Sokaknak rémálom a home office utáni világ: meglepő, hogy mik zavarják a legjobban a magyarokat az irodai munkában

Ezek zavarják a legjobban a magyar irodai dolgozókat.

Legbosszantóbb irodai jelenségek
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Meeting közben elmegy az internet, nem kapunk választ a határidős kérdéseinkre, és pont a legrosszabbkor adja meg magát a nyomtató?  Nem csoda, hogy sokaknak rémálom a home office utáni világ: a magyar irodai dolgozók 80 százaléka elégedetlen a munkahelyi folyamatokkal, és leginkább az bosszantja őket, ha nem kapnak azonnal választ a kérdéseikre. Egy friss kutatás most felmérte, mi zavarja leginkább a magyarokat az irodai helyzetekben, és hogyan engedik ki a gőzt. 

Legbosszantóbb irodai jelenségek

Ha szidtuk már a munkahelyünket a lassú kommunikáció, a kaotikus papírozás vagy a nehézkes szervezés miatt, új megvilágításba helyezheti a mindennapjainkat a TOPdesk Magyarország friss kutatása. Az eredmények szerint ugyanis a probléma nem egyedi: a magyar irodai dolgozók 80 százaléka elégedetlen ezekkel a folyamatokkal. A felmérés nemcsak azt vizsgálta, milyen tipikus problémák bosszantják leginkább a magyar irodai dolgozókat, de azt is, hogyan kezelik az ebből fakadó frusztrációt. 

GettyImages-157859586
Fotó: ONOKY - Eric Audras / Getty Images Hungary

A legidegesítőbb tényezők

A kutatás szerint az bosszant minket a leginkább, amikor túl lassan kapunk választ a házon belüli megkereséseinkre, kérdéseinkre. Ráadásul a választ, amit kapunk, jellemzően nem is tartjuk kielégítőnek. De komoly fejfájást okoz az informatikai problémák megoldása is: tízből mindössze négy munkavállaló kap 24 órán belül megnyugtató választ az ilyen jellegű kérdéseire. Tehát jellemzően sokat kell várnunk arra, hogy például engedélyt kapjunk egy új program telepítésére a rendszergazdától, vagy hogy hozzáférést kapjunk egy új nyomtatóhoz. 

Nem a legjobb barátunk a nyomtató

Nem véletlen az sem, hogy az irodai munkáról szóló sorozatokban gyakran dedikált részt kap a nyomtató technikai problémái körüli kálvária, ugyanis az IT-eszközök közül a nyomtatókkal gyűlik meg leggyakrabban a bajunk. A második és harmadik helyen az új programok telepítése és a levelezőrendszerrel kapcsolatos fennakadások állnak. 

A nyomtatás jövőjével kapcsolatban nemrég egy izgalmas írást közöltünk, amit ide kattintva te is elolvashatsz. 

Bosszankodunk és káromkodunk

Amikor a munkánkat akadályozó problémával szembesülünk, nem igazán tudunk higgadtak maradni: a válaszadók kevesebb mint negyede képes erre a saját bevallása szerint. A legtöbben csendben bosszankodnak, vagy káromkodással vezetik le a frusztrációjukat. A kitöltők egytizede úgy küzd meg a helyzettel, hogy kimegy pár percre a szabad levegőre, de szerencsére csak 5 százalékuk kezd el ilyenkor csapkodni.

A cikk az ajánló után folytatódik

Vásárolj Femina Klub bérletet!

Vásárolj bérletet, és vegyél részt a 2025-ös év különleges előadásain, ahol izgalmas témákról hallhatsz elismert szakértőktől és közéleti személyiségektől. 

  • Knapek Éva, aki a társfüggőségről és a mérgező kapcsolatokból való szabadulásról beszél. 2025.01.07.
  • Kajdi Csaba, aki humorral és őszinteséggel osztja meg tapasztalatait nőkről és élettapasztalatairól "Anyámtól a modellekig" témában.  2025.02.19.
  • Steigervald Krisztián, aki a generációk közötti kommunikáció kihívásait tárgyalja "Boomerek és Zoomerek" című előadásában. 2025.04.09.

További részletek: feminaklub.hu/

Helyszín: MOM Kulturális Központ

Promóció

Még ma is papírozunk

Bár digitális megoldások végtelenül széles választéka áll rendelkezésünkre, a kutatás szerint még ma is ugyanolyan megszokott a papíralapú vagy akár a személyes ügyintézés, mint évekkel ezelőtt volt. A céges helyiségek és eszközök, például tárgyalótermek, projektorok, autók foglalását például a válaszadók negyede személyesen intézi az illetékesnél, az új munkavállalókat pedig még mindig gyakran papíralapú információs csomag várja. 

- A magyar irodai dolgozók alig több mint 10 százaléka használ valamilyen digitális feladat- vagy szolgáltatáskezelő rendszert, holott ezek jelentősen megkönnyítik a mindennapos fennakadások kezelését, így a dolgozók összességében is elégedettebbek lesznek. Az ilyen rendszerekben például egyetlen felületen kérhetnek hozzáféréseket, jelenthetnek be papírelakadást a nyomtatóban, vagy adhatják le az igényüket egy új billentyűzetre - árulta el Zakrzewski Anita, a TOPdesk szolgáltatásmenedzsment-platform értékesítési menedzsere.

Óriás macska nézett ki az alagútból: képeken 5 imádni valóan nyugtalanító alkotás

Ezeket a szürreális képeket imádni fogod, ha szereted a macskákat.

Óriás macska nézett ki az alagútból: képeken 5 imádni valóan nyugtalanító alkotás

Ezeket a szürreális képeket imádni fogod, ha szereted a macskákat.

Elolvasom

Képek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük