Előzd meg a rákot, és égesd a zsírt!
Így készítsd el a zöld teát!
Iktasd be étrendedbe a zöld teát, ha megszabadulnál pár kilótól, és meg akarod előzni a rákot!

Ez is érdekelhet

Aranytojást tojó tyúk - bemutatjuk a LUSH 2020-as húsvéti kollekcióját (x)

Tiszta lakás, ragyogó jókedv (x)

A bosszúpornótól a virtuális valóságig: elindult a Gyerekaneten.hu, az NMHH szülőknek szóló információs oldala (x)

Nátha, megfázás, influenza, vagy a „legrosszabb“…. (x)

beauty and style

A 67 éves francia színésznő stílusosabb, mint valaha: Isabelle Huppert egyre csak fiatalodik »

6 dolog, amire szüksége van a bőrnek, ha nem mozdulsz ki: így csökkentsd az ártalmas stresszhatást! »

Kisimítja a ráncokat, feltölti a bőrt: a lenmagvas pakolás pótolja az elveszett olajokat »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A legenda szerint időszámításunk előtt 2700 körül Kína császára egy teabokor árnyékában üldögélt egy csésze forró vízzel, amikor egy levél a csészéjébe hullott. Így született meg az első zöldteafőzet. Napjainkra számos kísérlet bizonyította, hogy a tea nemcsak jóízű, de segíti a fogyókúrát, és a daganatos betegségeknek is ellenszere lehet.

Fogyókúrához

A zöld tea több tulajdonságának köszönhetően is megkönnyíti a fogyókúrát. Polifenoltartalma miatt felpörgeti az anyagcserédet, segít a zsírok lebontásában, így hatékonyabbá teszi a fogyást. Ha naponta háromszor egy csészével fogyasztasz belőle, havonta két kilogrammnyi feleslegtől is megszabadulhatsz - akár diéta nélkül.

Tudományos kutatások bizonyítják, hogy a zöld tea levelei egy polifenol antioxidánst, úgynevezett epigallokatekin-gallát nevű anyagot tartalmaznak, mely segíti a diétát. Ez a vegyület fokozza a szervezet hőtermelését, minek hatására tested több kalóriát éget el. Természetesen a kívánt eredmény elérése érdekében elengedhetetlen a testmozgás.
Orosz kutatók vizsgálatai szerint a zöld teában található katekinek jótékony hatással vannak a vér össz-, valamint LDL-koleszterinszintjére. Emellett a trigliceridek szintjét is csökkentik a vérben. Mindennek köszönhetően a rendszeres zöldteafogyasztás csökkenti a zsírszövet mennyiségét.

Rákellenes hatás

A zöld teát fogyasztó emberek körében bizonyos típusú rákos megbetegedések aránya feltűnően alacsony. Egy hat hónapig tartó, nagy esetszámú vizsgálatban kínai nőket és férfiakat vizsgáltak. Kiderült, hogy azoknál, akik hetente legalább egyszer isznak teát, sokkal kisebb a bél-, illetve a hasnyálmirigyrák kialakulásának aránya, mint azoknál, akik ritkán vagy sohasem teáznak.
A zöld tea rák elleni hatását vizsgáló kutatások kimutatták, hogy a főszerepet az epigallokatekin-gallát játssza. A tudósok jelentős többsége ezt az anyagot tartja a valaha is felfedezett egyik leghatásosabb rákellenes szernek, mivel a sejteknek nem csupán a rákos elfajulás elleni védelmét segíti, hanem a szervezet antioxidáns védekezőmechanizmusát is.

Az Ohioi Egyetem egyik kísérlete arra mutatott rá, hogy ez a hatás az epigallokatekin-gallátnak köszönhető. A vegyület gátolja a rákos sejtek növekedéséhez elengedhetetlen urokináz nevű enzim termelődését. Állatokkal végzett kísérletek során azt látták, hogy az urokináz gátlása után a daganat kisebb lett, néha teljesen el is tűnt.

Készítés a hagyomány szerint

A hagyományos zöldteakészítés igen egyszerű: a teacserjéről leszedett leveleket először gőzzel kezelik, majd összesodorják, végül szárítják. A gőzölésre azért van szükség, mert a levelek fermentációját végző enzimeket csak így lehet hatástalanítani. Más teafűfélék készítésekor hagyják, hogy a levelek részben - az oolong teák esetében - vagy teljesen - a fekete teák esetében - fermentálódjanak.

Fermentálás nélkül viszont a zöld tea sajátos íze megmarad, és ami a legfontosabb: nem bomlanak le mindazok a természetes formában jelen lévő erős antioxidáns hatású polifenolok sem, melyek a különféle káros hatások ellen védik a sejteket. A zöld teában található jótékony vegyi anyagok közül említésre méltó még a fluorid, a katechin és a tanninok.

Így készítsd és fogyaszd!

A tea elkészítéséhez tegyél egy teáskanálnyi zöldtealevelet egy csésze forró vízbe. Hagyd ázni a leveleket három-öt percig, majd szűrd le és idd meg. Nem ajánlott tejjel fogyasztanod, mert a tej megakadályozza a zöld teában lévő bioflavonoidok felszívódását. A frissen főzött zöld tea magában vagy különböző fogásokkal együtt fogyasztható.

Kapszulában is

Ugyanazt a hatást érheted el a zöldteakapszulák vagy -tabletták szedésével, mint akkor, ha naponta megiszol néhány csésze zöld teát. A fontos az, hogy 240-320 mg polifenol kerüljön a szervezetedbe. A készítmények vásárlásakor azokat az engedélyezett termékeket vedd meg, melyek legalább 50%-ban tartalmaznak polifenolokat. Ebben a koncentrációban két darab 250 mg-os tablettát kell bevenned ahhoz, hogy 250 mg polifenolhoz juss. A kísérletek azt bizonyítják, hogy ezt az ajánlott polifenolmennyiséget négy csésze frissen főzött zöld tea tartalmazza.

Esetleges mellékhatások

A zöld tea készítmények és ital formájában egyaránt nagyon biztonságos. Ha viszont a koffeinre érzékeny vagy, ne igyál belőle túl sokat, mivel a zöld tea csészénként 40 mg koffeint tartalmaz. Amennyiben várandós vagy, illetve szoptatsz, ajánlatos zöldteafogyasztásodat napi két csészére mérsékelni. Ezzel szemben a zöldteakészítmények nagyon kevés koffeint tartalmaznak. Az általánosan ajánlott adag ugyanannyi polifenolt tartalmaz, mint négy csésze tea, koffeintartalmuk viszont csak 5-6 mg.

Cikkünk a Reader's Digest Vitaminok, gyógynövények, ásványi anyagok című könyve alapján készült.

Ezt is szeretjük