Adj le 5 kilót diéta nélkül!
Filléres fortélyok a gyors fogyásért
Nem kell koplalnod ahhoz, hogy megszabadulj felesleges kilóidtól. Apró praktikákkal is beindíthatod a fogyást.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Lehet, hogy nem is gondolnád, de néhány apró fortéllyal, konyhai praktikával is lényeges mértékben csökkentheted a bevitt kalóriák mennyiségét, így egy kis odafigyeléssel hamar megszabadulhatsz felesleges kilóidtól is. Ha beveted a következő módszereket, folyamatosan csökkentheted súlyodat, és az egészséges táplálkozás felé is hatalmas lépéseket teszel, méghozzá anélkül, hogy szigorú diétába kellene kezdened.

Így spórolj a zsírral!

A zsírt lehetetlen kihagyni étrendedből, ám arra létezik egy-két praktika, hogy a lehető legkevesebbet vidd be belőle szervezetedbe. A levesek esetében a zsiradékot kétféle módon távolíthatod el, vagy úgy, hogy a még meleg húsleves tetejéről papírszalvéta segítségével felitatod, vagy, ha már kihűlt, kanállal szedd le a felszínen kialakult, fehér zsírréteget. A mártások esetében a sűrítő anyagokkal tudsz ügyeskedni, rántás helyett zöldségpürét vagy kukorica-, illetve burgonyakeményítőt használj.

A húsokat és halakat is zsírszegénnyé tudod varázsolni, méghozzá úgy, hogy megtisztítod azokat a zsíros részektől - a baromfiról és a halakról a bőrt is távolítsd el, így nem csábít majd a ropogós kérgecske.

Használj megfelelő sütőeszközöket!

A tőke- és szárnyashúst, a halat és a zöldséget ne süsd fritőzben, használj inkább teflonserpenyőt, melyben már pár csepp forró olajon megpirítva is elkészítheted az ételt, hogy minél kevesebb zsírt szívjon magába. A frissen elkészült darabokat mártsd egy másodpercre forró vízbe, vagy itasd le papírszalvétával.

Használj teflonbevonatú edényt, acélfenekű lábost, kuktát, illetve mikrohullámú és légkeveréses sütőt. Amikor zamatos, szaftos pecsenyét szeretnél készíteni, ne zsiradékkal locsolgasd a sertés-, a marha- vagy a baromfihúst, hanem például borral, sörrel, citrom- vagy paradicsomlével.

Fűszerezd meg az életed!

Mindig ügyelj arra, hogy főzéskor minél kevesebb, étkezéskor pedig semennyi sót ne használj. A savanyúságokat, az olajbogyót, a marinírozott szardellát rendkívül sok sóval tartósítják, ezért ezeket kerüld.

Az ételek ízesítéséhez próbáld ki a citromlevet, a frissen őrölt feketeborsot, a fokhagymát, és kísérletezz a különböző fűszerekkel, zöldfűszerekkel. Ez utóbbiak - petrezselyem, metélőhagyma, bazsalikom, zsálya, rozmaring - karakteres zamatot adnak sózás nélkül is, emellett segítik emésztésed működését is.

Házilag készült kedvencek

Sokat tehetsz az egészséges és zsírmentes táplálkozásért, ha alapvető élelmiszereidet megfelelő alapanyagokból te magad készíted el. Ilyen lehet többek között kedvenc müzlid, amit házilag zabpehelyből, búzakorpából, sovány tejtermékből és gyümölcsökből készíts el. A kész müzlik cukrot, illetve sok zsírt tartalmazhatnak.

Ha igazán egészségesen akarsz táplálkozni, amellett, hogy kerülöd a finomított élelmiszereket, a legjobb, ha kenyeredet is magad sütöd meg, így amellett, hogy bio vagy teljes kiőrlésű lisztet használhatsz hozzá, anélkül kombinálhatod növényi magvakkal és egyéb finomságokkal, hogy a speciális ételért különösebben sokat kellene fizetned.

Karcsúsító praktikák sütéshez-főzéshez

Fontos, hogy sütés közben ne szurkáld a húst, mert elveszíti értékes nedveit, és száraz lesz. Csak a végén ellenőrizd, hogy elkészült-e, mégpedig úgy, hogy szúrj bele egy kést vagy egy villát, és, ha tiszta lé szivárog belőle, akkor már át is sült. Ugyanerre a célra húshőmérőt is használhatsz, persze csak akkor, ha tartasz otthon.

Azt is könnyen megtudhatod, hogy a hal mikor készült el, hiszen ekkor húsa fehér lesz, és villával szépen lefejthető a csontról.

Fontos az egészséges táplálkozás szempontjából, hogy az élelmiszerek hőkezelése csak a szükséges ideig tartson. Amennyiben túlsütöd, vagy sokáig főzöd, a hús kiszárad, a zöldségek íze megváltozik, állaguk összeesik. Ha csak mód van rá, a zöldséget ne főzd, használj inkább párolóedényt. Ha friss zöldfűszereket is használsz, akkor azokat csak a főzés végén add az ételhez, különben ízük és tápanyagaik a hő hatására elvesznek.

Nem csak vegáknak

Egyél sok hüvelyest, zöldséget, friss gyümölcsöt, hántolatlan gabonaterméket - rizst, tésztákat, kenyeret, müzlit -, burgonyát és salátákat - ezeket bátran fogyaszthatod, hiszen alig vagy semmi zsírt nem tartalmaznak.

Fontos kiemelni, hogy nem kell mindig friss zöldséget vásárolnod, nyugodtan használhatsz fagyasztott zöldségeket is, a fagyasztás ugyanis konzerválja a vitaminokat.

Mindenképp kerüld azonban a késztermékeket, hiszen a természet által kínált zöldségek zsírszegények - míg 100 gramm héjában főtt burgonyában 0,3 gramm zsír, azaz 66 kcal van, addig ugyanennyi chips-ben 40 gramm, azaz 549 kcal.

OLVASD EL EZT IS!

salatatal
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

4 kiló 10 nap alatt

kaposztas
  • káposzta
  • villámdiéták

6 nap, 3 kiló

Ezt is szeretjük