Három módszer a termékenység növelésére
Kisbabát szeretnétek, de nem sikerül azonnal? Ne keseredj el, három termékenység növelő tanácsunk nemzetközi kutatásokon alapszik.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

1. Ne dohányozz! Miért?

Köztudott, hogy a dohányzás ártalmas az egészségre, ráadásul jelentősen csökkenti a teherbeesés esélyeit. Egy Angliában végzett kutatás szerint a cigarettázó nők megtermékenyülési esélyei kétharmadára csökkennek nem dohányzó társaikéhoz képest. A Bristoli Egyetem vizsgálata kimutatta, hogy a nikotin fő mellékterméke, a cotinin felelős a fogantatás esélyeinek csökkenéséért. Az Iowai Egyetem kutatásából pedig kiderül az is, hogy a cigarettafüst csökkenti az egészséges, megtermékenyíthető petesejtek számát.

A dohányzó emberek szervezete továbbá nehezebben hasznosítja a tápanyagokat. Napi egy doboz cigaretta elszívása 20-40%-kal csökkenti a C-vitamin felszívódását, ami a spermák lassabb, lomhább mozgásához vezet, így csökkentve a megtermékenyítés esélyét. Egy texasi kutatócsoport férfi dohányosokon tesztelte, hogyan hat megtermékenyítő képességükre, ha kiegészítő C-vitamin kúrán vesznek részt.

A vizsgált személyek ondója a kúra előtt 43%-kal kevesebb aszkorbinsavat (C-vitamint) tartalmazott, mint általában az egészséges, nem dohányzó férfiak ondója. A kúrában részt vevők 1000 mg C-vitamint vittek be naponta a szervezetükbe, és egy hét után 40%-os javulást mutattak ki spermájuk minőségében.
Természetesen a C-vitamin növelheti a megtermékenyülés esélyeit, azonban nem állíthatja vissza a dohányzás okozta károkat a szervezetedben, és a cigarettafüst számtalan egyéb, roncsoló mellékhatásától sem véd meg. Ha valóban szeretnél kisbabát, mielőbb szokjatok le pároddal a dohányzásról!

2. Szerezd vissza az ideális súlyodat!

Számtalan tanulmány foglalkozott már a testsúly és a termékenység összefüggésével. Tény, hogy a komolyabb túlsúllyal rendelkező nők és a kóros soványságban szenvedő asszonyok nehezebben esnek teherbe, mint a normális testsúlyú társaik.
A legutóbbi vizsgálatok szerint azonban kifejezetten lényeges a megtermékenyülés szempontjából, hogy a túlsúly hogyan oszlik el a testen. Egy holland kutatócsoport ötszáz olyan nőt vizsgált az elhízás szempontjából, akik mesterséges megtermékenyítésen vettek részt.

Felfedezték, hogy azok a túlsúlyos nők estek könnyebben teherbe, akiknél a derék és a csípő arány osztója azonos a klasszikus 60/90-es számmal. Vagyis ha valaki túlsúlyos, és 110 cm-es csípővel rendelkezik, a dereka pedig 80 cm körüli, nagy valószínűséggel jóval esélyesebb a megtermékenyülésre, mint azok a nők, akiknek derekuk lényegesen vastagabb csípőjükhöz képest, vagy megegyezik a csípő- és derékbőségük.

3. Minden az időzítésen múlik

Az állatoknál megfigyelhető, hogy bizonyos időszakokban jóval többet párzanak a szokásosnál, illetve csak bizonyos időszakokban aktívak. Érdekes módon ugyanez igaz az emberekre is. Bár az évszakok minimális hatással vannak a modern társadalmi tevékenységekre, tested mégis reagál az évszakok változásaira. Egy brit tanulmány kimutatta, hogy a férfiak ondójának minősége is egész évben változik, és tél végén, tavasz elején (február, március) éri el a csúcsot. A nők körében is észlelhető az évszakok változása és a fogantatási képesség közötti összefüggés. A kutatók állítása szerint a fogantatás tél elejétől tavasz elejéig (októbertől márciusig) a leggyakoribb. A statisztikák szerint a leggyümölcsözőbb hónap a november.
Ezek a felfedezések lényegében természetesek, hiszen a természet ciklikus, bizonyos időszakokban megújul, elfárad, majd ismét újjászületik.

A menzesz is meghatározott időközönként zajlik egy nő életében, így ma már nyugodtan hagyatkozhatsz a természetes családtervezés eszközeire. Például a hőmérőzés, bizonyos napokon felfokozott szexuális vágy és számtalan más, termékenységi jel segíthet abban, hogy kisbabád legyen. Gyakran mondják a gyermekes párok, hogy pontosan tudják, érzik, mikor történt a fogantatás. Ez sem véletlen.

Kisbabát várni, gyermeket nevelni a legnagyobb csoda. Ha családot tervezel, érdemes jobban odafigyelned tested jelzéseire. És ne felejtsd el, feltétlenül hagyd abba a dohányzást, mielőbb érd el az ideális testsúlyodat, és a hideg téli estéket töltsd a lehető legaktívabban együtt a pároddal!

Ezt is szeretjük