Dobj le 5 kilót!

A legegyszerűbb tisztító diéta

Ha természetes ízekre és hosszú, egészséges életre vágysz, válaszd salaktalanító, tisztító, egyszerű zöldségdiétánkat!

Nyereményjáték

Nyerj luxuskozmetikumokat egy pár Hollóházi Porcelán fülbevalóval!

Nyerj közel 15 000 forint értékű, Natics prémium kozmetikumokat!

összesen 2 db játék

Ez is érdekelhet

Az utazás legfontosabb kelléke, és nem csak a fotózás miatt - Ezerszer könnyebb így nyaralni (x)

Milyen színű a szemed? Mutatjuk, melyik ékszer emeli ki legjobban a tekinteted

Az iskolakezdési stressz jelei a gyereknél - Így segíthetsz neki csökkenteni a feszültséget

Arany cipő, ezüst szoknya - 3 tipp, hogyan viseld a metálfényű ruhadarabokat

Neked mennyit ér 2 élet? Jótékonysági licit indult Erika és Jázmin megsegítésére!

beauty and style

Sansa Stark különleges feladatot kapott - A színésznő hajkoronáját mindenki irigyli »

Házi ajakbalzsam, amitől nagyon puha lesz a szád - 10 tubusra elegendő mennyiség »

Így viseld a trapéznadrágot 2017-ben az Instagram szerint »

retikül.hu

Top lájkolt cikkek

bmi kalkulátor

nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A modern kor ételei, főleg a főzésre és sütésre előkészített termékek gyakran olyan adalékanyagokat tartalmaznak, nem utolsósorban pedig nagy mennyiségű sót és zsírt, hogy hosszú távú fogyasztásuk makacs túlsúlyt, sőt, nehezen visszafordítható egészségkárosodást okozhat.

A méreganyagok ellen azonban tudsz védekezni, ha tudatosan ügyelsz étrended tápanyagtartalmára, illetve arra, hogy elsősorban természetes, organikus ételeket fogyassz.

Abban, hogy átállj egy egészségesebb táplálkozási rendszerre, sokat segíthet egy tisztítókúra is, mely visszaszorítja az egészségtelen táplálékokat, a zsíros húsok és nehéz ételek helyett a lúgosító, salaktalanító hatású zöldségekre helyezi a hangsúlyt, emellett pedig sószegény étrendet ír elő, mely segít szervezeted vízháztartásának szabályozásában, így a vizesedéssel járó plusz kilók eltüntetésében is.

Hosszan tartható diétánk segítségével a felesleges víz és a salakanyagok távozásának köszönhetően két hét alatt akár már öt kilót is leadhatsz, illetve a későbbiekben is számíthatsz a fokozatos súlycsökkenésre.

A sószegény zöldségdiéta előnyei

Az alacsony sótartalmú, zöldséges ételekből álló diéta sokban hasonlít az eredetileg kórházakban alkalmazott, nem drasztikus kalóriamegvonással járó, de egészséges étrendet előíró módszerekhez, melyek révén jelentős eredményeket lehet elérni a magas vérnyomással, veseproblémákkal és ödémásodással küzdő betegek esetében. Egy ilyen jellegű diéta a hétköznapi súlyproblémák megszüntetése és méregtelenítés céljából egyaránt könnyedén alkalmazható.

Előnyei közé tartozik továbbá, hogy rendkívül költséghatékony, hiszen nem igényel elérhetetlen alapanyagokat, illetve hosszú ideig tartható, sőt, kifejezetten ajánlott hosszan tartó alkalmazása, hiszen segítségével átformálhatod egészségkárosító étkezési szokásaidat.

A bőséges zöldségfogyasztással igazi nagytakarítást végezhetsz szervezetedben, hiszen a ropogós finomságok rostjainak és magas víztartalmának köszönhetően bélrendszered megtisztul a káros salakanyagoktól.

A méreganyagok távozásával szervezeted könnyebben tudja hasznosítani az egészséges immunrendszerhez nélkülözhetetlen vitaminokat és ásványi anyagokat, így a diéta a téli betegségek ellen is védelmet jelenthet. A szervezetedbe bevitt sómennyiség csökkentése révén pedig megszabadulhatsz a kínzó szomjúságérzettől, és tested sejtjei sem kötik meg a sórészecskéket, így nem halmozódik fel felesleges víz szervezetedben.

A diéta alapszabályai

  • Egyél minden főétkezéshez friss zöldségeket. Ezek hozzásegítenek a méregtelenítő folyamatok beindításához, illetve magas víztartalmuk révén megszabadítanak a visszatartott víztől.
  • A nátriumbevitelnek csak egy része származik a konyhasóból, nagyobb része a különféle ételízesítőkből, konzervekből, illetve a felvágottakban lévő tartósítószerekből tevődik össze. A diéta idején felejtsd el a konzerv és mirelit zöldségeket, illetve a mesterséges ízesítők használatát.
  • A konyhasót helyettesítsd alacsony sótartalmú fűszernövényekkel. A húsok pácolásához alkalmazz köményt vagy szegfűborsot, a halakhoz pedig adj bazsalikomot, illetve ánizst.
  • Bélrendszered teljes megtisztulását elősegítheted, ha mindennap többször fogyasztasz magas rosttartalmú gabonaféléket.
  • Lehetőleg minél többször egyél saját kezűleg készített zöldségleveseket, hiszen ezekben te szabályozhatod a só mennyiségét, és még tested sav-bázis egyensúlyát is kordában tarthatod.
  • Az abszolút tiltott ételek a következőek: burgonyachips, sós aprósütemények, sós sajtok, alkoholtartalmú italok, fagyasztott egytálételek.
Fontos!
A diétát hosszútávon is folytathatod, mérsékelten emelve a mennyiségeket. A diétát várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd a diétát, kérd ki háziorvosod véleményét.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: két szelet teljes kiőrlésű kenyérből készült pirítós, 3 dl sovány tej, egy nagy grépfrút.
Tízórai: öt sótlan, korpás keksz.
Ebéd: 20 dkg vegetáriánus chili, két héjában sült burgonya, 3 dl limonádé.
Uzsonna: 15 dkg gyümölcskompót.
Vacsora: két szelet teljes kiőrlésű pizza zöldséges feltéttel, 15 dkg zöldsaláta.

2. nap

Reggeli: három hajdinából készült palacsinta eperlekvárral, 3 dl sovány tej.
Tízórai: 10 dkg natúr napraforgómag.
Ebéd: két tányér halászlé, öt sótlan, korpás keksz, 3 dl narancslé.
Uzsonna: egy banán.
Vacsora: 20 dkg serpenyőben sült tofus zöldség, 15 dkg hántolatlan rizs, 3 dl zöld tea.

3. nap

Reggeli: három zöldséges burrito, 3 dl zöld tea.
Tízórai: 3 dl narancsturmix.
Ebéd: két - korpás zsemléből készült - csirkés szendvics, 20 dkg zöldsaláta.
Uzsonna: sárgarépás mártogatós kapros-joghurtos szósszal, tetszőleges mennyiségben.
Vacsora: 20 dkg sült lazac, 15 dkg sáfrányos barnarizs mandulával, 3 dl gyümölcslé.

4. nap

Reggeli: 20 dkg zabkása mazsolával, 3 dl zöld tea.
Tízórai: 10 dkg mandula.
Ebéd: 20 dkg zöldségsaláta 10 sótlan kukoricaszirommal, 3 dl gyümölcslé.
Uzsonna: 10 dkg ananász.
Vacsora: 20 dkg spenótos lasagne, egy korpás zsemle, 3 dl gyümölcslé.

5. nap

Reggeli: 15 dkg darakorpás reggeli pehely, egy banán, 3 dl natúr joghurt.
Tízórai: tíz szem aszalt sárgabarack.
Ebéd: két szelet teljes kiőrlésű kenyérből készült tonhalas szendvics, két körte, 3 dl zöld tea.
Uzsonna: 3 dl natúr joghurt.
Vacsora: 20 dkg roston sült csirkemell párolt zöldborsóval, 15 dkg zöldsaláta almaecettel.

6. nap

Reggeli: két kemény tojás, két korpás muffin, egy grépfrút.
Tízórai: 3 dl gyümölcsjoghurt.
Ebéd: két tányér minestrone leves babbal és bébirépával, egy korpás bagett.
Uzsonna: két alma vagy egy banán.
Vacsora: 20 dkg teljes kiőrlésű tészta húsos mártással, 15 dkg spenótsaláta, 3 dl gyümölcslé.

7. nap

Reggeli: két puffasztott búzaszelet, egy banán, 3 dl natúr joghurt.
Tízórai: 3 dl natúr joghurt.
Ebéd: két szelet sokmagvas kenyérből készült pulykás szendvics, két alma, 3 dl paradicsomlé.
Uzsonna: 10 dkg mazsola.
Vacsora: 20 dkg sült csirkehús, 10 dkg párolt zöldség, egy korpás zsemle, 3 dl gyümölcslé.

Cikkünk A nagy diétaválasztó című könyv alapján készült.

Blog.hu ajánló