A 8 legjobb diétás táplálék, amitől folyamatosan pörög az anyagcsere
Leolvasztják a túlsúlyt
Fogyaszd őket rendszeresen!

Nyereményjáték

Nyerj szórakoztató, képes útikönyvet, és ismerd meg a világ csodáit! (x)

Nyerj Hollóházi Porcelán fülbevalót Adrienne Feller mini luxuskozmetikumokkal! (x)

Nyerj szerelemsegítő nyakláncot Valentin-napra! Bevonzza életedbe az igaz szerelmet (x)

összesen 3 db játék
Ez is érdekelhet

Hódunyhával betakart mesebeli tájak, ahol mégis szikrázó a napsütés: mesefalucskákat is rejt (x)

A NASA űrhajósai és világsztárok is alávetették magukat ennek a műtétnek - Magyar találmány (x)

Ebben a hotelben az ételt a szántóföldről rakják az asztalra - Magyar hely, ha fontos az egészséged (x)

V-nyakú ruhához tilos felvenni: mutatjuk, melyik dekoltázshoz milyen nyaklánc illik

beauty and style

Jobb az arctisztító kefénél, és azt is elmondjuk, miért: tisztít és kisimítja a bőrt az új készülék »

Rózsás gyűrű házilag: percek alatt elkészítheted »

Egy színésznő, 8 frizura: Blake Lively legnagyobb átalakulásai »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A legnagyobb hiba, amit egy fogyókúrázó elkövethet, az, ha önsanyargatással próbál megszabadulni súlyfeleslegétől, illetve szentül hisz abban, hogy a karcsúsághoz nem vezethet más út, mint az, hogy napi egy, netán két alkalomra redukálja étkezéseinek számát.

Ha nem eszel rendszeresen, illetve akkor is csak pár falatot, emésztésed és anyagcseréd is lelassul, ráadásul szervezeted is átkapcsol raktározó üzemmódra, hiszen minden joga megvan azt hinni, hogy beköszöntött a hét szűk esztendő.

Szerencsére mindennek az ellenkezője is igaz, vagyis, ha maximalizálod anyagcsere-működésed hatékonyságát, beindul a zsírégetés, és nem kell többé tartanod a plusz kilóktól. Hogy hogyan csináld? Mindenekelőtt építsd be étrendedbe a következőket!

Grépfrút

A grépfrútdiéta nem csupán mítosz: a savanykás gyümölcs valóban az egyik leghatásosabb zsírégető.

Tesztcsoportokkal végzett kutatások szerint ahhoz, hogy két hónap alatt leadj 2-3 kilót, már az is elég, ha minden étkezéshez elfogyasztod egy grépfrút felét.

A kutatók mindezt azzal magyarázzák, hogy a többek között C-vitaminban gazdag citrus olyan kémiai anyagokat tartalmaz, melyek szabályozzák a vércukorszintet, emellett zsírégető hatásúak. A grépfrútban található gyümölcssav továbbá serkenti az emésztőnedvek termelődését is, így jókora löketet ad az anyagcserének.

Zöld tea

Az egyre népszerűbb zöld tea szintén hatásos anyagcsere-gyorsító, emellett értékes antioxidánsokat tartalmaz, élénkít, ráadásul vízhajtó hatású, és a zsírégetéshez is hozzájárul.

Javítja kedélyállapotod, és nem utolsósorban segít megelőzni a rákos, illetve a szív- és érrendszeri megbetegedések kialakulását is. Igyál meg minden reggel egy nagy csészével - akkor a legjobb, ha ízesítés nélkül fogyasztod.

Brokkoli

A tudósok kimutatták, hogy a bevitt kalciummennyiség és az anyagcsere működése között szoros összefüggés áll fenn. A brokkoli pedig bővelkedik kalciumban, emellett nagyobb mennyiségű C-vitamint is tartalmaz, ami segíti a kalcium felszívódását. Mindemellett gazdag A-vitaminban, folsavban, rostokban, nem utolsósorban pedig antioxidánsokban.Ha naponta elfogyasztasz egy csészével, csupán 20 kalóriával emeled meg napi kalóriabeviteled.

Zöldségleves

Ha ebéd előtt elfogyasztasz egy tál zöldséglevest, lényegesen csökken étvágyad, és valószínű, hogy jóval kevesebbet eszel majd a nehezebb menükből. A levesben található zöldségek mindemellett fontos vitaminokhoz, ásványi anyagokhoz és élelmi rostokhoz juttatnak, ami nemcsak egészséged megőrzését segíti elő, de anyagcserédet és emésztésedet is serkenti. Fontos azonban, hogy a leves ne legyen több 250-270 kalóriánál, illetve ne úgynevezett krémleves legyen.

Víz

Köztudott, hogy a megfelelő mennyiségű vízfogyasztás elengedhetetlen a fogyókúrához, emellett a legújabb kutatások azt is igazolták, hogy lényegesen hozzájárul az anyagcsere-működés optimalizálásához is. Eszerint, ha mindennap megiszol két, két és fél liter vizet, anyagcseréd mintegy 30%-kal lesz gyorsabb, ráadásul csökken étvágyad, és szervezeted is könnyebben szabadul meg a méreganyagoktól. Kezdd a napot egy nagy pohár vízzel, és legalább kétóránként igyál egy keveset.

Csípős paprika

A paprika csípős ízéért felelős kapszaicin egy kanadai egyetemi kutatócsoport szerint nemcsak az étvágyat csökkenti, de olyan hormonok termelésére készteti szervezetedet, melyek nagymértékben serkentik az anyagcsere-működést, így segítségükkel jóval több kalóriát égethetsz el.

Persze csípőspaprika-fogyasztás tekintetében nem kell versenyre kelned legelszántabb férfiismerőseiddel, elég egy csipetnyi is, hogy megízesítsd vele az ételt.

Alma és barack

Egy amerikai egyetem vizsgálatai szerint azok a nők, akik kalóriaszegény diétát követnek, illetve mindennap elfogyasztanak két kisebb almát vagy ezzel azonos mennyiségű barackot, hamarabb adják le a plusz kilókat, és átlagosan kevesebb kalóriát visznek be szervezetükbe, mint azok, akik diétájukat nem kombinálják hasonló gyümölcsökkel. Ezért, ha nassolni támad kedved, csillapítsd az éhségedet egy lédús, egészséges, rostos, anyagcsere-gyorsító finomsággal.

Zsírszegény joghurt

A kutatások szerint, ha kalóriaszegény diétád ideje alatt naponta három-négy alkalommal fogyasztasz zsírszegény tejtermékeket, lényegesen nagyobb súlyfeleslegtől szabadulhatsz meg, mint egy azonos kalóriamennyiséget tartalmazó, tejtermékmentes diéta hatására. A tejtermékek fokozzák az emésztést és az anyagcsere-működést, emellett bővelkednek kalciumban, minőségi fehérjét tartalmaznak, ha pedig joghurtot fogyasztasz, bélflórád egyensúlyát is biztosíthatod.

Blog.hu ajánló