Ételek, amelyek átalakítják az agyműködésed
És ezért nem fogysz le
A túlsúly mögött akár leptinrezisztencia is állhat.

Ez is érdekelhet

Folyton eltapsolja gyermeked a zsebpénzét? Van megoldás! (x)

Hosszabbítsd meg a nyarat SZÉP-kártyával! (x)

Bemutatták a Tháliában a világ leghíresebb krimijét (x)

beauty and style

Brigitte Bardot ezzel a frizurával őrjítette meg a férfiakat: így készítsd el egyszerűen »

6 esküvői frizura, ami rövid hajból elkészítve a legszebb: ezeket kérd a fodrásztól »

Visszatérő, bosszantó pattanások a testen: ezt kell tenned, hogy megszabadulj tőlük »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha régóta sikertelenül próbálkozol azzal, hogy leadd a fölös kilóidat, és úgy érzed, nem az akaraterő hiányzik, egy új elmélet magyarázatul szolgálhat.

A Liverpooli Egyetem szakértői több korábbi vizsgálat eredményét összegezték, ami alapján arra jutottak, hogy a telített zsírok és finomított szénhidrátok zavarják a hipotalamusz működését, és hormonális akadályokat gördítenek a fogyás útjába.

Ételek, amelyek átalakítják az agyműködést

Az éhség-jóllakottság szabályozásárért alapvetően két hormon - a leptin és a ghrelin - felel. A fehér zsírszövetben termelődő leptin vérben mérhető mennyiségét érzékeli a hipotalamusz - ez a hormon felel a jóllakottság kialakulásáért. A ghrelin ezzel szemben az üres gyomorban termelődik, arról tájékoztatja az agyat, hogy eljött az idő a tápanyag-utánpótlásra. Vérben mérhető szintje az étkezést követően csökken. Röviden: a leptin a jóllakottság, a ghrelin az éhségérzet kialakulásáért felel.

Mi az a leptinrezisztencia?

A kutatók szerint a telített zsírok - elsősorban az állati eredetű zsiradékok tartoznak ebbe a csoportba -, valamint a finomított szénhidrátok - glükózban, illetve fehér lisztben gazdag ételek - károsítják az idegeket, amiből adódóan a hipotalamusz érzéketlenné - rezisztenssé - válik a leptin hormonra. A gyomor telítettsége így nehezen érzékelhető az agy számára, mindez túlevéshez, az anyagcsere megterheléséhez, hízáshoz vezet. A vizsgálat szerint tehát a leptinrezisztencia egy lehetséges oka lehet az elhízásnak.

Mit tehetsz a leptinrezisztencia ellen?

A Liverpooli Egyetem kutatóinak vizsgálata szerint amellett, hogy ki kell iktatnod étrendedből a telített zsírokban, valamint finomított szénhidrátokban gazdag ételeket, az omega-3 zsírsavak bevitele is segíthet a problémán.
Szakértők szerint a halolaj, a zsíros húsú tengeri halak - lazac, szardínia, hering, makréla, tonhal -, valamint a lenmagolaj, tökmagolaj vagy a chia mag
fogyasztásával javítható a finomított szénhidrátok és a telített zsírok okozta károsodás.

Étvágycsökkentés mozgással

Ha túlsúlyról van szó, soha nem szabad leragadni a táplálkozásnál, hiszen a mozgásnak is óriási szerepe van a súlyvesztésben. Ráadásul vannak olyan mozgásformák, amelyek kifejezetten csökkentik az éhségérzetet. Korábbi cikkünkből egy ilyet ismerhetsz meg.

OLVASD EL EZT IS!

alvo no
  • hormon
  • fogyasztó praktikák

Tartós fogyás hormonokkal

Ezt is szeretjük