Zsírégető, meghosszabbítja az életed, és finom! Íme, a mediterrán diéta, amerikai módra
Ismerd meg a Sonoma-diétát.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Az elmúlt évtizedben sokat hallhattál a mediterrán diéta áldásos egészségvédő és súlycsökkentő hatásairól. Az amerikaiak, felbuzdulva a diéta sikerén, megalkották a mediterrán étrend kistestvérét, a Sonoma-diétát. Kalifornia állam Sonoma nevezetű vidékének éghajlati sajátosságai ugyanis erősen hasonlítanak a mediterrán térségéhez.

A kaliforniai Sonoma

A Sonoma-étrend nemcsak abban segít, hogy megszabadulj a fölös kilóktól, hanem abban is, hogy megtartsd az elért eredményt.

Fogyj Sonoma-diétával!

A Sonoma-diéta több mint étrend - egyfajta egészséges életmód is, amelyből hiányzik a rögeszmés kalóriaszámlálás és a koplalás. A diéta vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag, ám alacsony energiatartalmú ételeken alapul. Három szakaszra tagolódik: az elsőt a gyors súlycsökkenés jellemzi, a másodikat a kívánt súly elérése, a harmadikban pedig az eredmény megtartása a cél.

A diéta első szakasza - tíz nap

A Sonoma-diéta első tíz napja során kiiktathatod életedből a hibás étkezési szokásokat, megszabadulhatsz néhány plusz kilótól, és érezhetően több energiád lesz.

Ez a diéta legszigorúbb szakasza, melynek során le kell mondanod a félkész ételekről, a fehér lisztből készült pékárukról, és minimálisra kell csökkentened a cukorbevitelt. Körülbelül 1200 kalória legyen a napi energiabeviteled - de nem kell túl szigorúan venned. Ne fogyassz magas cukortartalmú gyümölcsöket, viszont egyél minél több zöldséget.

Második szakasz

A diéta második szakasza addig tart, míg el nem éred a megcélzott súlyt. Itt már 1500 körülire lőheted be a napi kalóriaadagodat. Fogyaszthatsz gyümölcsöket, sőt, ihatsz egy-egy pohár száraz vörösbort esténként, naponta néhány kocka étcsokoládét is megehetsz.

A középpontban azonban továbbra is a zöldségfélék legyenek: egyél minél több brokkolit, spenótot, paradicsomot, olajbogyót, és a halféléket is beiktathatod az étrendedbe.

A diéta harmadik szakasza

A Sonoma-diéta harmadik szakasza akkor kezdődik, amikor a mérleg nyelve már az áhított kilókat mutatja. Innentől kezdve csak az a dolgod, hogy megtartsd a súlyodat. A harmadik szakasz tehát egyfajta karbantartási program, illetve ebben a fázisban a Sonoma-étrend életmóddá válik.

Arra kell figyelned, hogy továbbra is kerüld a túlságosan feldolgozott élelmiszereket, a magas zsír- és cukortartalmú táplálékokat, valamint maradj mértéktartó.

Fontos!
A kúrát várandós és szoptató kismamák, tinédzserek és emésztőszervi megbetegedésekben szenvedők nem alkalmazhatják. A kúra ideje alatt naponta legalább két-két és fél liter szénsavmentes ásványvíz, gyümölcslé vagy tea elfogyasztása javasolt. Mielőtt elkezdenéd, mindenképp kérd ki háziorvosod véleményét!

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy bögre zabkása, egy banán.
Tízórai: egy müzliszelet.
Ebéd: 25 dkg tonhal egy bögre fetás-paradicsomos salátával.

Uzsonna: két zellerszár paradicsomos mártogatóssal.
Vacsora: két bögre turmix áfonyából, almából és szőlőléből.

2. nap

Reggeli: fél bögre teljes kiőrlésű gabonapehely egy bögre tejjel.
Tízórai: egy marék mandula.
Ebéd: 25 dkg grillezett csirkemell, egy bögre párolt zöldség.
Uzsonna: egy alma.
Vacsora: egy szelet pirítós teljes kiőrlésű kenyérből, paradicsomos-bazsalikomos krémmel megkenve.

Mi legyen a vacsora?

A diéta során fontos kérdés, hogy mi kerüljön az asztalra a nap utolsó étkezésénél. Kattints az alábbi videóra!

3. nap

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű pirítós zsírszegény vajkrémmel, friss snidlinggel.
Tízórai: fél bögre bogyós gyümölcs.
Ebéd: 25 dkg párolt lazac, egy bögre főtt spenót.
Uzsonna: egy kis poharas natúr joghurt áfonyával.
Vacsora: egy bögre zöldbabos paradicsomsaláta olívaolajjal, egy pohár vörösbor.

OLVASD EL EZT IS!

alma has
  • mediterrán étrend
  • végleges fogyás

Top diéták 2014-re: az orvosok is ajánlják!

sonoma
  • diéta a tartós fogyásért
  • mintaétrend a tartós fogyásért

2007 legjobb diétája

Ezt is szeretjük