5 nap, mínusz 1 ruhaméret

Villámgyors vízhajtó diéta

Ha az észrevétlenül felcsusszant kilóktól a lehető leggyorsabban szeretnél megszabadulni, érdemes elsőként vízhajtó diétánkat bevetned.

Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A nyári hónapok elengedhetetlen kellékei, az apró bikinik, a falatnyi sortok és a minden felesleges kilót megmutató ujjatlan ruhácskák a női test legkíméletlenebb bírálói, egyben a fogyókúrás gondolatok leghatékonyabb ösztönzői.

Ha te is szeretnél bennük könnyű szívvel végiglejteni a körúton, a tengerparti sétányon vagy épp a hazai partok mentén, kövesd öt napos diétánkat, melynek segítségével akár egy ruhaméretet is ledobhatsz.

Hogy működik a diéta?

Bár a problémás területek - mint a has, a popsi, illetve a combok - csak az edzés és a hosszútávon megtartott egészséges táplálkozási szokások kombinációja által formálhatók tökéletesre, egy gyors tisztító, vízhajtó kúra is segíthet abban, hogy könnyebbnek, frissebbnek és karcsúbbnak érezd magad.

Diétánk mindezt a friss gyümölcsök, a ropogós zöldségek, illetve a természetes vízhajtó hatással rendelkező gyógyteák segítségével éri el, melyek együttesen alkalmazva nemcsak néhány plusz kiló leadását garantálják, de tehermentesítik szervezetedet, és jókora adag energiával látnak el.

Mindemellett az, hogy megszabadulj a szervezetedben - többek között a kötőszövetekben - tárolt felesleges vízmennyiségtől, egészséged megóvása szempontjából is lényeges.

Tested bizonyos esetekben - például a helytelen táplálkozás és a mozgásszegény életmód következtében - a kelleténél több vizet tart vissza, ami puffadásérzetet, ödémásodást, illetve súlygyarapodást eredményezhet, emellett megterheli szívedet és érrendszeredet is.

Ha csupán néhány kiló felesleged van, bátran gyanakodhatsz arra, hogy a vizesedés áll a háttérben, amit bizonyos szabályok és praktikák betartásával természetes úton is orvosolhatsz.

Mire figyelj?

A diéta során fogyassz minél több szénsavmentes ásványvizet, illetve a napi 2-2,5 literes folyadékszükséglet egy részét vízhajtó hatású gyógynövényteákkal fedezd. Utóbbiak közé tartozik például a mezei zsurló, a nyírfalevél, az áfonyalevél, a csalán és a citromfű. A gyógynövényeket ne filter formájában vásárold meg, ugyanis a teafű sokkal több természetes hatóanyagot tartalmaz, emellett magad szabályozhatod mennyiségét is. Két deciliterenként egy teáskanál teafüvet használj, a mennyiségre vonatkozóan pedig kövesd a mintaétrend utasításait.

Tartsd be a napi ötszöri étkezést, így anyagcserédet is felpörgetheted. Minden étkezés előtt igyál meg egy nagy pohár vizet, így étvágyadat is csökkentheted. A főétkezések között fogyassz vízhajtó gyümölcsöket, például ananászt, málnát, cseresznyét, epret, kivit, mangót és citrusféléket. A további étkezések során is használj friss alapanyagokat, sok zöldséget, emellett részesítsd előnyben a teljes kiőrlésű gabonából készült termékeket és a fehér húsokat. Az ételek fűszerezéséhez használj fokhagymát, petrezselymet, fahéjat, koriandert és mustárt.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy csésze zöld tea, két szelet teljes kiőrlésű kenyérből készült pirítós, két paradicsom.
Tízórai: gyümölcs tetszőleges mennyiségben.
Ebéd: egy csésze csalántea, egy tányér salátafőzelék, 15 dkg natúr pulykahús.
Uzsonna: gyümölcs tetszőleges mennyiségben.
Vacsora: egy csésze citromfűtea, 20 dkg paradicsomos cézársaláta.

2. nap

Reggeli: egy csésze áfonyalevéltea, 10 dkg natúr müzli egy pohár natúr joghurttal.
Tízórai: gyümölcs tetszőleges mennyiségben.
Ebéd: egy csésze csalántea, 15 dkg padlizsános, teljes kiőrlésű tészta.
Uzsonna: gyümölcs tetszőleges mennyiségben.
Vacsora: egy csésze citromfűtea, 15 dkg csirkehúsos rakott spárga.

3. nap

Reggeli: egy csésze tea mezei zsurlóból, három tojásfehérjéből készült omlett két paradicsommal.
Tízórai: gyümölcs tetszőleges mennyiségben.
Ebéd: egy csésze csalántea, 20 dkg mustárban pácolt csirkemell, 10 dkg barnarizs.
Uzsonna: gyümölcs tetszőleges mennyiségben.
Vacsora: egy csésze citromfűtea, egy tányér brokkolikrémleves zsírszegény tejföllel elkészítve.

Légy szabad! - Merj szembemenni az árral!

A Femina Klub áprilisi vendége Lakatos Márk stylist, médiaszemélyiség lesz, akivel Szily Nóra, az estek háziasszonya többek között az önmagunk elfogadására való törekvésről beszélget. Hogyan szembesüljünk saját korlátainkkal? Hogyan lehet feldolgozni az életünkben felmerülő elakadásokat? Miért káros, ha mindig arra fókuszálunk, hogy mindenki szeressen bennünket? Hogyan békéljünk meg saját tökéletlenségünkkel? 

Pontos részletek az estről itt olvashatók: femina.hu/feminaklub

Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.

Időpont: 2024. április 22. 18 óra

Helyszín: Thália Színház

Promóció

4. nap

Reggeli: egy csésze áfonyalevéltea, két szelet teljes kiőrlésű kenyérből készült meleg szendvics 10 dkg csirkesonkával és paradicsommal.
Tízórai: gyümölcs tetszőleges mennyiségben.
Ebéd: egy csésze csalánlevéltea, két tányér céklaleves.
Uzsonna: gyümölcs tetszőleges mennyiségben.
Vacsora: egy csésze citromfűtea, fél bögre joghurtos-fokhagymás mártogatós egy bögre zellerrel és sárgarépával.

5. nap

Reggeli: egy csésze zöld tea, egy nagy pohár sárgarépás, almás, zelleres turmix két szelet teljes kiőrlésű pirítóssal.
Tízórai: gyümölcs tetszőleges mennyiségben.
Ebéd: egy csésze csalántea, két tányér hideg uborkaleves.
Uzsonna: gyümölcs tetszőleges mennyiségben.
Vacsora: egy csésze citromfűtea, 10 dkg brokkolival töltött csirkemell, 10 dkg barnarizs.

Fontos!
A diétát öt napig tarthatod. Az adagok kiméréséhez használj 2 dl-es bögrét. A diétát várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd a diétát, kérd ki háziorvosod véleményét!
Ezt is szeretjük