Okosabb leszel, ha rendszeresen edzel?
Elképesztő kutatási eredmény
Amerikai kutatók a mozgás agyra gyakorolt hatását vizsgálták.

    • H
    • K
    • Sz
    • Cs
    • P
    • Sz
    • V
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 7
    • 8
Ez is érdekelhet

Tiltott szerelem a Szegedi Szabadtéri Játékokon (x)

A nyugdíjasotthonból mentek fellépni: 40 év után újra színpadra álltak a szereplők (x)

„Azt mondták, örökre feküdni fog” (x)

Megvan, melyik a legjobb játék a gyereknek! (x)

beauty and style

Ezek a színek a tél kedvencei: vibráló árnyalatokból nincs hiány »

Fogyást segítő, kalóriaégető turmix: felpörget a fáradt reggeleken »

Tejszínes kényeztető pakolás kézre, arcra: megújítja a száraz bőrt »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Te is megfogadtad, hogy az új évben végre tényleg rendszeresen elmész futni, vagy beiratkozol egy aerobikedzésre, és visszanyered az áhított alakod? Ha megtudod, hogy mire jutottak a Bostoni Orvosi Egyetem kutatói, akkor biztosan könnyebben be fogod tudni tartani a fogadalmad!

A tengerentúli kutatók ugyanis kimutatták, hogy a rendszeres testmozgás nemcsak az alakodra, de a gondolkodásodra is jó hatással van: az edzés során olyan hormonok termelődnek a szervezetben, amelyek segítik az agy hatékonyabb működését, és hozzájárulnak a hippokampusz - az agy tanulásért és emlékezésért felelős központja - idegsejtjeinek termelődéséhez. A kutatást nemrég közölte le a Behaviorual Brain Research folyóirat, amelyet online is elérsz, ha szeretnél elmélyülni a kutatás adataiban.

Kutatás elképesztő eredménnyel

A kutatásban fiatal felnőtteket teszteltek. A résztvevőket két csoportra osztották, az egyik csoport időrendjébe rendszeres aerobikedzéseket illesztettek egy éven át, míg a kontrollcsoport komolyabb fizikai aktivitást nem végzett, csupán nyújtásokat végeztek ugyanez idő alatt. Az első csoport rövid távú memóriája látványosan javult az év végére, míg a kontrollcsoport nemhogy stagnált, de még rosszabb teljesítményt is nyújtott.

Ahhoz, hogy megőrizd egészségedet és fitt maradj, mindennapos mozgásra van szüksége szervezetednek! Ez jelenthet akár egy aerobik edzést, egy rövid sétát, vagy akár a lift helyett a lépcső használatát. Ez még a te idődbe is bele fog férni!

Ennek oka a már említett hippokampusz aktívabb idegsejttermelése és megnövekedése volt. Azoknál a résztvevőknél azonban, akik csak nyújtottak, átlagosan 1,4 %-os csökkenést figyeltek meg a kutatók - mindezt csupán egy év alatt.

Vagyis, ha az izmaidat edzed és erősíted, akkor az agyadat és a memóriádat is fejleszted. Érdemes hát tartanod az edzéstervet, és a csodás alak mellett jutalomként jobb agyműködést kapsz ajándékba!

Ha eddig nem kaptál még nagyobb kedvet a mozgáshoz, akkor nézd meg a BrainCraft erről készített videóját egy kis extra motivációért.

Ezt is szeretjük