Tartós fogyás, laktató étrenddel: ismerd meg a déltengeri módszert
Fogyj le minden testmozgás és koplalás nélkül! Hosszú távú eredmény és egészséges élet.

Ez is érdekelhet

Fürdőzés még nem volt ilyen izgalmas: Élvezd a nyarat Bükfürdőn! (x)

Operagála - egy romantikus este Vittorio Grigolo sztártenorral (x)

Debrecenben beindult a Nyár! Trópusi kalandok az Aquaticumban (x)

beauty and style

10 évet letagadhatsz ezekkel az elegáns frizurákkal: így hozd ki a maximumot a rövid fazonból »

Kancsalsága miatt szekálták, mégis modell lett belőle: sikerével önbizalmat ad másoknak »

70 kiló felett sem tilos a bikini: ultranőies, haslapító fazonok »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Úgy érzed, hogy a hűvösebb hetekben sikerült egy-két plusz kilóra szert tenned, és hiányzik a nyári alakod? Ne csüggedj, hiszen a déltengeri diétával annyit ehetsz, amennyi jólesik, habár az étkezési szokásaidat radikálisan meg kell változtatnod. Azonban, ha betartod a módszer követelményeit, egy hét alatt egy kilót is leadhatsz. Mindezt úgy, hogy mellette még a testmozgást is elhanyagolhatod.

Egy régi módszer új köntösben

Tulajdonképpen az Atkins-diéta egy kissé megújított változatáról van szó. Alapja - éppúgy, mint híres elődjének - a szénhidrátmegvonás. A szervezettől a diéta ideje alatt meg kell vonni mindazon élelmiszereket, amelyek ugrásszerűen növelik a vércukorszintet.

Azonban az Atkins-diétától a déltengeri abban különbözik, hogy tiltja a káros zsírok fogyasztását, ami azt jelenti, hogy csak a többszörösen telítetlen, az egészségre jótékony hatást gyakorló zsírok fogyasztását engedélyezi. A másik eltérés, hogy nem kell a szénhidrát-kalóriákat számlálnod, egyszerűen az alacsony glikémiás indexű szénhidrátokat javasolja fogyasztásra. Ezek lassabban szívódnak fel, ezáltal pedig hosszabb ideig tartó teltségérzést okoznak - segítséget nyújtva a nassolás megelőzésében.

Étkezz naponta többször!

Szerencsére ez az a fogyókúrás módszer, ahol nem kell a koplalást választanod. Bátran étkezz naponta többször, és fogyassz normál adagokat, csak nézd meg, hogy mit eszel. A diéta az első két hétben oldja a szénhidrátfüggőséget, és utána is korlátoz abban, hogy olyan szénhidrátokat fogyassz, amelyek a magas vércukorszintet követően magas inzulinszintet eredményeznek.

A magas inzulinszint ugyanis ismételt evésre késztet, ennek következtében fogyasztasz még több szénhidrátot, majd hízol meg. A diéta az egészséges zsírok, a komplex szénhidrátok és a fehérjék fogyasztására épül. Mint minden fogyókúrás technikánál, az alkohol itt is tiltólistás, ugyanis lelassítja az anyagcsere-folyamatokat.

Első szakasz

Ebben az időszakban tulajdonképpen semmiféle szénhidrátot nem fogyaszthatsz. Ekkor nem ehetsz kenyeret, tésztát, burgonyát, de gyümölcsöket sem. A tejtermékek közül csak kevés kemény sajtot fogyassz. Korlátlan mennyiségben ehetsz viszont tojást, húst és salátát.

Mintanap

Reggeli: két tojásból készült rántotta.
Ebéd: két szelet sajttal töltött pulykamell, fél bögre párolt káposzta.
Vacsora: két kemény tojás, 10 dkg pulykasonka.

Fontos!
Az adagok kiméréséhez használj 2 dl-es bögrét. A diétát várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd a diétát, kérd ki háziorvosod véleményét.

Második szakasz

Lassanként visszakerülhetnek étlapodra a tejtermékek, a gyümölcsök és a teljes kiőrlésű gabonából készült ételféleségek. A fokozatosságot azonban tartsd be, és mindig csak egy-két étellel egészítsd ki napi étrendedet. Nagyon keveset fogyassz továbbra is a finomított gabonákból, illetve a fehér lisztből készült élelmiszerekből, a száraztésztákból, kekszekből, gabonapelyhekből és rizsből. Továbbra is tilos fogyasztani sárgarépát, kukoricát, banánt, mazsolát, ananászt, gyümölcsleveket és dinnyét.

Mintanap

Reggeli: két lágy tojás, egy szelet teljes kiőrlésű gabonából készült pirítós.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell, fél bögre rizibizi.
Vacsora: 10 dkg pulykasonka, két medvesajt.

Harmadik szakasz

Tanulj meg együtt élni megváltoztatott étkezési szokásaiddal. Az előző szakaszban nem ajánlott ételeket kerüld továbbra is, de egy-egy botlásodat helyrehozhatod egy újabb szigorú első szakasz végrehajtásával.

Mintanap

Reggeli: egy bögre gabonapehely, egy bögre tej vagy tea.
Ebéd: 20 dkg grillezett lazac, grillezett zöldségek
Vacsora: egy bögre görögsaláta

Cikkünk megírásában Horváth Ildikó Zsuzsanna Nagy Fogyikönyve segített, mely az Illia Kiadó gondozásában jelent meg.

Te hány kilót akarsz fogyni?

OLVASD EL EZT IS!

Ezt is szeretjük