A 6 legerősebb táplálék méhnyakrák és mellrák ellen
Ha szeretnéd elkerülni a nőket érintő legveszélyesebb betegségeket, táplálkozz tudatosan!

Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

Kétszer dúsabb frizurát kapsz, ha így használod a hajvasalót »

Lassítja a ráncok képződését, de ennél többet is tud a kollagén: szakértő mondja el, miért hatékony »

A rövid dzseki az új divat: ilyen sokféleképpen viselheted »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A legtöbb betegség kialakulása kellő odafigyeléssel és egészséges táplálkozással megelőzhető. Bizonyos élelmiszerek pedig kimondottan hatékonyak a nőket érintő megbetegedések kivédésében.

Egyes zöldségek és gyümölcsök még alakjukat tekintve is emlékeztetnek azokra a szervekre, melyeknek védelmét szolgálják. Az alább felsorolt táplálékok nem csodaszerek, de hozzájárulhatnak ahhoz, hogy kisebb valószínűséggel alakuljanak ki a női szerveket érintő daganatos, illetve cisztás megbetegedések.

Méhvédő táplálékok

Avokádó

Az avokádó formáját tekintve hasonlít a méhre. Az egzotikus déligyümölcs folsavtartalmának köszönhetően segít a méhnyakrák megelőzésében. Ezenkívül magas magnéziumtartalma miatt fogyasztásával enyhítheted a premenstruációs szindróma kellemetlen tüneteit.

Keresztesvirágzatúak

Számos kutatás bizonyította, hogy a keresztesvirágzatúak fogyasztása más gyümölcsökkel és zöldségekkel összevetve hatékonyabb segítséget nyújthat a rákmegelőzésben. Az Institute of Food Research - egy amerikai táplálkozástani kutatásokkal foglalkozó szervezet - vizsgálatai szerint például a karfiol, a káposzta vagy a brokkoli emésztése során egy AITC nevű vegyület szabadul fel a szervezetben.

Ez az enzim pedig a kutatások szerint pusztítja a rákos sejteket, így a keresztesvirágzatúak fogyasztása melegen ajánlott, ha szeretnéd megelőzni például a méhnyakrák kialakulását.

Oltás
A méhnyakrák jelenleg legbiztosabb megelőzési módja a HPV elleni oltás. Ha ide kattintasz, többet is megtudhatsz róla!

A petefészek védelmében

Olajbogyó

Az olajbogyó tojásdad alakjával emlékeztet a petefészekre. A formai hasonlóság mellett azonban más kapcsolat is felfedezhető a női szerv és a mediterrán csemege között.

Egyes szakemberek szerint fitovegyületeinek köszönhetően az olajbogyó rendszeres fogyasztása bizonyos fokú védelmet biztosít a petefészekciszta vagy a petefészek daganatos megbetegedéseivel szemben. Magas E-vitamin-tartalmának köszönhetően pedig segít a hormonháztartás egyensúlyának fenntartásában.

Búzacsíraolaj

A búzacsíra az egyik legbiztosabb természetes E-vitamin-forrás, két evőkanál olaj körülbelül 40 mg-ot tartalmaz ebből a létfontosságú vitaminból. Számos kutatás rámutatott, hogy az E-vitamin segít a hormonháztartás egyensúlyának megtartásában, ezáltal pedig a petefészek egészséges működését is elősegíti.

Emellett antioxidáns hatásának köszönhetően védi a sejtfalat és a sejtmembránt a káros szabadgyökök hatásaival szemben. Így az E-vitaminban gazdag táplálékok, például a búzacsíra, de a mogyoró, a mandula - és általában az olajos magvak - is hatékony segítséget nyújthatnak a petefészket érintő megbetegedésekkel szemben.

Mellvédő táplálékok

Szója

A mellrák ösztrogénfüggő daganat. A szójatermékekben lévő izoflavonoidok olyan enyhe ösztrogénszerű hatással bíró vegyületek, melyek megakadályozzák a mellrákkal összefüggésbe hozott ösztrogén hatását. A tudományos kutatások szerint érdemes szójalisztet használnod, de a tofu és a szójatej is hasznos lehet a megelőzés szempontjából.

Citrusfélék

A mandarin, a narancs, a citrom vagy a grépfrút gömbölyű alakja mintha a mellet szimbolizálná. A formai hasonlóság nem véletlen: a citrusfélék fogyasztása egészségügyi szempontból pozitív hatással van a mell mirigyállományára, valamint nyirokrendszerére. Emellett magas C-vitamin- és tangeretin nevű flavonidtartalmuknak köszönhetően segítenek megelőzni a mellrák kialakulását.

Cikkünk a Reader's Digest Törődjön többet az egészségével! című könyve alapján készült.

OLVASD EL EZT IS!

cici1
  • táplálkozás
  • megelőzés

Ezeket edd a mellrák ellen!

legkoondicionalo
  • légkondicionáló
  • tünetek és betegségek

3 súlyos betegség, amit a légkondicionáló okoz

Ezt is szeretjük