3 napos béltisztító diéta: kemény, de az eredmény látványos
Zökkentsd helyre az emésztésedet egy hosszú hétvége alatt ezzel a háromnapos béltisztító kúrával.

nagykep?cikkid=161791&kep=etelek meroszalag1-lead
Ez is érdekelhet
    • 29
    • 30
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 7
    • 8
    • 9
    • 10
    • 11
    • 12
    • 13
    • 14
    • 15
    • 16
    • 17
    • 18
    • 19
    • 20
    • 21
    • 22
    • 23
    • 24
    • 25
    • 26
beauty and style
Top olvasott cikkek

Három nap szigorú diéta valójában nagyobb feladat, mint ahogyan azt a legtöbben gondolják, ám korántsem lehetetlen betartani, főleg, ha kedveled a szezonális zöldségeket, gyümölcsöket. Ez a béltisztító kúra pedig éppen róluk szól.

Érdemes a diéta kezdetét péntekre időzíteni, így a nehezebb napok hétvégére jutnak, ami nagyban megkönnyíti a dolgodat. Az elfogyasztott zöldségek és gyümölcsök hatásáramegkönnyebbül az emésztőrendszer, a bevitt kálium segít a szöveteknek vizet veszíteni, sőt, a savfölösleg semlegesítése is folyamatos. A kúra végére javul a sejtek oxigénellátása, és feltöltődsz vitaminokkal, így akár egy hosszabb diétára, akár a rendszeres edzésre is készen állsz majd.

dieta elso napja

Első nap

A kúra megkezdésétől fogva nagyon fontos, hogy odafigyelj a kielégítő vízbevitelre, ami legalább három litert jelent naponta. Ez nélkülözhetetlen mozgatórugója a szervezet tehermentesítésének és a hidratálásnak.

Ami az első napon fogyasztható ételeket illeti, gyakorlatilag egy gyümölcsnapról van szó, ugyanis csakis ezeket eheted, ám a mennyiség nincs korlátozva. Az egyik legszuperebb választás a dinnye, amely vízhajtó hatásával és hatalmas folyadéktartalmával nagyszerű salaktalanító gyümölcs. Emellett a banánt leszámítva mindent ehetsz: almát, körtét, ananászt, bogyókat, sárgadinnyét, barackot, cseresznyét, meggyet, citrusokat vagy bármi egyebet, ami eszedbe jut.

A megkötések közé tartozik, hogy a gyümölcsök nyersek legyenek, fűszer, cukor és méz használata nélkül, a gyümölcslevek, kompótok tiltólistásak.

Megjelent Mentes Anyu legújabb szakácskönyve!

Inzulinrezisztenseknek és mentesen táplálkozóknak főzni nagy kihívás, ebben nyújt segítséget Nemes Dóra, a Mentes Anyu megálmodója. Legújabb szakácskönyvében minden étkezésre és alkalomra található szuper könnyű, mentes fogás. A receptek nemcsak kipróbáltak, de minden étel tápértéke (kalória, szénhidrát, zsír, fehérje) pontosan, adagokra ki van számolva.


Kizárólag online elérhető, a FeminaShopban! 

Promóció

Második nap

Ezen a napon a zöldségek következnek, amelyek között egy párolt burgonya is szerepelhet. A zöldségekből készíthetsz turmixot vagy párolt zöldséget kicsi sóval és borssal, ám legjobb, ha nyersen eszed őket. A zöldségek között nincsen tiltólistás, de a levek, a tejtermékek, az olaj és a liszt továbbra sem megengedett.

Harmadik nap

A harmadik napon zöldségek és gyümölcsök következnek, nyersen vagy párolva, ám a banánt és a második nap tiltólistás ételeit ismét kerüld el. A nap folyamán reggeltől estig bármikor, bármennyit ehetsz, ám sóból legfeljebb egy teáskanálnyit használhatsz.

Folytatás és fogyás

A negyedik napon megtörheted a diétát, de nem érdemes a korábbi egészségtelen étrendhez visszatérni, és erősen ajánlott, hogy magas rosttartalmú ételeket fogyassz. Ebbe nemcsak a gyümölcsök és zöldségek tartoznak bele, de a chiamag, a zab, a barna rizs és az alga is. Ha ezen a napon és azt követően is emeled a rostfogyasztásodat, a tisztulási folyamatok tovább zajlanak, normalizálódik a bélrendszer működése, felpörög az anyagcsere, és az első hét végére akár másfél kilót is fogyhatsz.

A tisztítókúrát három napig tartsd, tovább ne, a későbbiekben pedig figyelj a minőségi fehérje- és zsírbevitelre, kerüld a feldolgozott ételeket, a finomított liszttel készült pékárut és a cukrot. Így a fogyás folytatódni fog. 

Ezekből bármennyit ehetsz

Akár kilószámra is eheted őket, mégsem fogsz hízni tőlük, ha ezeket a gyümölcsöket és zöldségeket fogyasztod a béltisztító kúra alatt, fokozhatod a fogyást.

Ezt is szeretjük