Fogyaszt, méregtelenít és rákellenes: a rukkola jótékony hatása a diétában
Az egyszerű rukkola hatékony társ a diétában.

beauty and style
Top olvasott cikkek

Ha máshol nem is, a pizzádon már biztosan találkoztál a zöld színű, csipkés szélű rukkolával, melynek íze leginkább a mustáréhoz hasonítható, innen ered másik neve is, a bormustár.

A Dél-Európában őshonos növény azonban több pizzafeltétnél: tisztítja a vért, méregteleníti a szervezetet, valamint a káros szabadgyökökkel is leszámol.

A rukkola

A maximum 50 centiméteresre növő rukkola - Eruca sativa - közeli rokonságban áll a brokkolival, a káposztával, illetve a karfiollal, így könnyen kitalálható, hogy antioxidáns hatású növényről van szó. Fontos szerepe van a rákmegelőzésben, illetve a szépségápolásban is, hiszen az antioxidánsoknak köszönhetően felveszi a harcot a szabadgyökökkel. Ezek okozzák többek között a korai ráncokat is.

A rukkolának kiemelkedő a C-vitamin-tartalma is, mely vitaminnak köztudottan nagy szerepe van a zsírégetés folyamatában.

Emellett ez a saláta mellett remekül tisztítja a vesét és a vért, segít a szervezetből kimosni a hízásért felelős méreganyagokat. Klorofilltartalmának hála pedig a sejtszintű anyagcsere folyamatokat is serkenti.

Segít a fogyásban

A rukkolát különböző jótékony hatásai remek zsírégetővé teszik. Ha egy hétig minden nap fogyasztasz belőle egy keveset, akkor hét nap alatt körülbelül egy kilótól segít megszabadulni.

Nem érdemes azonban csak a salátafélére alapozni a fogyást, ha mellette egy hónapig alacsony szénhidráttartalmú étrendet választasz, és az ajánlott heti háromszori sportot sem hanyagolod el, akkor ennyi idő alatt akár öt kilót is leadhatsz vele.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy bögre zabkása kevés fahéjjal meghintve, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy alma.
Ebéd: 15 dkg rukkolás-lazacos durumtészta tejszínnel.
Uzsonna: egy marék mandula.
Vacsora: egy bögre görögsaláta.

Szakácskönyv egy kis extrával!

Mentes Anyu legújabb könyvét azoknak ajánljuk, akik egészségük érdekében vagy meggyőződésből különleges étrendet követnek, de azoknak is, akik csak inspirációt, új ízeket keresnek.

Most AJÁNDÉK üvegpalack és vászontáska is jár a könyv mellé!

Tekintsd meg ajánlatunkat,  kattints ide!

Promóció

2. nap

Reggeli: két szelet teljes kiőrlésű pirítós vékonyan megvajazva, két szelet pulykasonka, egy paradicsom.
Tízórai: egy marék dió.
Ebéd: egy bögre zöldségleves, egy szelet roston csirkemell, fél bögre párolt répával.
Uzsonna: egy bögre bogyós gyümölcsből készült turmix.
Vacsora: egy bögre tonhalas rukkolasaláta.

3. nap

Reggeli: két tükörtojás, egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, néhány szelet uborka, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy bögre 100%-os paradicsomlé.
Ebéd: egy szelet roston pulykamell egy bögre paradicsomos rukkolasalátával.
Uzsonna: egy marék cseresznye.
Vacsora: egy bögre zöldségleves.

Ezt is szeretjük