Helyes légzés futás közben: így csináld, és nem szúr az oldalad
Nem nagy ördöngösség megtalálni a helyes légzéstechnikát futás közben. Segítünk!

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Sokan gondolják, hogy mivel a légzés születéstől kezdve automatikus reflex, sportolás közben sem kell különösebb jelentőséget tulajdonítani neki.

Az igazság azonban az, hogy ha a légzésed ritmustalan futás közben, a beszív-kifúj ütem nincs összhangban a mozgással, sokkal rövidebb ideig bírod az edzést, hamar kimerülsz, az oldalad szúrni fog.

Ilyen a helyes légzés futás közben

Mivel futás közben a fokozott izommunkához több oxigénre van szükséged, intenzívebb lesz a lélegzetvétel. A légzés ritmusát a futás tempója nagymértékben befolyásolja.

Érdemes kezdetben lassabb tempó mellett kitapasztalnod, hogy milyen a számodra ideális légvétel. A legtöbben kocogáskor a 2/2-es légvételt részesítik előnyben - tehát két lépésen át belélegeznek, majd két lépésen keresztül kilélegeznek. De lassabb futáskor szóba jöhet a 3/2-es változat is - ilyenkor a belégzés egy lépéssel hosszabb, mint a kilégzés.

Sprinteléskor azonban az ilyen ritmusú légvétel nem biztosít kellő mennyiségű oxigént a szervezet számára: ajánlott  tehát átváltani 2/1, illetve akár 1/1-es ütemre.

8 zöld futóútvonal Budapesten

Lapozd át az alábbi képgalériát, és nézd meg, hogy hol találod Budapesten a hozzád legközelebb eső, garantáltan betonmentes futóútvonalat!

Ezt is szeretjük