7 hatékony anyagcsere-pörgető növény
Léteznek olyan növényi magvak, melyek lényegesen felgyorsítják az emésztés folyamatát, és a mérgek eltávolításában is segítenek.

Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

Nem talált a méretében szexi fehérneműt a plus size blogger, ezért saját kollekcióval állt elő »

Furcsa fotók készültek Rihannáról: különös háttér előtt pózolt »

Gigi Hadidról meseszép fotók készültek: talán sosem volt még ilyen nőies a modell »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Rizs

Mivel nem tartalmaz glutént, a rizs az egyik legkevésbé allergén élelmiszer. A fogyókúrák és méregtelenítő diéták étrendjébe mindenképp érdemes beiktatni rendkívüli gyógyító tulajdonságaira, illetve emésztésserkentő, anyagcsere-gyorsító hatásaira való tekintettel.

Amellett, hogy létfontosságú fehérjéket tartalmaz, és segíti a vércukorszint stabilizálását, igen nagy rosttartalma serkenti a vastagbél perisztaltikus, hullámszerű mozgását, ezáltal rövidebb idő alatt ürülnek ki a salakanyagok, így a méreganyagok is rövidebb ideig maradnak a szervezetben.

Minthogy főzés közben a rizs sok vizet szív magába, nagy nedvességtartalmával megakadályozza a bélrendszer kiszáradását, ezzel is megkönnyítve a salakanyagok eltávolítását. A rizs mindemellett jelentős mennyiségben tartalmaz létfontosságú aminosavakat, például metionint és ciszteint. Utóbbi nyugtató hatású, segítségével a tüdő megszabadul a nyálkától, emellett védi a tüdő szöveteit is.

Köménymag és kapor

E két növény magja a méregtelenítő kúrák és a fogyókúrák során igen alkalmas az emésztés serkentésére, az emésztés javítására. Használhatók továbbá hasi görcsök, szélszorulás, csuklás és puffadás ellen is. Mindkét magféle tartalmaz limonént, mely serkenti a különféle emésztőenzimek és méregtelenítő enzimek kiválasztódását. Továbbá segítik a szénhidrátok emésztését is.

Köles

A köles az egyik legrégebben termesztett haszonnövény, mely ugyancsak nem tartalmaz glutént, kémhatása pedig lúgos. A legfontosabb aminosavak közül hét megtalálható benne, tehát igen fontos fehérjeforrás, sőt, az egyetlen olyan gabonaféle, amely teljes fehérjeforrásként szolgál.

Minthogy a rizshez hasonlóan a kölesben sem található glutén, könnyen emészthető - a glutén ugyanis egyes esetekben irritálja a bélbolyhokat, ezért sokan nehezen emészthetőnek tartják.

A köles a fogyókúra és méregtelenítő diéta során magas rosttartalma, illetve könnyen emészthető szénhidrát-tartalma miatt is igen hatékony emésztésserkentőként funkcionálhat.

Koriander

A hagyományos kínai gyógyászat szerint ez a melegítő hatású fűszer elősegíti a csi, vagyis az életenergia áramlását. A koriander továbbá segíti a szervezetet a szénhidrátok hatásos megemésztésében, gyógyítja az emésztési panaszokat, serkenti az emésztést és az anyagcsere-működést, továbbá hasznos lehet, ha hasi görcsöktől, fájdalomtól, puffadástól, illetve szelektől szenvedsz.

Quinoa és amaránt

A quinoa az inkák ősi tápláléka, könnyen emészthető, tisztító hatású étel. Tartalmaz fehérjét és tápanyagokat, B- és E-vitamint, ásványi sókat, például kalciumot és vasat. Az amaránt egy másik, ugyancsak kevéssé allergén ősi gabonaféle, mely ugyancsak igen koncentrált mennyiségben tartalmaz fehérjét és más tápanyagokat, például kalciumot, magnéziumot, szilíciumot és a lizin nevű aminosavat. Amellett pedig, hogy mindkét gabonaféle sok tápanyagot tartalmaz, rosttartalmuk és könnyű emészthetőségük miatt kiváló emésztésserkentőként hatnak.

Tápértékük növelése érdekében azonban - és ez a többi gabonafélére is érvényes - érdemes fogyasztás előtt 24 órával beáztatni őket, majd fogyasztás előtt leöblíteni és friss vízben feltenni főni.

Cikkünk Dr. Jennifer Harper, a Mérték Kiadó gondozásában megjelent Méregtelenítés kézikönyv című könyve alapján készült.

OLVASD EL EZT IS!

kaposztas
  • káposzta
  • villámdiéták

6 nap, 3 kiló

Ezt is szeretjük