Rákmegelőző, és négyféle antioxidáns van benne: így fogyaszd az okrát!
Hazánkban is egyre népszerűbb az egészséges, különleges zöldség.

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a népszerű BBC History történelmi magazinra! (x)

Nyerj páros belépőt a novemberi Femina Klubra, ahol megtanítunk nemet mondani!

Nyerj Adrienne Feller kozmetikumokat Hollóházi Porcelán fülbevalóval! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Többé nem kell tisztogatni a csempék közti hézagot, sem más fugát (x)

Beindul a D-vitamin-termelődés, és javítja a közérzetet: töltődj fel bioszoláriummal télen is! (x)

Csak úgy versengenek érte az emberek! Hihetetlen, mit építenek a fővárosban (x)

5 kihagyhatatlan film, amit még premier előtt megnézhetsz! (x)

Schell Judit lerántja a leplet a férfi-nő kapcsolat titkairól - Megéri a múltba révedni? (x)

beauty and style

Csodás őszi esküvői dekorok erdei bogyókkal - Ez is lehet romantikus »

4 tipikus vásárlási hiba, amitől tele a szekrény, még sincs mit felvenned »

Széles csípő, nagy popsi: így öltözz ősszel, ha nőies körte alakod van »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az okra a mályvafélék családjába tartozó évelő növény, melyet a számos magot tartalmazó, mintegy 18 centiméter hosszú terméséért termesztenek. A zöldségféle Afrikából származik, majd először a Földközi-tenger vidékén terjedt el. Amerikába csak az 1600-as években jutott el, valószínűleg a rabszolga-kereskedelem által.

Az okra ma egyre népszerűbb, sokan istenítik különlegessége és egészségvédő hatásai miatt - vagy épp gyűlölik nyálkássága okán -, és már korántsem csak a louisianai kreolok fűszeres raguja, a gumbo legfontosabb hozzávalójaként ismert.

Mi van az okrában?

Egy adag okra a napi K-vitamin-szükséglet 80%-át fedezi, a C-vitamin esetében ez 44%, valamint rosttartalma is igen magas. Ezen kívül jelentős A- és B6-vitamin-, folsav-, B3-, B2-vitamin-, mangán-, kalcium-, magnézium-, réz- és káliumforrás is. Többféle antioxidánst is nagy mennyiségben tartalmaz, a C-vitamin mellett béta-karotin, lutein és zeaxantin formájában vannak jelen benne antioxidánsok nagyobb mennyiségben.

Nagyon gazdag rákmegelőző antioxidánsokban

Az okrát bőséges tápanyagai hasznos betegségmegelőző élelemmé teszik. A Food and Chemical Toxilogy egy 2009-es tanulmánya is kiemelte az okra magjainak antioxidáns képességét. Ahogyan a kutatók egyre több betegség okaként ismerik fel az oxidatív stresszt, egyre egyértelműbb, hogy az antioxidáns hatású növényi hatóanyagokat nagy mennyiségben tartalmazó étkek fogyasztása egészségmegőrző hatású, és segíthet a betegségek, többek között a rákos folyamatok leküzdésében.

Egy nagy, átfogó tanulmány megállapította, hogy az Egyesült Államok déli részén jellemző táplálkozás, mely gyakran tartalmaz okrát, alacsonyabb prosztatarák-kockázattal volt összefüggésben.

Ha az italok terén is a legegészségesebb verziókat keresed, a következőkkel nem foghatsz mellé, nézd meg a képeket!

Így használd!

Az okra hagyományos elkészítési módja - raguként és levesekben - nem károsítja az antioxidánsokat, ásványi anyagokat és zsírban oldódó vitaminokat. Ha kevésbé nyálkás ételt szeretnél, válaszd az egészen fiatal terméseket. Az okra rövid idő alatt puhára fő, így nem kell aggódni, hogy tápanyagai jelentős veszteséget szenvednek. Ha jó minőséget szeretnél, válassz élénkzöld színű, selymes pihékkel borított, feszes és foltmentes terméseket.

Cikkünk Tonia Reinhard Éttrend - A Föld legegészségesebb ennivalói - 200 szuperétel című könyve alapján készült.
borito.gif
E nagyszerű kiállítású képeskönyvet fellapozva megtalálod a legegészségesebb és legfontosabb élelmiszereket, a gyümölcsöktől kezdve a zöldségeken át a tejtermékekig, a népszerű magvaktól a fűszerekig, a húsféléktől a gombákig, sőt az algákig. Étrended összeállításához is segítséget nyújtanak a szerzők azzal, hogy jó ötleteket adnak az ételek elkészítéséhez és az alapanyagok egymással való párosításához. E hasznos kézikönyvnek minden olyan konyhában ott van a helye, ahol ízletes és egyben egészséges ételek készülnek.

Kiadja a Ventus Libro Kiadó.
A könyv ára 2990 forint.
Blog.hu ajánló