Rákot okozhat az ülőmunka
Íme, egy újabb bizonyíték!
Ausztrál kutatók szerint a rák és a cukorbetegség kockázatát is növeli az ülőmunka.

Ez is érdekelhet

Túl nagy a mobilos választék? Szűkítsd le a kört a Huawei P40 családra! (x)

Szakértelem és újító szemlélet az Ilcsinél (x)

„Egy gyerek voltam” – vallott Szilágyi Áron (x)

Dobd fel a hétköznapi menüt, készíts citrusos-csípős tengeri sügért! (x)

beauty and style

Ezek a ronda cipők lesznek az ősz slágertrendjei: nagyon mellényúltak a tervezők »

A 72 éves hölgy elképesztően nőies: nem csinál nagy ügyet az öltözködésből, mégis mindig sikkes »

Amikor jól sül el a drasztikus frizuraváltás – Rá sem ismerni ezekre a nőkre az új hajjal »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Régóta nyilvánvaló tény, hogy az ülőmunka nem tesz jót az egészségnek. A lassanként állandósuló hátfájás és az aranyér csak kettő arról a hosszú listáról, amely a mozgásszegény életmód okozta kockázatokat veszi számba.

Az egész napos inaktivitás olyan krónikus betegségek rizikóját is növeli, mint a cukorbetegség vagy a rák.

Friss kutatás az ülőmunka káros egészségügyi hatásairól

Egy friss ausztrál kutatás tanúsága szerint - melyet 63 ezer, 45 és 63 év közötti kísérleti alany bevonásával készíttettek - minél több órát töltesz egy nap ülve, annál nagyobb az esélyed a krónikus betegségek kialakulására.

Ülve töltött órák száma

A vizsgálat résztvevőit négy csoportra osztották: az első csoport tagjai kevesebb, mint négy, a második csoport tagjai négy-hat órát ültek egy nap. A harmadik csoportba tartozók hat-nyolc órát, a negyedikbe tartozók pedig több mint nyolc órát töltöttek ülve naponta munkájuk során.

A kutatók szignifikáns összefüggést találtak az ülve töltött órák száma és az olyan krónikus betegségek kialakulása között, mint a keringési rendszert érintő megbetegedések, a rák vagy a cukorbetegség.

Így alakulnak ki a krónikus betegségek

A mozgáshiány eredményeképpen a szervezet kevesebb kalóriát éget el, illetve csökkenti az inzulin azon képességét is, hogy felvegye a glükózt a vérből. Mindez túlsúly kialakulásához, valamint inzulinrezisztenciához és kettes típusú cukorbetegséghez vezet.

A vérkeringés és az anyagcsere-folyamatok ugyancsak zavart szenvednek. Így a salakanyagok kiválasztása lassabban megy, aminek következtében gyulladásos folyamatok indulhatnak meg a szervezetben. Mindez pedig kedvez az érrendszeri, valamint a daganatos betegségek kialakulásának.

Mi tehetsz ellene?

Nyújtózz!

Ha ülőmunkát végzel, félóránként, de legalább óránként kelj fel kicsit nyújtózkodni, mozgasd át a tagjaidat. Amennyiben képernyő előtt dolgozol, törvény által biztosított jogod óránként tíz perc szünetet tartani.

Ha gyulladás, akkor CRP gyorsteszt

A C-reaktív protein (CRP) egy májban képződő fehérje, melyet bakteriális fertőzések és gyulladásos megbetegedések kimutatására használnak, ezért a tesztet az akut fertőzéses megbetegedésre utaló jelek, úgymint hőemelkedés, láz, fejfájás vagy gyengeség esetén érdemes elvégezni.

Bővebben itt olvashatsz a termékről.

Promóció

Rendszeres sport

Emellett pedig nem feledkezhetsz meg a rendszeresen - legalább heti háromszor - végzett sportról sem. Egy-egy alkalommal minimum 30-40 percet szánj a testedzésre. Válaszd az aerob mozgásformákat, melyek fokozzák a vérkeringést és az anyagcserét. Ilyen a kocogás, az úszás vagy a kerékpározás.

Ezt is szeretjük