Mínusz 3 kiló 1 hét alatt: így működik a zsírégető paradicsomkúra
Szabadulj meg néhány felesleges kilótól a salaktalanító, vízhajtó hatású paradicsom segítségével.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Akár fogyni szeretnél, akár csak vigyázol az alakodra, az alábbi diétának nagy hasznát veheted.

A paradicsom az egyik legkedveltebb idényzöldség - segítségével nemcsak az étrendedet teheted változatossá, de még a kilóid számát is csökkentheted. Próbáld ki a paradicsomkúrát!

Tápanyagban gazdag fogyókúra

A piros zöldség titka abban rejlik, hogy sok energiát vesz igénybe a megemésztése és lebontása, így a szénhidrátoknak nincs ideje lerakódni a szervezetedben, hiszen minden cukor energiává alakul zsír helyett.

Ráadásul a paradicsomban rengeteg C-vitamin található, ami egyfajta égetőkemencéje a zsírsejteknek, és az anyagcserét is gyorsítja.

Ezt a folyamatot még inkább felpörgetik a zöldségben található rostok, melyek finoman átmossák a beleket, így segítenek a salakanyagok kiürítésében. A fentieken túl a paradicsom remek vízhajtó hírében is áll: tipikusan a hastájékon megrekedt víztől segít megszabadulni, tehát fogyasztásával a puffadásról is elfeledkezhetsz.

Tartsd be!

A diéta során nagyon fontos, hogy a napi paradicsomfogyasztás elérje az optimális mértéket. Annak érdekében, hogy a fogyókúra sikeres legyen, lehetőleg minden étkezésedet egészítsd ki egy paradicsommal vagy egy bögre 100%-os paradicsomlével. Ugyanilyen fontos, hogy a naponta legalább két liter folyadékot megigyál, elsősorban ásványvíz formájában.

Ezzel nemcsak az emésztésedet serkented, hanem a szervezetedet is hidratálod, ami a melegben nagyon jót fog tenni.

Mintaétrend

A mintaétrend napi háromszori étkezésre épül, ha mégis megéheznél közöttük, akkor egyél gyümölcsöt, például almát, barackot vagy sárgadinnyét. Egy-egy maréknyi olajos mag - mint a mandula vagy a dió - ugyancsak csillapíthatja az éhségedet, de ha a nagy melegben inkább a szomjadat oltanád, akkor akár 100%-os gyümölcsleveket is fogyaszthatsz.

1. nap

Reggeli: 5 dkg túró, egy lágy tojás, egy paradicsom.
Ebéd: 15 dkg spagetti pestós-paradicsomos szósszal.
Vacsora: egy bögre paradicsomsaláta mozzarellával.

Edzésben

Ha nemcsak az étrendeden változtatnál, de a mozgást is beiktatnád a mindennapjaidba, akkor próbáld ki edzésterveinket!

2. nap

Reggeli: egy bögre gyümölcsturmix.
Ebéd: egy bögre paradicsomos káposzta.
Vacsora: egy bögre hideg barackrémleves.

3. nap

Reggeli: 15 dkg sárgadinnye, egy joghurt.
Ebéd: 20 dkg paradicsomos penne durumtésztából készítve, mozzarellával.
Vacsora: egy bögre görögsaláta.

4. nap

Reggeli: két szelet pulykasonka, egy szelet teljes kiőrlésű pirítós vékonyan megvajazva, egy paradicsom.
Ebéd: 20 dkg rakott cukkini paradicsommal.
Vacsora: 15 dkg grillezett hal, egy bögre párolt répa.

Fontos!
Az adagok kiméréséhez használj kétdecis bögrét. A diétát várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd a diétát, kérd ki háziorvosod véleményét.

5. nap

Reggeli: egy joghurt 20 dkg bogyós gyümölccsel összekeverve, egy bögre zöld tea.
Ebéd: egy bögre paradicsomleves, 15 dkg grillezett csirkemell, egy bögre párolt spárga.
Vacsora: egy főtt tojás, egy szelet zsírszegény sajt, egy szelet teljes kiőrlésű kenyér.

6. nap

Reggeli: egy bögre paradicsomsaláta, egy szelet teljes kiőrlésű kenyér.
Ebéd: két töltött paradicsom.
Vacsora: egy bögre gyümölcsturmix.

7. nap

Reggeli: két szelet teljes kiőrlésű pirítós, egy paradicsom, egy bögre paradicsomlé.
Ebéd: 25 dkg paradicsomos brokkoli csőben sütve.
Vacsora: egy bögre tonhalsaláta paradicsommal.

Te kipróbálod a paradicsomkúrát?

Ezt is szeretjük