Napi 8 óra a számítógép előtt? Ilyen a helyes testtartás az íróasztalnál
Ha munka közben is figyelsz a testtartásra, számos kellemetlen panasztól kíméled meg magad.

Ez is érdekelhet

„A természetben értjük meg, kik vagyunk” – Grecsó Krisztián író az Erdei Vándortáborokról (x)

A 14 éves Endike beszélni kezdett (x)

Szorongás, elégedetlenség, magány – hogyan jutottunk el ide és hogyan léphetünk ki belőle?

Sári bíró - az idők változnak, de az emberek valójában nem (x)

Trendi új illat a világhírű Acqua Coloniától - Íme az egzotikus 4711 kölni (x)

beauty and style

Ennyit számít a szemöldök és a smink: 7 színésznő, aki a ’90-es években másként festett »

76 évesen is fantasztikusan néz ki Judi Sheppard Missett fitneszforradalmár: tornával fiatalodik »

Kipróbáltuk: tényleg feszesedik a bőr a növényi kollagéntől? Új lifting hatású termékcsaládot teszteltünk »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A számítógépes munka statikusan megterheli az izomzatot, miközben alapvetően hiányoznak azok a ritmikus mozgások, melyek izmaidat karban tartják és erősítik. Nem használod például a vállöv izmait, ám az ujjak és a kézfej nagy igénybevételnek vannak kitéve.

Ha szeretnéd tudni, mit tehetsz azon kívül, hogy próbálod megfogadni a húzd ki magad típusú felszólításokat, cikkünk ad némi támpontot.

Milyen a hibás testtartás?

Hibás testtartás alatt a csigolyák helyzetének - és nem a csigolyák formájának - elváltozása értendő, amely a testtartás kiegyenesítésével, illetve a gerinc nyújtásával teljes mértékben kompenzálható. A hibás testtartás tehát nem jelenti a csontok deformálódását vagy a csigolyák visszafordíthatatlan károsodását. Azonban az izmok kedvezőtlen fejlődésének következményeként állandósulhat, és így panaszokat okozhat.

Az ülőmunkából adódó problémák

Így keresd meg a helyes testtartást!

A normál és a hibás testtartás között nehezen húzható meg a határvonal. A pontos elhatárolás már csak azért sem lehetséges, mert normális testtartás önmagában nem létezik. Testtartásodat a csigolyák formája, a csontváz szerkezete és az izomzat kidolgozottsága határozza meg.

Ülj le az irodai székedbe, egyik kezedet tedd az alhasadra, a másikat a pedig a hát görbületére. Néhányszor billentsd előre-hátra a medencédet: érezd meg, mikor helyezkedik el éppen középen a medencéd. Amint megvan ez a helyzet, nincs más dolgod, mint felegyenesedni: álladat finoman húzd a nyak irányába, fejtetővel pedig nyújtózz kicsit felfelé, úgy, hogy a csigolyákban érezd a nyújtást. Válladat ne ejtsd előre, a lapockák közelítsenek egymáshoz, testsúlyodat igyekezz igazságosan eloszlatni a két ülőgumón.

Mondj igent magadra!

A Femina Extra 4 alkalmas önfejlesztő sikerkurzusán Szily Nóra pszichológus és coach vezetésével elérheted, hogy elégedett, sikeres és boldog legyél az élet bármely területén.

Hogyan mondjunk nemet lelkiismeret-furdalás nélkül?

A boldogság és siker alapjai, azaz miért fontos önzőnek lenni?

A kommunikáció, mint az érdekérvényesítés kulcsa: a bizalomépítéstől a hatásgyakorlásig

Burnout, vagyis amikor már semminek nincs értelme

A kurzusról pontos részleteket itt találsz.

Jegyek kizárólag online érhetők el, korlátozott számban.

Helyszín: MEMO ház – 1077 Budapest, Wesselényi utca 73.

Időpont: 2020. március 6., március 26., április 16., május 7.

Promóció

Mi a helyzet a lábakkal?

Lényeges, hogy a lábaid érintsék a talajt, ne ülj törökülésben az irodai székben. Lábaidat legyenek csípőszélességű terpeszben, combod és az alsó lábszárad zárjanak be egymással derékszöget. A legjobb, ha olyan szögbe állítod a székedet, hogy a combod a vízszinteshez képest 10-20 fokkal lejjebb legyen.

Cikkünk megírásában dr. Barbara Voll A számítógép: korunk kínzókamrája című könyve segített.

Ha munkaidőd legnagyobb részét a számítógép mellett töltöd, előbb-utóbb észreveszed, hogy fáj a hátad, derekad vagy egyenesen egérkarod nőtt. A könyv orvos írója okos tanácsokat ad, hogyan tudod elkerülni a fájdalmat, megelőzni a tevenyak, egérkar, teniszkönyök kialakulását. Milyen gyakorlatokat kell végezned, akár csak percekig, nehogy valóban kínzókamra legyen a számítógépes munkahely. Meg fogod látni, nem is kell hozzá sok idő, és szűnnek a gondok.

Kiadja: M-érték Kiadó.
Ára: 1274 forint.
A könyvet itt rendelheted meg.
Ezt is szeretjük