Anyagcsere-pörgető villámdiéta

3 kiló mínusz a hétvégéig

A hűvösebb hónapoknak sem kell a kalóriák raktározásáról szólniuk. Duplázd meg a zsírégetést diétánkkal!

FeminaShop

Látogass el a
Femina Shopba!

Megnézem
Sóbors
Retikül
Top olvasott cikkek

A korai sötétedés kényelmes, nassolós estékre csábít, így nem csoda, ha a hűvösebb hónapokban még makacsabbul ragaszkodnak hozzád a kilók. Szervezeted ilyenkor könnyen takaréküzemmódra kapcsol, az elfogyasztott táplálékot pedig lassabban égeti.

Mégsem kell beletörődnöd a sikertelen diétákba, egy intenzív kúrával ugyanis lendületet adhatsz anyagcserédnek, és beindíthatod a súlycsökkenést. Hét napos diétánkkal akár három kilóval is könnyebb lehetsz, emellett hosszabb távra is megalapozod az utat a karcsúsághoz.

Rombold le a raktárakat!

Ahhoz, hogy a táplálékok minél gyorsabban energiává alakuljanak zsírpárnák helyett, meg kell szabadulnod a felhalmozódott salakanyagoktól. A nehezen emészthető ételek, mint a vörös húsok, a zsírdús tejtermékek és az édességek, lassan haladnak át a bélrendszeren - eközben káros anyagok keletkeznek, melyek plusz kilók formájában terhelik szervezetedet.

Ezzel szemben a könnyen felszívódó, tisztító hatású élelmiszerek segítenek kitakarítani az emésztőrendszert, és gazdagon ellátnak értékes vitaminokkal, nyomelemekkel. A lédús zöldségek és gyümölcsök, a hántolatlan gabonafélék hatására új erőre kap anyagcseréd, megszűnik a székrekedés, és napokon belül centiméterekkel lehet vékonyabb a derekad. 

Fogyj értékes fehérjékkel!

A zsírégetéshez és izomépítéshez létfontosságú aminosavakra van szükséged, melyek táplálják sejtjeidet, gondoskodnak erőnlétedről, és hozzájárulnak a kalóriák ideális felhasználásához.

15 hatékony emésztésserkentő

Nézegess képeket!

Elolvasom

Elsőrendű fehérjeforrás a hal, mely könnyen emészthető, és olyan zsírsavakban gazdag, melyek csökkentik koleszterinszinted. A hüvelyesek is remek emésztésserkentők: feldolgozásuk során több energiát használ fel szervezeted, mint amennyit önmagukban tartalmaznak.

Magas rosttartalmuk segít megkötni a méreganyagokat, emellett hosszú időre jóllakottságot biztosítanak, és segítik az emésztőenzimek termelődését is. Hatásukat fokozhatod anyagcsere-gyorsító gyógyteákkal: a csalán, a gyermekláncfű és a zsurló megduplázza a kalóriák elleni támadást.

Töltődj fel vitaminokkal!

Minden anyagcsere-folyamathoz, a szénhidrátok, fehérjék és zsírok gyors átalakításához nélkülözhetetlenek a vitaminok és ásványi anyagok. Nélkülük az elfogyasztott táplálék nem jelent többet üres kalóriáknál, melyek testsúlyodat gyarapítják. Az eredmény egyre növekvő éhségérzet lesz, hiszen szervezeted érzékeli: nem kapta meg a számára fontos tápanyagokat. Ha azonban értékes vitaminokban bővelkedő étrendet választasz, egész tested felfrissül, és erőt kap az élelmiszerek feldolgozásához.

Élenjáró anyagcsere-serkentő a C-vitamin, melyet citrusfélékből, káposztából nyerhetsz ki a legkönnyebben. Ne feledkezz meg a B-vitaminokban dús gabonákról sem, melyek minden tápláléklebontó folyamatban fontos szerepet játszanak. Ha zöldségekből, gyümölcsökből facsart reggeli vitaminkoktéllal indítod a napot, megalapozod az extra gyors kalóriaégetést.

Hogyan kövesd a diétát?

  • A gyümölcs- és zöldségleveket mindig frissen készítsd az előregyártott változatok helyett.
  • A diéta ideje alatt feledkezz meg a cukorról és a túlzott sózásról - a zöldfűszerekkel változatos ízt adhatsz a fogásoknak.
  • Ha megéheznél, dúsítsd az ételeket további egy-két kanál zabkorpával, a zöldségleveket és leveseket reszelt, nyers zöldséggel.
  • Legalább napi 2-2,5 liter folyadékot fogyassz el szénsavmentes ásványvíz és gyógytea formájában.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy bögre narancslé, egy bögre zabkása, egy marék aszalt sárgabarack.
Tízórai: egy bögre cékla-uborka lé, három korpás keksz.
Ebéd: 15 dkg grillezett hal, fél bögre barnarizs, fél bögre párolt brokkoli.
Uzsonna: egy bögre vegyes bogyósgyümölcs.
Vacsora: fél bögre főtt lencse, fél bögre köles, két paradicsom.

2. nap

Reggeli: egy bögre grépfrútlé, két szelet lenmagos kenyér, 10 dkg zsírszegény túró, egy zöldpaprika.
Tízórai: egy bögre sárgarépa-alma saláta citromlével, egy evőkanál szezámmag.
Ebéd: egy bögre zöldségleves, fél bögre párolt zöldborsó, fél bögre főtt árpa, egy marék búzacsíra.
Uzsonna: fél bögre zsírszegény joghurt, egy evőkanál zabkorpa.
Vacsora: 10 dkg csirkemell, egy bögre párolt padlizsán, egy szelet rozskenyér.

Fontos!
A diétát hét napig tarthatod. A kúrát várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd a diétát, kérd ki háziorvosod véleményét.

3. nap

Reggeli: fél bögre szójatej, három evőkanál müzli, egy bögre csalántea.
Tízórai: egy narancs, tíz szem mandula.
Ebéd: egy bögre paradicsomleves, 15 dkg párolt hal, egy bögre barnarizs, egy bögre zöldsaláta citromlével.
Uzsonna: két szelet sárgadinnye.
Vacsora: egy bögre zöldséges durumtészta, két evőkanál reszelt sovány sajt, fél bögre savanyú káposzta.

4. nap

Reggeli: két szelet rozskenyér, két zöldpaprika 10 dkg sovány túróval töltve, egy bögre zsurlótea.
Tízórai: egy bögre narancs-sárgarépa lé, három zabpelyhes keksz.
Ebéd: 10 dkg csirkemell, két közepes burgonya petrezselyemmel, egy paradicsom, fél bögre tépett fejes saláta.
Uzsonna: egy körte, egy alma.
Vacsora: fél bögre főtt köles, fél bögre zöldbab, egy marék lucernacsíra.

5. nap

Reggeli: egy bögre zsírszegény joghurt, két evőkanál zabpehely, 10 dkg bogyósgyümölcs.
Tízórai: egy bögre natúr pattogatott kukorica, egy bögre gyermekláncfűtea.
Ebéd: 15 dkg roston sült hal, fél bögre hajdina, fél bögre párolt brokkoli.
Uzsonna: két szelet sütőtök.
Vacsora: 10 dkg grillezett tofu, fél bögre barnarizs, egy alma.

6. nap

Reggeli: egy bögre körtelé, egy bögre zabkása, egy marék almakocka.
Tízórai: öt szem aszalt szilva.
Ebéd: egy bögre durumtészta, három evőkanál paradicsomszósz, egy bögre zöldsaláta.
Uzsonna: egy grépfrút, egy marék mogyoró.
Vacsora: egy bögre petrezselymes köles, fél bögre barnarizs.

Légy szabad! - Merj szembemenni az árral!

A Femina Klub áprilisi vendége Lakatos Márk stylist lesz, akivel Szily Nóra, az estek háziasszonya többek között az önmagunk elfogadására való törekvésről beszélget. Hogyan szembesüljünk saját korlátainkkal, tökéletlenségünkkel? Hogyan dolgozzuk fel az életünkben felmerülő elakadásokat? 

További részletek: femina.hu/feminaklub

Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.

Időpont: 2024. április 22. 18 óra

Helyszín: Thália Színház

Promóció

7. nap

Reggeli: fél bögre zsírszegény joghurt, három evőkanál müzli, egy bögre zsurlótea.
Tízórai: egy bögre fahéjas párolt alma.
Ebéd: 10 dkg pulykamell, egy bögre párolt vegyes zöldség, egy evőkanál olívaolaj.
Uzsonna: egy bögre uborka-zeller lé, három korpás keksz.
Vacsora: 15 dkg grillezett hal, fél bögre barnarizs, két paradicsom.

OLVASD EL EZT IS!

kaposztas
  • káposzta
  • villámdiéták

6 nap, 3 kiló

no has ezdes
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Tüntesd el az úszógumit 2 hét alatt!

epres
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Emésztésjavító, zsírapasztó diéta

Ezt is szeretjük