Hogy ülsz a WC-n? Ez a jó testtartás aranyér és más bélbetegség ellen
A rostszegény táplálkozás és a mozgáshiány mellett más is okolható a bélbetegségekért.

Ez is érdekelhet

Lépj most a gondtalan nyugdíjas éveidért! (x)

Tippek hogyan hozd a legjobb formád télen is - a hideg idő nem akadály! (x)

7 tipp kényelmes ajándékvásárláshoz - találd meg a legjobb ajánlatot! (x)

Nem tudod, milyen legyen idén a karácsonyi dekoráció? Segítünk! (x)

beauty and style

Gyönyörű, natúr smink karácsonyra: ezt viseld, ha nem akarsz túlzásokba esni »

Ez az app segít, hogy mindig hidratált legyél: figyelmeztet, mennyi vizet kell innod »

Zavarba ejtő fotókon pózol a 16 éves modell: az arca egy kislányé, de nőként néz a kamerába »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A guggolás ősidők óta természetes vécézőhelyzet - a modern ülővécébiznisz csak a kései 18. században bekövetkezett négy fal közötti vécécsésze-fejlődés eredménye.

Giulia Enders Bélügyek című szellemes ismeretterjesztő könyvében többek között arra is felhívja a figyelmet, hogyan lehet egészségesebb testhelyzetet felvenni.

Miért nem egészséges az angol WC-n megszokott testtartás?

Az emberi bélzáró berendezés nem úgy lett kitalálva, hogy ülés közben teljesen kinyíljon a rés. Van egy izom, amelyik ülő helyzetben vagy állás közben, lasszóként veszi körbe a végbelet, és elhúzza az egyik irányba úgy, hogy egy törés keletkezik rajta. Ez a mechanizmus úgyszólván kiegészítő szolgáltatás a többi záróizom számára.

A széklet először egy kanyarba érkezik. Ahogy az autópálya-kihajtó esetében: ez lefékezi. A záróizmoknak így kevesebb erőt kell kifejteniük, hogy mindent benntartsanak álló, illetve ülő testhelyzetben.

De ki állítja, hogy a guggolás jobban ellazítja az izmot? Hogy ezt kiderítsék, japán kutatók tesztalanyaikkal kontrasztanyagot nyelettek, és röntgenfelvételt készítettek arról, ahogyan a természet hívásának tettek eleget. A gyanú beigazolódott: guggolás közben a bélcsatorna szép egyenes, nincs törés, és minden nyílegyenesen tarthat kifelé.

Aranyér, bélbetegségek vagy akár székrekedés is majdhogynem csak azokban az országokban létezik, ahol a székelés a szék egy fajtájáról szól. Az ok tehát, különösen a fiataloknál, nem az ernyedt szövet, hanem az, hogy túlságosan nagy nyomás nehezedik a belekre.

Ez a helyes testtartás

Jogosan merül fel benned a kérdés: jó, de most akkor másszak fel a csésze tetejére? Természetesen nem, ennél kevésbé balesetveszélyesen is felvehető a guggoláshoz hasonlatos testhelyzet. A deszkán ülve felsőtestedet döntsd egy kicsit előre, a lábaidat pedig helyezd kis sámlira - így egyszerűen minden a helyes szögbe kerül. Ha pedig fürdőszoba-felújításra adod a fejed, akár érdemes lehet váltanod egy guggolós WC-re.

Cikkünk Giulia Enders: Bélügyek  című könyve alapján készült

A bélrendszer közel 8 méter hosszával a legnagyobb emberi szerv, mégis kínos beszélni róla. Pedig ha meggondolod, hogy immunrendszered 80%-ban a belek állapotától függ, akkor ez nem kis dolog. Egyre nyilvánvalóbb - tudományos adatok igazolják -, hogy a túlsúly, a depresszió, a különféle allergiák és számos komoly betegség mind-mind összefüggenek a belek állapotával.

Kiadja: Park Kiadó.
Internetes ára: 2320 forint.
A könyvet itt rendelheted meg!
Ezt is szeretjük