalra, akkor is általában télen és csak savanyúságként. Holott ez az intenzív színű és ízű zöldségféle rendkívül egészséges, sokoldalúan felhasználható, nem utolsósorban pedig az emésztőrendszer és az anyagcsere szempontjából is kedvező hatással bír. Zöld levelei is ehetőek, nem beszélve az értékes gyökérgumóról, mely nagyon gazdag folátokban, mangánban, káliumban, magnéziumban, typtophanban - esszenciális aminosav -, vasban, rézben, foszforban, C-vitaminban és étkezési rostban.

A céklát a kutatók úgy tartják számon, mint az egyik legjobb eszközt a szívbetegségek, a születési rendellenességek és a daganatos betegségek megelőzésére - vörös színét is rendkívül erős rákellenes, antioxidáns hatóanyagától, a betaciántól kapja. Emellett növeli a máj aktivitását, ezáltal a méreganyagok lebontását is serkenti, rostjainak köszönhetően pedig javítja az emésztés működését, és csökkenti a bélrendszert érintő daganatos megbetegedések kialakulásának kockázatát.

Mivel rendkívül sok B-vitamint tartalmaz, nélkülözhetetlen a megfelelő anyagcseréhez, emellett a koleszterinszintre és az érrendszer állapotára is kedvezően hat. Fogyaszthatod savanyítva, salátához adva, készíthetsz belőle levest, de meg is sütheted. A legjobb azonban, ha nyersen eszel belőle, így összetevői maradéktalanul kifejtik jótékony hatásaikat.

Kurkuma

A kurkumával készített ételt könnyű észrevenni. Sárgásra festi a leveseket, a mártásokat, a legszembetűnőbb azonban akkor lehet, amikor az indiai ételek mellé tálalt rizs élénk színét látod. A különleges fűszer Magyarországon megtalálható szinte minden élelmiszerüzlet polcán, mégis ritkán használjuk, és aki megvásárolja, az leginkább színező, élénkítő hatása és íze miatt teszi - pedig a kurkumának számos pozitív élettani hatást tulajdonítanak.

A gyömbérfélék füvéből származó fűszer legfőbb hatóanyaga a kurkumin, mely gyulladáscsökkentő hatású, emellett a szív- és érrendszer, valamint a máj védelme szempontjából is hasznos. Fontos megemlíteni azonban, hogy egy neves táplálkozással kapcsolatos folyóirat, a Journal of Nutrition nemrégiben a kurkuma újonnan felfedezett hatásáról számolt be, minek alapján úgy tűnik, a fűszer az elhízás ellenszereként is segítségedre lehet, mégpedig azért, mert képes elfojtani a zsírsejtek növekedését.

A súlygyarapodás a zsírsejtek növekedésének köszönhető, ez viszont nem következhet be anélkül, hogy új vérerek ne keletkeznének - ezt a folyamatot hívjuk angiogenesisnek, amit a kurkuma képes elfojtani. Mivel így a zsírsejtek vérellátását gátolja meg, azok nem tudnak majd növekedni.

Chili

A chili a trópusokon termesztett csípős paprikafélék összefoglaló neve. Amerikában már az őskorban, az időszámításunk előtti hatodik évezredben háziasították, de ennél jóval régebb óta része az emberi táplálkozásnak. A nagy földrajzi felfedezések korában jutott el aztán Európán keresztül Afrikába és Ázsiába is. Napjainkban a világ minden táján ismert és termesztett növény, felhasználása pedig zöldségként, fűszerként és gyógyszerként is megszokott.

Az ételeknek pikáns ízt kölcsönöz, számos jótékony élettani hatása van, emellett a fogyókúrát is megkönnyítheti, ugyanis elsődleges forrása a kapszaicinnek, amiről a tajvani Chung Hsing Egyetem kutatói egereken végzett kísérletek során bebizonyították, hogy képes megakadályozni a zsírsejtek növekedését, és alacsonyan tartja a vérben lévő zsír mennyiségét.

Emellett külsőleg alkalmazva fokozza a vérbőséget, élénkíti a vérkeringést, ezért sokan előszeretettel alkalmazzák a fogyókúrák során, például a narancsbőr eltüntetésére. Mindemellett segít a rákos megbetegedések megelőzésében, a gyulladások és az allergia tüneteinek enyhítésében, nem utolsósorban pedig érzéstelenítő hatással rendelkezik. Fontos azonban, hogy ne az erős chilit válaszd, és ne fogyaszd túl nagy mennyiségben, a túlfűszerezett étrend ugyanis árthat a gyomor egészségének.

Cikkünk a Fitway Magazin írása alapján készült.

OLVASD EL EZT IS!

rebarbaraszar
  • zsírégető táplálék
  • fogyasztó praktikák

3 szuper zsírégető étel, amiről eddig biztos nem tudtál

no has ezdes
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Tüntesd el az úszógumit 2 hét alatt!

Ezt is szeretjük