Vízhajtó, salaktalanító, emésztésserkentő
Mi az?
Természetes módszerekkel akarod leadni a plusz kilókat? Ez a három táplálék a zsírégetésben is segít.

Nyereményjáték

Nyerj páros belépőt Dr. Buda László: Testünk jelzései című előadására, a márciusi Femina Klubra! (x)

Nyerj szórakoztató, képes útikönyvet, és ismerd meg a világ csodáit! (x)

Nyerj Hollóházi Porcelán fülbevalót Adrienne Feller mini luxuskozmetikumokkal! (x)

összesen 3 db játék
Ez is érdekelhet

Prostitúcióra kényszerült a fiatal anyuka - Szívszorító, mit kell átélniük az iráni nőknek (x)

22 évesnek néz ki, valójában 44 - Az Anamé Program gyakorlatai megváltoztatták az életét (x)

Mit jelez a rendszertelen menstruáció? Elmondjuk, mikor érdemes orvoshoz fordulni (x)

Amikor a PMS megkeseríti az életed: nálad is ennyire szörnyű? - Eszter története (x)

beauty and style

Kanálba tette a rúzst, és megolvasztotta - Zseniális ötlet régi sminkkel »

Szupercuki cicás körmök percek alatt, a legegyszerűbb módszerrel »

10 gyönyörű kocsidekor, hogy stílusosan érkezzen a menyasszony »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha célod a tartós fogyás, a legjobb, ha természetes hatóanyagokat hívsz segítségül, és olyan táplálékokat építesz be étrendedbe, melyek alakodra és egészségedre is jótékony hatással vannak. A következő három élelmiszer - amennyiben naponta fogyasztod - segít emésztésed és anyagcseréd normalizálásban, serkenti a salakanyagok kiürülését, emellett pedig a betegségektől is megóvhat.

Dió

Az őszi sütemények és a karácsonyi ételek elengedhetetlen elemeként funkcionáló, különleges aromájú dió a tudományos vizsgálatok eredményei szerint rendszeres fogyasztás mellett megóvhat a szívbetegségektől, ugyanis csökkenti a koleszterinszintet, emellett a benne található antioxidánsok - mint az ellaginsav, a szelén és az E-vitamin - is pozitív hatást gyakorolnak szívedre és az érrendszeredre, nem beszélve az omega3-zsírsavakról.

Utóbbi hatásokat erősíti a dió magas káliumtartalma is, mely megszabadítja szervezetedet a felesleges víztől, így a vérnyomásproblémák megoldásában is segít, nem beszélve arról, hogy fogyókúrádra is jótékony hatást gyakorol. Utóbbit az omega-3 zsírsavak anyagcsere-javító hatása, valamint a dióban található rostok is fokozzák, melyek segítik az emésztést, és a salakanyagok eltávolításában is szerepet játszanak.

Diót mindig frissen vagy vákuumcsomagolásban vásárolj, majd tárold légmentesen záró tartályban, lehetőleg hűtőszekrényben, de a vásárlás után igyekezz hamar felhasználni. Az őrölt dió, mely szintén rendelkezik a felsorolt hatásokkal, különösen gyorsan avasodik.

Ahhoz, hogy előnyös tulajdonságait megtapasztald, célszerű naponta legalább négy szem diót elfogyasztanod. Gazdagíthatod vele a salátákat, a zöldséges, rizses ételeket, de halakhoz, csirkehúshoz és desszertekhez is adhatod.

Citrom

A citrom leginkább kiváló emésztésserkentő és salaktalanító hatásáról ismert, nem véletlen, hogy vannak fogyókúrák, melyek a citrusok vagy épp a citromos víz erejére építik étrendjüket. A citromban található enzimek fokozzák az anyagcsere-működést, vele együtt pedig a zsírégetést, a kálium vízhajtó hatással rendelkezik, gyümölcsben gazdagon előforduló limonoidoknak pedig erőteljes rákellenes hatásuk van.

Az állatkísérletek és a laboratóriumi eredmények szerint a limonoidok képesek gátolni a rák kialakulását a fázis egy és kettő enzimek serkentésével, melyek a szervezet méregtelenítő rendszerének részei. Ezek az anyagok emellett a koleszterinszintet is csökkentik, fogyasztásuk tehát a szív- és érrendszeri betegségek megelőzésében is fontos szerepet játszhat.

Az értékes hatóanyagok a citrom fehér héjában is megtalálhatóak, ezért mindig az egész gyümölcsöt használd fel. Alkalmazd bátran öntetekhez és szószokhoz, de belereszelheted gyümölcssalátákba, rizssalátákba és süteményekbe is. Hogy kihasználd jótékony hatásaikat, fogyassz mindennap citrusféléket.

Paradicsom

A paradicsom az egyik legközkedveltebb zöldség, illetve legegészségesebb táplálék. Nem véletlen, hogy a fogyókúrás étrendeknek is elengedhetetlen szereplője, ugyanis gazdag rostokban, vízhajtó káliumban, valamint tisztítja a vért, regenerálja a májat, és kiváló salaktalanító szer.

Amellett azonban, hogy segítségével hatékonyabbá teheted a diétát, számos más előnyös tulajdonsággal is bír. A paradicsomban található fő fitokemikália a likopin, mely az egyik legkiválóbb antioxidáns hatóanyag. A vizsgálatok szerint, akiknek magas a szervezetükben a likopinszint, azok esetében feleakkora a szívroham kialakulásának kockázata, emellett a rákos betegségek is kevésbé fenyegetik őket, különös tekintettel a tápcsatorna daganatos megbetegedéseire.

Bár a paradicsom nyersen fogyasztva is igen értékes, a likopin akkor tud igazán felszívódni, ha kiszabadul a zöldségből, vagyis, ha utóbbit hőkezelik. Kevés olaj vagy öntet szintén segíti a felszívódást. Fogyaszd rendszeresen a piros vitaminbombát - akár a koktélparadicsomot, ha azt szereted jobban -, nyersen, roston sütve vagy grillezve, lé, püré vagy épp tésztaöntet formájában.

Cikkünk Lyndel Costain Szupertápanyagok kézikönyv című műve alapján készült.

OLVASD EL EZT IS!

kaposztas
  • káposzta
  • villámdiéták

6 nap, 3 kiló

Blog.hu ajánló