Már napi fél pohár is növeli a mellrák kockázatát: milliók szokásait változtathatja meg az új kutatás
Ha tenni tudsz a rák rizikójának csökkentéséért, miért ne tennéd meg?

Ez is érdekelhet

Nyerj 2 főre szóló, 3 éjszakás nyaralást Ausztriába, az aktív pihenés paradicsomába (x)

Ingyenes lesz Budapest legnagyobb szezonnyitó borfesztiválja - Ekkor érdemes a Városligetbe menni (x)

Így csókolj, ha csábítani akarsz - Eláruljuk a tökéletes csók titkait (x)

Horváth Éva iszonyú cuki cicával fotózkodott - Elárulta, miért (x)

beauty and style

Ezeket a gyors trükköket vesd be, ha sehogy sem áll a hajad reggel »

Divat 70 kiló felett: őt kövesd az Instán, ha molett vagy, és szeretsz öltözködni »

A szezon legnépszerűbb farmernadrágjai 8 ezer forint alatt »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

További bizonyítékot találtak arra, hogy az alkoholfogyasztás, akár napi fél pohár bor is növeli a mellrák kialakulásának kockázatát, írja a BBC.

A Rákkutatási Világalap - WCRF - jelentése szerint már napi 10 gramm alkohol, fél pohár bor vagy kis adag sör fogyasztása 9%-kal növeli a menopauza után a mellrák kockázatát.

A mellrák kockázata nő az alkoholtól

A jelentéshez a szervezet 12 millió nő kórtörténetét feldolgozó, több mint száz tanulmány eredményeit elemezte. A mellrák a nőknél a leggyakoribb daganatos megbetegedés az Egyesült Királyságban. A tudósok szerint nem lehet megmondani, miért alakul ki egyeseknél daganat, míg másoknál nem. Rengeteg okot és tényezőt lehet figyelembe venni, köztük az életkort, az örökölt géneket, a menstruáció kezdetét vagy a hormonok szerepét.

Vannak rizikócsökkentő tényezők

A WCRF jelentése ezért azt tanácsolja a nőknek, hogy legyenek figyelemmel azokra a tényezőkre, amelyeket befolyásolni tudnak. Ilyen az étrend, a testsúly vagy a rendszeres mozgás. A rendszeres és intenzív testmozgás, például a futás vagy a biciklizés 10%-kal csökkenti a menopauza utáni emlőrák kockázatát a fizikailag kevésbé aktív nőkhöz képest. Ugyancsak csökkenti a mellrák kialakulásának kockázatát, ha a nő szoptatja a gyermekét.

A WCRF szerint vannak bizonyítékok arra, hogy a leveles zöldségek, mint a káposzta, a spenót vagy a kelkáposzta fogyasztása csökkenti a mellrák egyik kevésbé gyakori fajtájának kockázatát.

Anne McTiernan, a seattle-i Fred Hutchinson Rákkutató Központ munkatársa szerint világosak a bizonyítékok a mellrák kialakulásának kockázatairól. A testmozgás, az egészséges testsúly fenntartása és az alkoholfogyasztás korlátozása mind olyan lépések, amelyeket a nőknek érdemes megtenni a kockázatok csökkentése érdekében.

Blog.hu ajánló