Veszélyes lehet, ha így közlekedsz az autóval – Sokan nem is tudnak róla

Bizonyos időjárási viszonyok között nem érdemes használni ezt az amúgy praktikus funkciót.

Automata fényszóró veszélyes

Az automata fényszóró ma már sok autóban szériatartozék. Kényelmesnek, praktikusnak tűnik, hiszen nem kell foglalkozni azzal, hogy fel vagy le kell-e kapcsolni a lámpát aktuálisan. Bizonyos körülmények között azonban veszélyes ezt használni. Elmondjuk, miért.

Ilyenkor veszélyes az automata fényszóró

Az automata fényszóró lényege, hogy egy megvilágítási érzékelőnek köszönhetően, ha a kinti fény egy bizonyos szint alá csökken, a lámpa aktiválódik. Röviden: sötétben magától felkapcsol a fényszóró. Hátrányát azonban kevesen ismerik: hó, eső vagy köd hatására nem aktiválódik, a fényszóró sötét marad.

Ezt a sofőr nem feltétlenül veszi észre, mivel ő maga lát, ugyanakkor a többi autós őt rosszabbul látja felkapcsolt fényszóró nélkül a zordabb időjárási viszonyokból adódóan. Ezért esőben, ködben, havazásban feltétlenül érdemes manuálisan felkapcsolni a lámpát.

Ezenkívül sok olyan új gépjármű létezik, melyben a nappali menetjelző lámpák (DRL) aktiválhatják az első fényszórókat, miközben kikapcsolva hagyják a hátsó lámpákat. Ennek eredményeképpen könnyen előfordulhat, hogy éjszaka vagy rossz látási viszonyok között úgy közlekednek sokan, hogy bár az első fényszórók be vannak kapcsolva, miközben a hátsó lámpák nem.

Végre kiderült, mik azok a fekete pöttyök a szélvédőn – Nem a dizájnt szolgálják

Fontos célt szolgálnak az apró fekete pontok.

Elolvasom

(Képek: Getty Images Hungary)

Ezt is szeretjük