5 nap alatt 3 kiló!
Vízhajtó, salaktalanító gyümölcsdiéta
A fogyókúrák egyik legínycsiklandóbb verzióját szeretnéd kipróbálni? Diétádat építsd lédús gyümölcsökre!

Ez is érdekelhet

Legyen mindannyiunk szívügye a fejlődés! (x)

Téli álomesküvő a Rosinante Fogadóban*** (x)

Mit diktál a téli kabáttrend 2018-ban? A stylist tippjei (x)

Hogyan segíts, ha bedugult a pici orra? Az orröblítés aranyszabályai (x)

10 hely, amiről álmodoznak a magyarok - Idén csupán egy európai város került fel a listára. (x)

beauty and style

Körömlakk a hűtőben: tényleg tartósabb fedést ad, ha hidegben tárolod? Kipróbáltuk! »

Fiatalító, natúr smink 5 perc alatt, macera nélkül: profi sminkes mutatja meg az alapokat »

6 téli öltözék, amivel nem lehet hibázni: alapdarabok stílusosan »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Testedet nap mint nap számos káros hatás éri, melyeknek többsége emésztőrendszeredet is roncsolja. Az ismeretlen összetételű ételek, a nehéz húsfélék, a fehér lisztből készült pékáruk mind elnehezítik testedet, lelassítják anyagcserédet, ezzel pedig lényegesen megnehezítik az egészséges testsúly megtartását vagy épp a plusz kilókkal szemben vívott harcot.

Nagytakarítás gyümölcsökkel

A mindennapos helytelen étkezéssel olyan mennyiségű méreganyagot raktározhat el szervezeted, mely már testi tünetekkel is jelezheti a problémát - a salakanyagoktól enerváltnak, idegesnek, erőtlennek érezheted magad, a plusz kilók miatt pedig egyre kevésbé lesz erőd a testmozgáshoz, minek következtében izmaid is ellustulnak, a helyzet pedig idővel csak romlik.

Ha azonban a megfelelő módszerekkel kiűzöd testedből a felhalmozódott salakanyagokat, megszabadulhatsz emésztőrendszeri panaszaidtól, anyagcseréd felgyorsul, beleid kitisztulnak, májad és veséd pedig maximális teljesítményét nyújthatja. Mindehhez a természet is megadja a segítséget, különösen a nyári évszakokban, amikor is a piacok standjai és a kertek fái ízletesebbnél ízletesebb gyümölcsöktől roskadoznak.

A gyümölcsök magas rosttartalmuknak köszönhetően áttisztítják emésztőrendszered, folyadék- és ásványianyag-tartalmuk révén pedig veséid működését is felpörgetik, így segítenek szabályozni szervezeted vízháztartását, és a szövetekben felgyülemlett felesleges vízmennyiségtől is megszabadítanak. A gyümölcsökben lévő gyümölcscukor mindemellett az egyik legkiválóbb energiaforrás sejtjeid számára, így a diéta ideje alatt nem érzed majd magad fáradtnak. Ebben a gyümölcsök magas vitamin- és nyomelemtartalma is szerepet játszik, mely tested ellenálló-képességét is megerősíti.

Hogyan kövesd a diétát?

A gyümölcsdiéta legfontosabb követelménye, hogy mindig a legfrissebb gyümölcsöket használd fel ételeid elkészítéséhez. A friss gyümölcs tartalmazza ugyanis a legmagasabb koncentrációban azokat az értékes vitaminokat, melyek hozzásegítenek a megfelelő anyagcseréhez.

Konzerv gyümölcsöket semmiképp se használj, mivel ezek rengeteg plusz cukrot tartalmaznak. Ételeid édesítéséhez a cukor helyett inkább mézet alkalmazz, de a legjobb választás, ha megpróbálod a gyümölcsös ételek eredeti ízét élvezni.

A gyümölcsök mellett fogyassz minél több rostdús táplálékot, például teljes kiőrlésű lisztből készült kenyeret, tésztát. Ezek felgyorsítják emésztőrendszered tisztulását, és felpörgetik anyagcserédet is. Fontos tudnod azonban, hogy a magas rosttartalmú ételek megkövetelik a napi minimum 2 liternyi folyadék elfogyasztását, amit célszerű szénsavmentes ásványvízzel, illetve gyümölcslevelekkel fedezned.

Diétád során mindennap fogyassz citrusféléket - narancsot, citromot, grépfrútot -, ugyanis ezek a leghatékonyabb tisztító hatású gyümölcsfélék. A kúra idején emellett tartsd magad a napi háromszori főétkezéshez, azonban iktass be délelőtt és délután egy-egy plusz étkezést, ezzel is biztosítva anyagcseréd megfelelő működését. A főétkezések között fogyaszthatsz zsírszegény tejből készült gyümölcsturmixokat vagy aszalt gyümölcsöket. Ha betartod a szabályokat, és követed étrendünket, a salakanyagok és a felesleges víz távozásának köszönhetően akár 2-3 kilótól is megszabadulhatsz.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy pohár natúr joghurt 15 dkg eperrel.
Ebéd: 15 dkg natúr pulykaszelet, 15 dkg görögdinnye.
Vacsora: egy kisebb sárgadinnye felszeletelve.

2. nap

Reggeli: fél bögre natúr müzli egy pohár zsírszegény tejjel és 20 dkg málnával.
Ebéd: két tányér gyümölcsleves, 15 dkg dinnye, egy alma.
Vacsora: 15 dkg párolt csirkemellfilé, 15 dkg gyümölcsragu ízlés szerinti gyümölcsökből.

3. nap

Reggeli: egy pohár natúr joghurt 10 dkg zabpehellyel és 15 dkg barackkal.
Ebéd: 15 dkg citromos csirkemell.
Vacsora: ananászos narancssaláta - egy ananász feléből és négy narancsból.

4. nap

Reggeli: egy tányér zabkása 10 dkg tetszőleges gyümölccsel.
Ebéd: 15 dkg póréhagymával fűszerezett lazac, egy bögre ananász.
Vacsora: gyümölcs tetszőleges mennyiségben.

5. nap

Reggeli: két szelet teljes kiőrlésű kenyér megpirítva, két cikk natúr camembert sajt, két alma.
Ebéd: két tányér eperleves zöldcitrommal ízesítve, két kivi.
Vacsora: 15 dkg almával töltött, göngyölt pulykamell, egy bögre gyümölcs.

Fontos!
A diétát öt napig követheted. Az adagok kiméréséhez használj 2 dl-es bögrét. A diétát várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd a diétát, kérd ki háziorvosod véleményét!
Ezt is szeretjük