Salaktalanító, lúgosító diéta
Dobj le 3 kilót!
Az elsavasodás plusz kilókat és számtalan egészségügyi problémát okozhat. Állítsd helyre szervezeted sav-bázis egyensúlyát, és karcsúsodj!

Ez is érdekelhet

Férfiak fecskében - a nyár legfrissítőbb vígjátéka, igaz történet alapján (x)

Kimeríti a testet a kánikula: 4 bevált tipp a gyors felfrissüléshez (x)

Kellemetlen, gyakori vizelési inger: mit tehetsz ellene? (x)

A nő kétszer (x) - Szeretni kell, és pont.

Legyél az idei nyár divatdiktátora! (x)

beauty and style

A legmenőbb smink az Instán, mégsem ajánljuk: ezért ne utánozd le soha »

A 48 éves Naomi Campbell istennőként vonult végig a kifutón: mindenki őt figyelte »

Szexi combokat villantott a plus size modell: Ashley Graham dögösebb, mint eddig bármikor »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A legtöbb étel, melyet magadhoz veszel, szervezetedben savakat termel, ami amellett, hogy olyan krónikus állapotok kialakulásához vezet, mint a reuma, a csontritkulás, az allergiás, idegrendszeri és daganatos megbetegedések, emésztésedet is lassítja, a túlsúly kialakulásának elősegítése által pedig további problémákhoz vezethet.

Szervezeted sav-bázis egyensúlyának helyreállításához első lépésként érdemes bevetned egy lúgosító étrendet, mely segít átállni az egészséges, a savasodás veszélyével nem fenyegető életmódra is. Egy hetes étrendünk segít mindebben, miközben méregteleníti szervezeted, és akár három kilótól is megszabadulhatsz általa.

A lúgosító táplálkozás

A sav-bázis egyensúly kialakításához fontos, hogy ne fogyassz nagy mennyiségben savasító élelmiszereket, például húst, tojást és gabonatermékeket. Természetesen ezeket sem kell kiiktatnod mindennapjaidból, fontos azonban a megfelelő arány kialakítása, vagyis az, hogy mindezt semleges táplálékokkal - például természetes zsírok, hidegen sajtolt olajok, szénsavmentes víz, friss vaj, friss dió, zöldbab -, illetve lúgosító táplálékokkal egészítsd ki.

Vannak azonban termékek, melyek nem felelnek meg a teljes értékű táplálkozás irányelveinek. Ezeket a diéta ideje alatt és utána se fogyaszd - ilyen például az édesített gyümölcslé, a felvágott, illetve bármilyen cukros termék. A lúgosító táplálkozás kialakításához mindemellett az ételek megfelelő elkészítésével is hozzájárulhatsz.

A legfontosabb, hogy friss hozzávalókból dolgozz, legalábbis minél hamarabb használd fel az élelmiszereket. Bátran fogyassz fűszernövényeket, csírákat, frissen facsart gyümölcs- és zöldségleveket, emellett kis mennyiségben a héjában főtt burgonya is számítson alapvető tápláléknak. Hogy az eredmény tartóssá váljon, ezeket a szabályokat a diéta végeztével is igyekezz betartani.

Hogyan kövesd a diétát?

Szánj időt az étkezésre, lakj jól, de rögtön hagyd abba az evést, amint jelentkezik a teltségérzet. Csak akkor egyél ismét, amikor valóban megéhezel. Evés közben alaposan rágd meg a falatot. Tartsd magad a napi öt étkezéshez, tízóraira és uzsonnára azonban a savasító nassolnivalók, a csokoládék, sütemények és kekszek helyett válaszd a gyümölcsöket. Fontos, hogy a gyümölcs mindig érett legyen, de akár aszalt gyümölcsöt is választhatsz.

Reggelire fogyassz zöld teát. Ásványi anyagainak köszönhetően nemcsak egészséges, de frissítő hatással is rendelkezik, nem beszélve arról, hogy vízhajtó és anyagcsere-javító tulajdonságokat is magáénak tudhat. Ha a napi egy csésze kávéról nem tudsz lemondani, beiktathatod étrendedbe, hisz kis mennyiségben pozitív hatása is lehet. Fontos azonban, hogy ne édesítsd cukorral, illetve fogyassz mellé több pohár ásványvizet, amennyiben nem szeretnéd, hogy kifejtse savasító hatását. Ettől nemcsak magadhoz térsz, de a folyadékháztartásodat is megfelelően bázisos helyzetbe hozod.

Mindezeken kívül fogyassz el mindennap még reggeli előtt egy pohár szénsavmentes ásványvizet - ez aktiválja a gyomrot, és serkenti az emésztést. Folyadékként az ásványvíz mellett - hogy elérd a minimum napi másfél-két liter folyadékmennyiséget - egész napra elosztva ihatsz zöldségleveket is. Kiváló lúgosító, karcsúsító és emésztésjavító ital többek között a homoktövissel kiegészített zöldséglé.

Zöldséglé homoktövissel
Keverj jól el egy pohár zöldséglevet egy evőkanál homoktövislével - natúr- vagy reformboltokban kapható - és egy evőkanál olívaolajjal, majd hidegen idd meg. A keverék bázisos: ásványi anyagokban, vitaminokban és antioxidánsokban gazdag - az egészség igazi forrása két étkezés között.

A legjobb, ha a kúrát csütörtökön vagy pénteken kezded, mert így a harmadik nap - amikor a méreg- és salakanyagok felszabadulása miatt fáradtnak és kimerültnek érezheted magad - hétvégére esik.

Mintaétrend

Tízóraira és uzsonnára fogyassz tetszőleges mennyiségben gyümölcsöt, illetve igyál gyümölcslevet, vagy kortyolgass a homoktövises zöldségléből.

1. nap

Reggeli: egy körte, egy banán, két evőkanál kukoricapehely, két evőkanál puffasztott hajdina, három evőkanál joghurt.
Ebéd: két szem héjában főtt burgonya, egy kis karfiol, két tányér zöldségleves petrezselyemmel.
Vacsora: paradicsomleves tetszőleges mennyiségben.

2. nap

Reggeli: egy alma, két evőkanál búzacsíra, két evőkanál hajdinacsíra, három evőkanál joghurt.
Ebéd: két tányér zöldségleves 10 dkg hajdinával, 10 dkg céklasaláta.
Vacsora: karfiolleves tetszőleges mennyiségben, egy szelet teljes kiőrlésű kenyér.

3. nap

Reggeli: gyümölcs tetszőleges mennyiségben.
Ebéd: két tányér tökleves, 15 dkg füstölt lazac.
Vacsora: répa-bab saláta tetszőleges mennyiségben.

4. nap

Reggeli: gyümölcssaláta tetszőleges mennyiségben - kiviből, mangóból, körtéből.
Ebéd: 20 dkg brokkoli, egy sárgarépa, egy kis fej vöröshagyma, negyed liter író, egy teáskanál napraforgómag.
Vacsora: zeller-sárgarépa saláta tetszőleges mennyiségben.

5. nap

Reggeli: két szelet teljes kiőrlésű kenyér avokádókrémmel.
Ebéd: négy kis szem főtt burgonya, 15 dkg túró, negyed kígyóuborka, egy evőkanál lucernacsíra, saláta fél endíviából, egy kis fej vöröshagymával.
Vacsora: répa-bab saláta tetszőleges mennyiségben.

6. nap

Reggeli: egy alma, fél banán, négy evőkanál joghurt, 5 dkg aszalt gyümölcs, két evőkanál vegyes mag.
Ebéd: 20 dkg wokban sült vegyes zöldség 5 dkg natúr rizzsel.
Vacsora: egy kisebb, sült cukkini, egy paradicsom, egy teáskanál torma.

7. nap

Reggeli: müzli két marék bogyósgyümölcsből, egy deci joghurtból, 8 dkg búzacsírával, egy evőkanál sózatlan pisztáciával.
Ebéd: 15 dkg főtt csirkehús, tetszőleges mennyiségű zöldségsaláta.
Vacsora: két tányér zöldségleves, egy szelet teljes kiőrlésű kenyér.

Fontos!
A diétát egy hétig tarthatod. A diétát várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd a diétát, kérd ki háziorvosod véleményét!

Cikkünk Dr. Eva-Maria Kraske Savtalanítás című könyve alapján készült.

Ezt is szeretjük