Rákellenes, gombaölő és fájdalomcsillapító
Gyógyszerek az orrod előtt
Ha betegségmegelőzésről van szó, olykor egyszerűen csak körül kell nézned a konyhádban.

Ez is érdekelhet

Legyen mindannyiunk szívügye a fejlődés! (x)

Téli álomesküvő a Rosinante Fogadóban*** (x)

Mit diktál a téli kabáttrend 2018-ban? A stylist tippjei (x)

Hogyan segíts, ha bedugult a pici orra? Az orröblítés aranyszabályai (x)

10 hely, amiről álmodoznak a magyarok - Idén csupán egy európai város került fel a listára. (x)

beauty and style

Egy ügyes trükk, amitől élénkebb lesz a rúzs színe a szádon: világosító ajakradír házilag »

Elszívja az izzadságot, és kényelmesebbé teszi a cipőt: 5 eset, amikor kisegíthet egy intimbetét »

Hajmeresztő pulóverek a 80-as évekből – Nem tudjuk, hogy sírjunk vagy nevessünk-e »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A túlfűszerezett ételeket bizonyos embereknek valóban kötelező elkerülniük. Az érzékeny gyomorral, netán beteg, gyulladt emésztőrendszerrel küzdő emberekre ezek az ételek szinte méregként hatnak. Szerencsére a fűszerekről általánosságban mégsem mondható el, hogy kerülendők lennének, sőt, számtalan áldásos tulajdonságuk bizonyított, melyet újabb kísérletek is alátámasztanak.

Így aztán nem kell lemondanod a finom ételekről, inkább használd tudatosan az ételízesítőket.

A kutatások tükrében

A fűszereknek bizonyítottan öregedésgátló, antioxidáns hatásuk van, de még a degeneratív betegségek megelőzésében is segítségedre lehetnek.

Ez a mondat rögtön szöges ellentétben áll a fűszerellenes közhiedelmekkel, és ezt nem árt jól megjegyezned. Kutatások szerint a fűszereknek magasabb antioxidáns hatásuk van, mint maguknak a favoritnak tartott zöldségeknek, gyümölcsöknek.

Chili

Valószínűleg nem a fájdalomcsillapításra gondolsz, ha esetleg bekapsz egy erős chilipaprikát, mégis, ez a növény erős fájdalomcsillapító hatással bír. A chili enyhíti az orrdugulást, serkentőleg hat az immunrendszerre, a gyomorban pedig antibakteriális hatást fejt ki. Csökkenti a vér koleszterinszintjét is. Úgy is ismerik, mint gyomorrákot megelőző szer, és jól jöhet a testsúlycsökkentésben is.

Oregánó

Thymol és carvacrol - ennek a két hatóanyagnak köszönhetően bír az oregánó antibakteriális hatással. Ez a fűszer képes lehet arra, hogy az emberi emésztőrendszerben előforduló káros mikroorganizmusokat elpusztítsa, míg a hasznosakat érintetlenül hagyja. Segít az egyik leggyakoribb Candida, a Candida albicans túlszaporulatának megfékezésében. Az emberi szervezetben megtalálható baktériumflóra elengedhetetlen a normális, egészséges élethez, ám, ha a baktériumok túlszaporodnak, jelenlétük veszélyessé válik. Ennek tüneteit a gyengeségtől kezdve az elhízáson és a gyomorégésen át sokáig lehetne sorolni.

Koriander

Egyes helyeken duzzanatok csillapítására használják. Csökkenti a koleszterinszintet, segít a vérszegénység kezelésében, a szájfekélyek megfékezésében és a bőrbetegségek enyhítésében. Emellett kiválóan alkalmazhatod menstruációs zavarok kezelésére. A-, C-vitamin és ásványianyag-tartalma mellett kiváló antioxidáns.

Szemed egészségének védelmében is közreműködik, valamint jótékony hatást fejt ki az endokrin rendszerre, ami közvetve alacsonyabb vércukorszintet eredményez.

Petrezselyem

A petrezselyem legfontosabb képessége a rákmegelőzésben rejlik. Állatkísérletek bizonyították, hogy a növény fogyasztása akadályozza a tumorképződést - különösen igaz ez a tüdőre nézve. Közömbösíti a rákkeltő anyagokat, többek között a cigarettában találhatókat is. Emellett szívbarát és kiváló antioxidáns is.

Rozmaring

A rozmaring otthonodban tartva természetes légtisztító és légfrissítő. Ugyanakkor a fűszernövény fogyasztásának köszönhetően csökken a kockázata a rákos megbetegedéseket jelentő génmutációk kialakulásának is. Emellett megakadályozza a vérerek sérülését, így segít a szívinfarktus megelőzésében is.

Zsálya

A zsálya védi a sejteket, és csökkenti az ízületi gyulladások kialakulásának kockázatát is. Emellett megfigyelések szerint a szellemi funkciók javításában is jól jöhet. Egy tudományos kísérlet során arra az eredményre jutottak, hogy a zsályát fogyasztók emlékezőképessége jobban teljesített, mint a kísérletben részt vevő, placebót fogyasztó embereké.

További jótékony hatásaként tartják számon, hogy megakadályozza szervezetben a betegségek utáni súlyos legyengülést. Ugyanakkor magas tujon tartalma miatt csak rövid ideig alkalmazható, valamint nem ajánlják várandósoknak és szoptatós anyukáknak.

Cikkünk a Fitway magazin írása alapján készült.

Ezt is szeretjük