Ettől biztosan lefogysz! Csak ez az egy dolog kell hozzá
A sikeres fogyás jóval egyszerűbb, mint a legtöbben hiszik. Nem érdemes túlbonyolítani.

lapos has
Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

Kétszer dúsabb frizurát kapsz, ha így használod a hajvasalót »

Lassítja a ráncok képződését, de ennél többet is tud a kollagén: szakértő mondja el, miért hatékony »

A rövid dzseki az új divat: ilyen sokféleképpen viselheted »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az alábbiakban nem következik semmilyen csodás fogyasztószer, amelynek használatával két nap alatt öt kilóval mutat majd kevesebbet a mérleg.

Több mint három éve vezetem a Fogyókúra rovatot, ez idő alatt pedig elég egyértelművé vált számomra, miért is fulladnak kudarcba a fogyókúrák.

Ezen az egy dolgon múlik a fogyás sikere

Az elhízás világszerte és hazánkban is egyre nagyobb egészségügyi problémát jelent: növeli a szív- és érrendszeri betegségek, a diabétesz, a rák, valamint a mozgásszervi problémák kialakulásának esélyét. A Magyar Obezitológiai és Mozgásterápiás Társaság szerint a magyarok kétharmada túlsúlyos vagy elhízott.

Amennyiben nem valamilyen hormonális, illetve anyagcsere-betegség áll a felesleges plusz kilók hátterében - mely statisztikai szempontból elég ritka -, alapvetően egyetlen dolgot kell belátni, és sikerül majd megszabadulni a túlsúlytól.

Tenni kell érte!

El kell fogadni, hogy az "este lefekszel, reggel három kilóval karcsúbban ébredsz" típusú módszerek nem igazán válnak be. Ahogyan nem segítenek a több ezer forintos fogyasztó pirulák, a pár napos léböjt kúrák sem, és még csak nem is a személyi edző elszántságán múlik, hogy sikerül el lefaragni a hasból vagy a comb kerületéből.

Tenni kell azért, hogy valóban sikerüljön, ehhez pedig fontos a kiskapuk elkerülése. A "nincs rá időm, pénzem, a túlsúly genetikus a családban" kezdetű mondatok messziről bűzlenek. Egyszerű kifogások, amelyek mögött a változtatásra való képtelenség, a lustaság áll.

Ha valaki az egészsége érdekében valóban fogyni szeretne, át kell alakítania a táplálkozási szokásait, és fontos a mozgás beiktatása is. Az egész veleje pedig, hogy ez a váltás nem két hétre szól, hiszen ha a fogyókúra után valaki visszatér az eredeti életmódjához, pillanatok alatt visszajönnek a kilók.

Mozgás és táplálkozás
Korábbi cikkünkben írtunk már arról, hogy mennyi mozgásra van szükség a fogyás érdekében, illetve miért fontos a glikémiás index figyelése. Kattints és elevenítsd fel az infókat!

Amennyiben komolyan az életmódváltás a cél, kezdetben nap mint nap tenni kell a sikerért: oda kell figyelni a táplálkozásra, le kell mondani az esti tévézésről az edzés kedvéért. Hogy ez sokak számára miért olyan ijesztő?

Mert a változtatás energiát, odafigyelést, a megnyugtató komfortzónából való kilépést igényli, ráadásul az eredmény nem most és azon nyomban mutatkozik meg. Jó hír viszont, hogy idővel az új szokások rögzülnek, és már nem lemondásként éli meg a korábbi változtatást a fogyni vágyó: örül neki, hogy nem eszik chipset, és nem iszik hozzá kólát. Nem csak azért, mert karcsúbb, hanem mert jobban érzi magát a bőrében.

Ezt is szeretjük