3 kiló mínusz 3 nap alatt
Salaktalanító hétvégi diéta
Salaktalanító diétánk segítségével egy hétvége alatt akár három kilót is fogyhatsz, emellett emésztésedet és anyagcserédet is feljavítod.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Ha nincs elég kitartásod a hosszan tartó diéták megvalósításához, vagy csupán csak gyorsan szeretnél megszabadulni az utóbbi időben felszökött néhány felesleges kilótól, hétvégi salaktalanító diétánkat neked találták ki. A könnyű étrendnek köszönhetően nemcsak túlsúlyodtól szabadulhatsz meg, de a szervezetedben felhalmozódott méreganyagok kiürítésével még egészségesebb is leszel.

Jótékony gyümölcsök

A diéta nagy előnye, hogy alkalmazása során csupán csak a húst kell mellőznöd étrendedből, így sem a zöldségek, sem a gyümölcsök fogyasztásáról nem kell lemondanod. A gyümölcsöknek valamennyi fajtáját tetszés szerinti mennyiségben fogyaszthatod már az első naptól kezdve, feltéve, hogy alaposan megrágod, amíg majdnem folyékony, pépes állagú lesz. A gyümölcs - függetlenül attól, mennyire savanykás az íze - pozitívan befolyásolja sav-bázis háztartásodat, hiszen savtalanít.

Zöldségekkel az egészségért

Ugyanez mondható el a zöldségekről is, melyek ugyancsak rendelkeznek azzal a kellemes tulajdonsággal, hogy savtalanítják a szervezetet - a cikória kivételével, sok cikóriát azonban valószínűleg úgysem fogsz enni. Salátákat is fogyaszthatsz már az első naptól kezdve, a különböző önteteket azonban lehetőleg mellőzd. Néhány csepp jó minőségű, azaz hidegen sajtolt olaj a második napon már megengedett.

Még a kenyér is belefér

A boltokban is kapható gabonafélék fogyasztása már a második napon megengedett. Mivel só nélkül készített pékárut igen nehéz lesz beszerezned, tanácsos magadnak sütni egy finom kenyeret. Mivel a magvak és a fűszerek közül a són kívül valamennyi fogyasztható, a kenyered kifejezetten ízletes lehet. A kenyérhez használt gabonának természetesen teljes kiőrlésűnek kell lennie.

Mi az, amit megehetsz?

Kis mennyiségben és lassan, alaposan megrágva a következő ételek ajánlottak: burgonyapüré, héjában főtt burgonya, zsenge zöldség, saláta, nyers koszt, gabonaleves - például zabpehely vagy hajdina póréhagymával, gyökérzöldségekkel és fűszerekkel -, kétszersült.

Az érzékeny gyomrúak válasszanak inkább barnarizst kompóttal, póréhagymás rizottót, vízbe áztatott aszalt szilvát, tejet és túrót, a nyers zöldségek és saláták átmeneti hanyagolásával. Fontos, hogy még a megszállott húsevők is betartsák ezt a könnyebb vegetáriánus étrendet, a diétát követően pedig legfeljebb párolt halat fogyasszanak.

Hosszútávon is hatásos

Az étrend követése után valószínűleg te is azt tapasztalod majd, amit a legtöbb fogyókúrázó, vagyis egy cseppet sem fog fájni a fogad disznósültre vagy steakre, mert igényeid szerényebbek és egyszerűbbek lesznek. Olyan könnyű és frissítő ételeket fogsz kívánni, mint a zöldség és a gyümölcs, illetve a változatos folyadékok, olykor pedig egy szelet teljes kiőrlésű kenyérért is otthagyod a legpikánsabb mártásokat is, pár szem héjában főtt burgonyáért és fűszeres túróért pedig még a legkülönlegesebb gasztronómiai remekműveknek is hátat fordítasz majd.

Mintaétrend

A diéta ideje alatt fogyassz el mindennap két-három liter folyadékot. Ha az étkezések között megéheznél, fogyassz nyers zöldséget, illetve vizet, gyümölcs- vagy zöldséglevet.

1. nap

Reggeli: egy érett alma - érzékeny gyomrúak meg is párolhatják - vagy egy érett körte héja nélkül.
Ebéd: fogyassz nyers ételeket tetszőleges mennyiségben - például reszelt sárgarépa és savanyú káposzta -, hozzá burgonyapürét vagy egy evőkanál barnarizst.
Vacsora: tetszőleges mennyiségű burgonyaleves friss zöldségekből és fűszernövényekből, só nélkül.

2. nap

Reggeli: egy bögre gyógytea, egy érett alma héj nélkül, egy szelet kétszersült 5 dkg sovány túróval és egy kevés lenolajjal - a túróhoz fűszernövényeket vagy mézet is adhatsz.
Ebéd: fogyassz nyers ételeket tetszőleges mennyiségben - például reszelt sárgarépa és savanyú káposzta -, hozzá burgonyapürét vagy egy evőkanál barnarizst.
Vacsora: egy bögre gyógytea, két érett alma, 5 dkg sovány túró lenolajjal, egy szelet kétszersült.

Már most áztass be két fügét vagy aszalt szilvát másnap reggelre!

Fontos!
A diétát három napig tarthatod. Az adagok kiméréséhez használj két decis bögrét. A diétát várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd a diétát, kérd ki háziorvosod véleményét.

3. nap

Reggeli: egy bögre tea és az előző este beáztatott fügék vagy szilvák, két szelet kétszersült egy kevés vajjal, 5 dkg sovány túró lenolajjal - a túrót ízlés szerint ízesítheted, vagy joghurttal helyettesítheted.
Ebéd: tetszőleges mennyiségű friss saláta, egy bögre burgonyapüré zöldségekkel - paradicsom, spárga, spenót.
Vacsora: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér kevés vajjal megkenve, paradicsom, retek, hónapos retek, gyümölcs - jó alaposan megrágva, tetszőleges mennyiségben.

Cikkünk Rüediger Dahlke A böjtölés nagykönyve című műve alapján készült.

OLVASD EL EZT IS!

cezar-sali
  • végleges fogyás
  • anyagcsere-javító mintaétrend

3 hét, 6 kiló - Anyagcsere-szabályozó olasz diéta

dinnye szeken
  • dinnye
  • villámdiéták

Fogyj 3 kilót dinnyével!

no has ezdes
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Tüntesd el az úszógumit 2 hét alatt!

Ezt is szeretjük