A leghatékonyabb zsírégetők top 10-es listája
Szeretnél fogyni, de nem tudod, miképp állítsd össze étrended? Ismerd meg a legjobbak táplálékokat!

Ez is érdekelhet

Legyen mindannyiunk szívügye a fejlődés! (x)

Téli álomesküvő a Rosinante Fogadóban*** (x)

Mit diktál a téli kabáttrend 2018-ban? A stylist tippjei (x)

Hogyan segíts, ha bedugult a pici orra? Az orröblítés aranyszabályai (x)

10 hely, amiről álmodoznak a magyarok - Idén csupán egy európai város került fel a listára. (x)

beauty and style

Nőies, csábító illatok a téli szezonra: parfümkörkép újdonságokkal »

Így készíts tökéletes frizurát egy zokni segítségével: 8 pofonegyszerű trükk »

Egy ügyes trükk, amitől élénkebb lesz a rúzs színe a szádon: világosító ajakradír házilag »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A legtöbb fogyókúrázó nem csak a személyi edzőktől, a táplálkozási szakemberektől és az orvosoktól, hanem saját tapasztalatból is tudja, hogy az alakformálás csak helyes táplálkozással és rendszeres mozgással, sportolással együtt lehetséges.

Az egészséges étrend kialakítása azonban jóval könnyebb, mint gondolnád, ugyanis a lényeg az, hogy minőségi ételeket tegyél tányérodra, amit anélkül is megvalósíthatsz, hogy le kellene mondanod kedvenceidről.

Ha a következő táplálékokat választod helyettük, nemcsak, hogy változatos lesz a napi menü, de a fogyást is felgyorsíthatod.

1. Bogyósgyümölcsök

A bogyósgyümölcsök nagyon jó antioxidáns-források, a bennük található anthocianin emellett megháromszorozza a C-vitamin stresszoldó erejét, blokkolja a rákot okozó káros hatásokat, és az öregedéssel járó betegségeket is megelőzi. Mindezen egészségvédő hatások mellett az eper, az áfonya, a feketeribizli és a málna az alakformálásban is segít, mert magas a víz-, de kevés a kalóriatartalma, ugyanakkor emésztésserkentő hatással bír. Fogyaszthatod őket önmagukban, de joghurtba, müzlibe keverve is.

2. Citrusfélék

A citrusok sok flavonoidot tartalmaznak, mely csökkenti a káros koleszterinszintet, és gátolja a vérerekben a lerakódások képződését. Mivel nagy a rosttartalmuk, segítenek az alakformálásban is, mégpedig úgy, hogy fenntartják az optimális vércukorszintet, és serkentik az emésztést.

3. Zöldségfélék

A sárga és a zöld színű zöldségek karotinokat tartalmaznak, melyek segítenek az A-vitamin előállításában, a piros gyümölcsökben található likopin pedig a rák megelőzéséhez és szíved egészségének megőrzéséhez járul hozzá.

A zöldségeket fogyaszthatod nyersen és párolva is. Sok rostot tartalmaznak, emellett kevés kalóriát, így az alakformálás ízletes és nélkülözhetetlen eszközei.

4. Teljes kiőrlésű gabonák

A teljes kiőrlésű gabonafélék jó forrásai a szervezet számára nélkülözhetetlen proteinnek, a B-vitaminoknak, az ásványi anyagoknak és a rostoknak. Kutatások sora bizonyította, hogy a teljes kiőrlésű gabonafélékben gazdag étrend segít a szívbetegségek és egyes rákfajták, illetve a cukorbetegség megelőzésében, emellett az elhízás elleni védekezés egyik legjobb fegyvere, ugyanis stabilizálja a vércukorszintet, és megszünteti az étkezések közötti éhségérzetet.

5. Halak

A halak jó fehérjeforrások, és - főként a mélytengeriek, a lazac, a makréla, a hering - omega-3 zsírsavat is tartalmaznak. Az omega-3 a szívbetegségek és a rák megelőzésében is jelentős szerepet tölt be, emellett fokozza az anyagcserét, segít megőrizni az idegrendszer egészségét, elűzi a depressziót, valamint frissé és üdévé teszi a hajat, a bőrt.

6. Hüvelyes növények

A hüvelyesek folsavban, kalciumban, vasban, káliumban, cinkben és antioxidánsokban gazdag növények. Komplex szénhidrátot tartalmaznak, emellett nagyon jó fehérjeforrásnak számítanak.

Magas oldható rosttartalmuk miatt csökkentik a rossz koleszterinszintet legalább 18%-kal, ehhez azonban naponta kell fogyasztani őket. Mindemellett olyan prebiotikumokat is tartalmaznak, melyek támogatják a szervezet számára hasznos baktériumok szaporodását az emésztőrendszerben.

7. Sovány fehérjék

Sovány fehérjeforrásnak számít a hal, a bőr nélküli csirke és a pulyka, a sovány tejtermék, a tej, a joghurt, a túró és a sajt. Mindezek nélkülözhetetlenek a szövetek épségének megőrzéséhez, az izmok épüléséhez és regenerálódásához, valamint a zsírégetés biztosításához. Az említett táplálékok továbbá jó kalcium-, vas-, szelén- és cinkforrások, így a csontok felépítésében, az idegrendszer megfelelő működésében, a vérsejtek képzésében és az immunrendszer ébren tartásában is igen fontos szerepet játszanak.

8. Növényi magvak

Sok kalóriát tartalmaznak, mégis a súlykontroll fontos elemei. Ha salátához adod, kenyérbe sütöd bele, illetve az étkezések között mértékkel fogyasztod őket, akkor vagy előbb okoz az étel telítettségérzetet, vagy nem éhezel meg két főétkezés között. Így elkerülheted a túlevést és a nassolást is.

A mandula, a pekándió és a pisztácia mindemellett proteinben gazdag, a dió omega-3 zsírsavat tartalmaz, a szezámmag pedig kalciummal és E-vitaminnal látja el szervezetedet. A szezám-, a napraforgó- és a tökmag a növényi szterol jó forrása, ami segít szíved egészségének megőrzésében.

9. Tea

A tea népszerű ital, és kiváló antioxidáns-forrás. A fekete, a zöld és a fehér tea is a teacserje leveléből készül, különbség csak a fermentáció módjában és idejében van. A teák polifenolt - hatékony antioxidáns - tartalmaznak, ami segít a szívbetegségek és a rák, valamint az agyi érkatasztrófák elkerülésében. A zöld tea mindemellett az anyagcserét is felgyorsítja, az oolong tea a vércukorszintet csökkenti, a fekete tea pedig a szájüreg egészségét védi.

10. Olívaolaj

Az olívaolaj a saláták legegészségesebb öntete, de használhatod másként is. Nagyon ízletes, ha pirított kenyérre helyezed apróra kockázott paradicsommal és fokhagymával, valamint friss, apróra vágott zöldfűszerekkel. Az olívaolaj gazdag esszenciális zsírsavakban, így védi a szívet, és a rossz koleszterinszintet is csökkenti - miközben a jót növeli. Antioxidánsokat és E-vitamint is tartalmaz, emellett serkenti az emésztést, és fokozza a zsírégetés hatékonyságát is.

Cikkünk a Fitway magazin írása alapján készült.

OLVASD EL EZT IS!

epres
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Emésztésjavító, zsírapasztó diéta

no has ezdes
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Tüntesd el az úszógumit 2 hét alatt!

Ezt is szeretjük