Ezt tedd az iskolatáskába, hogy egészségesen és táplálóan induljon a szeptember (x)
Ahhoz, hogy gyermekeid kiegyensúlyozottan étkezzenek, hozd meg a kedvüket az egészséges táplálkozáshoz!

Auchan 1PR cikk cover foto
Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

Gigi Hadidról meseszép fotók készültek: talán sosem volt még ilyen nőies a modell »

Mi történt már megint Nicole Kidman arcával? Átlátszó ruhája sem vonja el róla a figyelmet »

Szorítja, nyomja a lábad a cipő? Okos trükkök, melyekkel kényelmessé teheted »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Mindjárt itt az ősz, hamarosan kezdődik az iskola. Ilyenkor sokunknak kihívás átállni az új menetrendre, nem árt tehát mindent alaposan előre átgondolni.

A gyerekek és a felnőttek időbeosztása, a különórák és a felelősségi körökkel való sakkozás mellett sokan hajlamosak vagyunk megfeledkezni a legfontosabbról: nem elég ugyanis iskolába menet beugrani a sarki pékségbe, az egészséges, tápláló étkezésre is oda kell figyelni. 

Indítsuk közösen a napot, reggelizzünk együtt! 

A reggeli a nap legfontosabb étkezése, alapvető feltétele annak, hogy kellő mennyiségű energiával kezdje a gyerek a napot. Keljünk inkább negyed órával korábban, készítsük elő a családi reggelit, és üljünk együtt asztalhoz, hogy jobban és persze szervezettebben induljon a nap! Ilyenkor is együnk sok rostot, fehérjét, gyümölcsöt!

Egy nagy családban különösen fontos, hogy mindenkire elegendő figyelem jusson. Bizony, már abból kiderül, ki hogyan érzi magát, ahogyan az asztalhoz ül, az ételhez nyúl. Ilyenkor megkérdezhetjük a családtagokat, hogyan érzik magukat, mi az, ami esetleg bántja őket. A legjobb, ha már reggel el tudja mondani a gyerkőc, mi foglalkoztatja, legyen az jó vagy épp rossz érzéssel eltöltő dolog. Az sem baj, ha emiatt újra kell melegíteni a kakaót vagy az ételt, úgyis az a legfinomabb, amit anya vagy apa készít.

Eleget és egészségeset: mit tegyünk az uzsidobozba?

Minden szülő álma, hogy gyereke ne csak eleget, de egészségeset is egyen. A válogatós gyerkőcöknél ez még nagyobb kihívás, így nem árt trükkökhöz folyamodni. Válogassuk ki együtt, mi kerüljön az uzsonnás dobozba, és, ha időnk engedi, rendezzük el ízlésesen, tegyük vonzóbbá az ételt! Egy „mosolygós” szendvics, vicces figurákba rendezett étel még a legmakacsabbak étvágyát is meghozza. 

Persze az alapanyagok legyenek egészségesek, rostokban és fehérjében gazdagok, hogy segítsék a gyerek izomzatának, csontjainak fejlődését, és támogassák az immunrendszert. Ha lehet, a csomag mindig tartalmazzon mosott szezonális zöldséget és gyümölcsöt. Az uzsonnamenün jó, ha ott van a natúr joghurt, a teljes kiőrlésű pékáru és az egészséges nassolnivaló is. 

Egészséges nassolás: nem atomfizika

Ha a gyerek édesszájú, akkor sem kell kétségbeesni, a folyamatos csokievésnek és az émelyítően édes kekszeknek is van alternatívájuk. Ehhez sok helyen kaphatunk hasznos tippeket, ezért is jelöli például az Auchan külön, kék, szív alakú emblémával a táplálkozási szakértők és orvosok által ajánlott élelmiszereket, így segítve a vásárlók döntését a mindennapokban. 

Ezt is szeretjük