Zsírégető, fiatalító diéta
Szabadulj meg 2 kilótól!
Kipróbálnál egy olyan fogyókúrát, mellyel nemcsak a kilókat faraghatod le, de megjelenésedet is tündöklővé varázsolhatod?

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A Perricone-diéta egyike azon fogyókúrás módszereknek, melyek képesek akár egy hét alatt is csodát művelni. Ha kipróbálod, amellett, hogy akár 2 kilótól is megszabadulhatsz, bőröd megújul, megjelenésed fiatalossá és üdévé válik, sőt, akár a krónikus fejfájástól is megszabadulhatsz!

A módszer lényege

A bőr állapotát elsősorban az elfogyasztott táplálékkal tudod befolyásolni, nem pedig a kozmetikai szerekkel. A bőr kollagén-szerkezetét a helytelen táplálkozás és a környezeti ártalmak miatt keletkező szabadgyökök károsítják a legjobban.

A rombolás ellen védelmet az úgynevezett antioxidánsok tudnak nyújtani, amilyenek például a C- és E-vitaminok, a béta-karotin. Ezért annak, akinek a táplálkozásából ezek a vitaminok hiányoznak, könnyen petyhüdtté, fénytelenné, tónustalanná válhat a bőre.

Aki sok telített zsírsavat fogyaszt, annak artériái tömődhetnek el, ami a bőrre nézve is káros, hiszen ezek szállítják a tápanyagokat a bőrsejtekhez is. Mindemellett a cukorfogyasztás is káros, elsősorban a bőr kollagén-szerkezetére nézve. A Perricone-diéta célja, hogy mindezeket a káros tápanyagforrásokat kiküszöbölje, helyettük pedig olyan tápanyagokra helyezze a hangsúlyt, melyek kifejezetten jótékony hatással vannak a bőrre.

A diéta étrendje

A Perricone-diéta étrendje megfelelő mennyiségben tartalmaz halat, gyümölcsöt, zöldségfélét és olívaolajat, melyeknek köszönhetően a bőr simább, feszesebb, rugalmasabb lesz. Ráadásul a lazac, a pisztráng és a lepényhal fogyasztása csökkenti az étvágyat, késlelteti az éhségérzet kialakulását. A zabliszt és a zabpehely pedig méregtelenítő hatású.
A brokkoli, a kelkáposzta és a spenót nagyon gazdag antioxidánsokban és vasban, a káposzta és a spenót ugyanakkor a mitesszerek kialakulása ellen is hatékony.

A sárgarépa és a paradicsom nagy mennyiségben tartalmaz likopint, mely megakadályozza a bőr kollagén-állományának károsodását. A bogyósgyümölcsök is tele vannak antioxidánsokkal, így lassítják a bőr öregedését, C-vitamin-tartalmuk pedig segíti a szervezet kollagén-regeneráló munkáját.

Hogyan kövesd a diétát?

  • A lehető legkevesebb cukrot fogyaszd, ne egyél rizst és fehérkenyeret.
  • Tilos azoknak az ételeknek a fogyasztása, melyek hirtelen emelik meg a vércukor szintjét. Ilyenek például a sütemények, a cukros ételek, a pizza, a tészták, a marhahús.
  • Fogyassz minél több antioxidánsban és esszenciális zsírsavakban gazdag ételt.
  • Fogyassz minden nap legalább 2 liter folyadékot, elsősorban szénsavmentes ásványvizet és gyógynövényteákat.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, egy pohár kefir.
Tízórai: egy közepes alma, néhány szem dió.
Ebéd: egy szelet roston sült csirkemell, egy tányér zöldsaláta.
Uzsonna: egy mandarin.
Vacsora: két kemény tojás, egy pohár limonádé.

2. nap

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, vékonyan megvajazva.
Tízórai: egy közepes alma, néhány szem dió.
Ebéd: két szelet tengeri hal roston sütve, egy tányér zöldsaláta citromos öntettel, egy pohár kefir.
Uzsonna: egy közepes alma, néhány szem dió.
Vacsora: egy grillcsirke melle, egy tányér zöldsaláta.

3. nap

Reggeli: egy szelet pirítós halkrémmel, egy grépfrút.
Tízórai: egy kemény tojás, egy közepes alma.
Ebéd: két szelet tengeri hal roston sütve, egy tányér zöldsaláta.
Uzsonna: egy pohár natúr joghurt.
Vacsora: egy szelet párolt hal, egy tányér mediterrán zöldségkeverék.

4. nap

Reggeli: omlett három tojásfehérjéből, olívaolajon párolt zöldségek.
Tízórai: egy jó marék sózatlan mogyoró.
Ebéd: két szelet grillezett tonhal vagy lazac, egy tányér zöldsaláta paradicsommal, olívaolajos-ecetes öntettel, egy kistányér bogyósgyümölcs.
Uzsonna: francia zeller.
Vacsora: egy szelet csirkemell roston sütve, párolt brokkoli olívaolajon megpörkölt kesudióval, vagy uborkasaláta olívaolajos öntettel.

5. nap

Reggeli: egy tányér zabkása bogyósgyümölcsökkel és almával, egy kevés fahéjjal.
Tízórai: 15 dkg friss gyümölcs.
Ebéd: egy tányér zöldséges lencseleves, egy tányér zöldsaláta olívaolajos-citromos öntettel.
Uzsonna: piros és sárga színű zöldségek tetszés szerint.
Vacsora: egy szelet grillezett pulykamell, egy tányér zöldsaláta.

Megjelent Mentes Anyu legújabb szakácskönyve!

Inzulinrezisztenseknek és mentesen táplálkozóknak főzni nagy kihívás, ebben nyújt segítséget Nemes Dóra, a Mentes Anyu megálmodója. Legújabb szakácskönyvében minden étkezésre és alkalomra található szuper könnyű, mentes fogás. A receptek nemcsak kipróbáltak, de minden étel tápértéke (kalória, szénhidrát, zsír, fehérje) pontosan, adagokra ki van számolva.


Kizárólag online elérhető, a FeminaShopban! 

Promóció

6. nap

Reggeli: egy pohár zsírszegény gyümölcsjoghurt.
Tízórai: egy nagyobb, piros húsú grépfrút.
Ebéd: 10 dkg sovány túró fél pohár zsírszegény tejföllel kikeverve, sóval és pirospaprikával, egy tányér zöldsaláta, egy kistányér friss gyümölcs.
Uzsonna: két közepes paradicsom.
Vacsora: két szelet roston sütött tonhal egy tányér zöldsalátával, egy kistányér gyümölcssaláta.

7. nap

Reggeli: egy szelet grillezett lazac bogyósgyümölcsökkel.
Tízórai: 10 dkg sovány túró olívabogyóval.
Ebéd: 20 dkg spenót vagy brokkoli párolva, 15 dkg csirkemell párolva.
Uzsonna: két nagy zöldpaprika.
Vacsora: 15 dkg grillezett garnélarák fokhagymás szójaszósszal, egy tányér zöldsaláta.

Fontos!
A diétát várandós és szoptató kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd, mindenképp kérd ki háziorvosod véleményét!

Cikkünk a Nagy Fogyikönyv című könyve alapján készült.

OLVASD EL EZT IS!

sparga
  • diéta a tartós fogyásért
  • mintaétrend a tartós fogyásért

5 kiló mínusz éhezés nélkül - Tartható, zsírbontó diéta

pita
  • diétakörkép
  • villámdiéták

4 intenzív, de könnyű villámdiéta

Ezt is szeretjük