2 kiló mínusz hétfőre! A 4 legjobb salaktalanító praktika a hétvégére
Iktass be minél több zöldséget az étrendedbe, és jusson időd egy kevés mozgásra is.

Ez is érdekelhet

Letti története megmutatja, hogy a reménytelen helyzetből is van kiút (x)

Őszi kikapcs: Íme a trendek! (x)

Színésznők, akiket az egész ország imád (x)

Egyedülálló szolgáltatásokat kínáló, újépítésű lakások a XIII. kerületben: Idén extra kedvezménnyel! (x)

Tudod már, hol egyél október 8. és 13. között?

beauty and style

A kockás szoknya a szezon nagybetűs kedvence: bitang jól variálható, és mindig stílusos »

Ashley Benson új bob frizurája hozza az ősz hangulatát: érdemes lemásolni »

5 perces kalóriaégető edzés: hatékony segítség őszi elhízás ellen »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha szabadulnál a tél végi rossz közérzettől, és szeretnél kicsit energikusabb lenni a hétköznapokban, próbálj ki néhány salaktalanító praktikát hétvégén. Hétfőre nem csupán frissebb leszel, de akár egy-két kilótól is megszabadulhatsz. Amellett, hogy érdemes sok szénsavmentes ásványvizet fogyasztanod, a táplálkozásra és a mozgásra kell odafigyelned a következő két-három nap.

Hétvégi zöldségkúra

A salaktalanításban legtöbbet talán a zöldségek segítenek. Kifejezetten magas rosttartalommal bír a spárga, zeller, karfiol, kelbimbó, brokkoli, cékla, cukkini, de a hagymafélék közül is érdemes válogatnod.

A magas rosttartalom előnye, hogy ezeket a táplálékokat a szervezet nehezen dolgozza fel, és az emésztés során a nem oldható rostok átmossák, salaktalanítják a bélrendszert. A felsorolt zöldségek ráadásul vitaminban és ásványi anyagban is gazdagok - ami nemcsak az immunrendszer működését segíti, hanem hozzájárul a zsírégető enzimek termelődéséhez is.

Salaktanító italok

Zöld tea

Az egyik legjobb ital, ami a salaktalanításban segít, a zöld tea. Amellett ugyanis, hogy antioxidáns hatású, serkenti a vérkeringést és az anyagcsere-folyamatokat. Növeli a zsírégetés hatékonyságát, továbbá vízhajtó és méregtelenítő tulajdonságokkal bír. Ne teljesen forró, inkább csak 80 fokos vizet önts a teafűre, majd hagyd állni öt percig. Napi két-három csészével fogyassz belőle.

Zöldség- és gyümölcslevek

Ha komolyan gondolod a salaktalanítást, ne boltban vásárold meg a leveket, hanem facsard őket frissen. Jó választás lehet az alma, körte, sárgarépa, ananász, narancs vagy zeller. A belőlük készült levet fogyaszthatod önmagában, de akár vegyítve is.

Salaktalanító levesek

A legjobb, ha a salaktanító kúra során nyers zöldségeket és a gyümölcsöket fogyasztasz. Ha azonban egyhangúnak érzed az étrendet, és meleg ételre vágysz, iktass be egy-egy tányér salaktalanító levest. A borsóleves, a jól ismert káposztaleves vagy a cukkinileves mind kiváló választás lehet. Korábbi cikkünkben bővebben olvashatsz ezekről az ínycsiklandó fogásokról.

Mozdulj!

Ahhoz, hogy szervezetedben a bélmozgás felgyorsuljon, és meginduljon a salaktalanítás, nem csupán a táplálkozásodra kell figyelned. Érdemes a hétvégén legalább napi egy-egy órát szánnod mozgásra is.

A sport hatására fokozódik a vérkeringés, felgyorsul az anyagcsere, fizikai erőnléted javul. Az intenzív edzés átmozgatja a belső szerveidet, de nem az a lényeg, hogy kimondottan fárasztó sportot válassz. Segítheti a szervezet salaktalanítását a futás az úszás, de a jóga is.

Milyen sportot űzöl rendszeresen?

Ezt is szeretjük