Csak napi 8 órában ehetsz! Ez a sikeres fogyókúra titka
Friss kutatás
Ha szeretnél megszabadulni a pluszkilóktól, igazodj a belső órához!

Nyereményjáték

Nyerj Hollóházi Porcelán fülbevalót Adrienne Feller mini luxuskozmetikumokkal! (x)

Nyerj szerelemsegítő nyakláncot Valentin-napra! Bevonzza életedbe az igaz szerelmet (x)

Nyerd meg a Világörökségek Magyarországon című könyvet, és merülj el hazánk csodás világában! (x)

összesen 3 db játék
Ez is érdekelhet

Hódunyhával betakart mesebeli tájak, ahol mégis szikrázó a napsütés: mesefalucskákat is rejt (x)

A NASA űrhajósai és világsztárok is alávetették magukat ennek a műtétnek - Magyar találmány (x)

Szív- és érrendszeri betegségeket okozhat, mégis kevesen ismerik ezt a szövődményt - Lehet tenni ellene (x)

Évente 34 ezer kisbaba hal meg ettől a betegségtől - 18 országot érint (x)

Gondtalan és felszabadult nyugdíjas éveket szeretnél? Mutatjuk, mi kell hozzá (x)

beauty and style

Farmerban és pólóban is dögös a plus size modell: nem takargatja dús idomait »

Tisztább és matt bőr tág pórusok nélkül: kapásból 6 érvet tudunk az arckefe mellett »

10 esküvői ruhatrend, amit ismerned kell, ha idén mész férjhez »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Régóta tudjuk, hogy a fogyókúra sikere múlhat azon, mennyi zsírt veszel magadhoz, mekkora adagokat fogyasztasz el egy-egy étkezés során, illetve hány órakor vacsorázol.

A Salk Intézet biológusai azonban arra jöttek rá a közelmúltban, hogy az sem mindegy, napi hány órán keresztül nem veszel táplálékot magadhoz. A kutatás a Cell Metabolism című folyóiratban jelent meg.

Napi nyolc órában ehetsz

Satchidananda Panda és munkatársai vizsgálataik segítségével bizonyították: bár a fogyókúra szempontjából fontos a rendszeres táplálkozás, a kellő hosszúságú koplalás is fontos lehet.

A kísérlet tükrében

A vizsgálatban részt vevő kísérleti egereket négy csoportra osztották. Az egyik csoportot 60%-os zsírtartalmú étrenden tartották, a másikat normál étrenden.

Mindkét csoportban voltak olyan egyedek, melyek bármikor hozzájuthattak a táplálékhoz, és olyanok, melyek mindössze napi nyolc órában ehettek - utóbbiak tehát a nap 16 órájában nem vettek magukhoz ételt. A vizsgálatot száz napig folytatták.

Egészséges a 16 órás koplalás?

A kutatás eredménye azt mutatta, hogy azok az egyedek, amelyek bármikor ehettek, elhíztak, vércukorszintjük, illetve koleszterinszintjük megemelkedett - mind a 60%-os, mind a 13%-os zsírtartalmú étrenden élő csoportnál.

Velük szemben azok az egerek, amelyek napi 16 órán át nem ehettek, nem csupán kevesebb pluszt szedtek fel - még a 60%-os zsírtartalmú étrend dacára is -, de minden fizikai teszten jobban teljesítettek a másik csoporthoz képest.

Igazodj a belső órarendhez!

A jelenség oka, hogy a szervek egy úgynevezett belső órarend szerint működnek, amelyben vannak csúcsidőszakok és pihenésre alkalmas fázisok. A Salk Intézet kutatásából az derült ki, hogy cseppet sem mindegy, mikor fogod munkára szerveidet.

Fontos, hogy adj elegendő időt a szervezetednek pihenésre. Ha éjjeli bagoly vagy, akkor sem kötelező a tévé vagy a számítógép előtt nassolni. Ha lehet, lefekvés előtt két órával már ne egyél, igyekezz azokban az órákban táplálkozni, amikor szervezeted aktív.

Blog.hu ajánló