3 extra hatékony emésztésserkentő
Télen természetes, hogy lelassul az emésztés és az anyagcsere. Ha szeretnéd felfrissíteni, a következőket mindenképp próbáld ki!

Ez is érdekelhet

5 tipp, hogy hogyan lendítsd fel a szépségszalonod forgalmát! (x)

„A természetben értjük meg, kik vagyunk” – Grecsó Krisztián író az Erdei Vándortáborokról (x)

Sári bíró - az idők változnak, de az emberek valójában nem (x)

Trendi új illat a világhírű Acqua Coloniától - Íme az egzotikus 4711 kölni (x)

Bettina fejlődése végre beindult (x)

beauty and style

Bőrfiatalítás egyszerűen: még néhány hónapig ideális az idő a ráncfeltöltésre »

Gyönyörű, érzéki nők, akik nem kilókban mérik a szépségüket: vastag a combjuk, de nem az a lényeg »

A 73 éves Cher 40-nek sem néz ki a reklámfotón: egyetlen ránc sincs a popdíva arcán »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Napraforgómag

A napraforgómag olyan ásványi anyagokat tartalmaz, melyek fontosak az immunrendszer működéséhez: nagy mennyiségben található benne magnézium, ami csökkenti az allergiás reakciókat, illetve cink, ami hatékonyan képes szembeszállni a vírusokkal.

A napraforgó mindemellett gazdag E-vitaminban, mely antioxidáns hatású, így megelőzi a méreganyagok okozta károsodást, valamint megőrzi a bőr és a sejtszövetek egészségét. A napraforgómag B-vitamin-tartalmának köszönhetően segíti a szervezetet, hogy megbirkózzon a stresszel, emellett hozzájárul az anyagcsere megfelelő működéséhez, illetve az emésztést is serkenti. Használd bátran a napraforgó-olajat is, mely ideális alapanyag öntetek készítéséhez.

Müzli

Hozzávalók: 125 g zabpehely, 2 evőkanál datolya, 2 evőkanál aszalt barack,
1 evőkanál pekándió, 1 evőkanál mandulapehely, 1 evőkanál napraforgómag, 1 evőkanál lenmag, 1 evőkanál búzacsíra, 1 evőkanál búzakorpa, 2 apróra darabolt alma, zsírszegény tej.

Keverd össze a száraz hozzávalókat egy tálban, és tedd a tetejére az almát. Tálald zsírszegény tejjel vagy szójatejjel.

Bulgur búza

A bulgur tört búza, mely gazdag emésztésserkentő rostokban, ami ahhoz is szükséges, hogy a koleszterinszint alacsonyan maradjon. Jó forrása a B-vitaminoknak, melyek segítenek a szervezetnek, hogy elpusztítsa a káros szabadgyököket, ugyanakkor stabilizálja az energiaszintet, és fenntartja az idegrendszer egészségét.

A bulgur búza ásványi anyagokban is gazdag, például nagy mennyiségben tartalmaz vasat, ami a fertőzésekkel szembeni általános védettséget is erősíti.

Bulgurral töltött szőlőlevél

Hozzávalók: 100 ml forrásban lévő víz, 150 g bulgur búza, 1 kis fej hagyma,
3 evőkanál olívaolaj, 1 teáskanál köménymag, 1 teáskanál apróra vágott menta, 55 g reszelt tofu, 6 aszalt paradicsom, fél teáskanál citromlé, feketebors, 16 darab, 5 percig főzött szőlőlevél.

Öntsd a vizet a búzára, és tedd félre 20 percre. Pirítsd a hagymát az olajban aranyszínűre, majd keverd bele a köménymagot. Vedd le a tűzről, és add hozzá a búzát, a tofut, a paradicsomot, a mentát, a citromlevet és a borsot. Adagold a keveréket a szőlőlevelekbe, tekerd össze, majd szúrd át egy szendvicsnyárssal. Párold 20 percig, majd tálald.

Barnarizs

A rizs a második leggyakrabban termesztett gabona a földön, egyben a tápanyagok valóságos tárháza. A barnarizs tömve van B-vitaminokkal, amelyek szükségesek az egészséges agyműködéshez, az idegrendszer egyensúlyához, illetve az izmok, a haj és a bőr egészségének megőrzésében is fontos szerepet játszanak. A barnarizs a cinknek és a nyomelemeknek is kiváló forrása, például a magnéziumnak, a foszfornak és a réznek, amelyek mind védenek a fertőzésekkel szemben.

A rizs gazdag rosttartalma mindemellett serkenti az emésztést, illetve csökkenti a koleszterinszintet, így az egészséges szívműködéshez is nélkülözhetetlen. Komplex szénhidrát, így energiája lassan szívódik fel, elfogyasztása után még sokáig nem érzel éhséget.

Barnarizs-saláta

Hozzávalók: 55 g főtt barnarizs, 2 szál zöldhagyma, 4 paradicsom,
100 g fekete kimagozott, feldarabolt olajbogyó, 2 gerezd zúzott fokhagyma, 3 evőkanál friss bazsalikom, 3 evőkanál olívaolaj.

Mondj igent magadra!

A Femina Extra 4 alkalmas önfejlesztő sikerkurzusán Szily Nóra pszichológus és coach vezetésével elérheted, hogy elégedett, sikeres és boldog legyél az élet bármely területén.

Hogyan mondjunk nemet lelkiismeret-furdalás nélkül?

A boldogság és siker alapjai, azaz miért fontos önzőnek lenni?

A kommunikáció, mint az érdekérvényesítés kulcsa: a bizalomépítéstől a hatásgyakorlásig

Burnout, vagyis amikor már semminek nincs értelme

A kurzusról pontos részleteket itt találsz.

Jegyek kizárólag online érhetők el, korlátozott számban.

Helyszín: MEMO ház – 1077 Budapest, Wesselényi utca 73.

Időpont: 2020. március 6., március 26., április 16., május 7.

Promóció

Aprítsd fel, majd keverd össze a hozzávalókat egy nagy salátástálban. Hagyd állni egy óráig, hogy az ízek összeérjenek, majd tálald.

Cikkünk Charlotte Haigh 100 természetes immunerősítő című könyve alapján készült.

OLVASD EL EZT IS!

epres
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Emésztésjavító, zsírapasztó diéta

sparga
  • diéta a tartós fogyásért
  • mintaétrend a tartós fogyásért

5 kiló mínusz éhezés nélkül - Tartható, zsírbontó diéta

Ezt is szeretjük