Mennyi alvásra van szükséged valójában? Így számolhatod ki!
Az általánosan elfogadott időtartam nyolc óra, de ez nem mindenkire igaz. Neked mennyit kell aludnod?

Nyereményjáték

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj páros belépőt az októberi Femina Klubra, ahol eláruljuk a sikeres karrierváltás titkát!

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 3 db játék
Ez is érdekelhet

Mitől alakulhat ki a mellrák, és hogyan előzhető meg? A szakértő tanácsai (x)

Pöttyös a csíkossal, rózsaszín a fémhatásúval? Mutatjuk, mit mivel párosíts az otthonodban (x)

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

Ősszel még jobb a Balatonra menni? Nincs tömeg, és rejtett kincseket rejteget a vidék (x)

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

beauty and style

Magas sarkú cipő pamutzoknival: egyre többen hordják így »

Gyors smink, amire hétfő reggel is lesz időd: eltünteti a hétvége nyomait »

Kiszáradt a kezed? Egy házi pakolás, ami segít, mielőtt kisebesedne »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha sokszor érzed magad fáradtnak, álmosnak, dekoncentráltnak, lehet, hogy nem alszol eleget - vagy túlalszod magad.

Akár kevesebbet alszol, akár többet, mint a számodra szükséges mennyiség, azt meg fogod érezni a közérzeteden, hosszú távon pedig még a szívbetegségek és a cukorbetegség kialakulásának kockázatát is növeled.

De vajon mennyi az ideális alvásmennyiség számodra? Könnyedén megtudhatod, és még bonyolult képlet sem kell hozzá. A korod alapján kiderül, mennyit kell aludnod ahhoz, hogy kipihend magad, egészséges légy, és a lehető legtöbbet tudd kihozni magadból.

  • Csecsemőkor - 1 éves korig: napi 14-15 óra alvás szükséges.
  • Kisgyermekkor - 1-3 éves korig: napi 12-14 óra alvás szükséges.
  • Óvodás, kisiskolás kor - 3-10 éves korig: napi 9-10 óra alvás szükséges.
  • Tinédzserek - 10-18 éves korig: napi 8-9 óra alvás szükséges.
  • Felnőttek - 18 éves kortól: napi 6-8 óra alvás szükséges. A fiatal felnőttek számára ugyanannyi éjszakai alvás szükséges, mint idősebb korban, ám 60 év felett a kielégítő pihenéshez érdemes beiktatni napi 1-2 óra délutáni alvást.

Így néz ki az agyad, amikor gondolkodsz

Szivárványszínű fotók készültek az agy működéséről: elképesztő felvételek, nézd meg őket te is!

Blog.hu ajánló