3 szuper zsírégető, amiről eddig nem tudtál
Sőt, károsnak hitted!
Szeretnél megszabadulni a felesleges kilóktól, de nem akarsz lemondani a tiltólistás ételekről? Vesd be ezeket!

Nyereményjáték

Nyerj páros belépőt egy felejthetetlen talkshow-ra az ország Janka nénijével! (x)

Nyerj kényeztető, masszázs-wellness élménycsomagot 2 fő részére, Bükfürdőre! (x)

Nyerj prémium öregedésgátló arcszérumot, és búcsúzz el a ráncoktól! (x)

összesen 7 db játék
Ez is érdekelhet

Ilyen, amikor a klasszikus balett breaktánccal keveredik: ezt neked is látnod kell (x)

Tökéletesen tiszta lesz az otthonod, és alig kell érte tenned: csak 3 dolog kell hozzá (x)

Különleges ereje van az itteni gyógyvíznek: véletlenül fedezték fel helyiek a '60-as években (x)

Pataki Zita és férje különleges masszázzsal csillapítják a stresszt, naponta többször is (x)

Akciósan csaphatsz le a gyerek karácsonyi ajándékára, ha figyelsz néhány apróságra (x)

beauty and style

Csodásan ragyogó bőr ráncok és száraz foltok nélkül: narancsos arcpakolás házilag »

Gwen Stefani arca nemcsak a retustól olyan művi: szörnyű, mit tett magával a 48 éves énekesnő »

Egy nő a fejére műttette az Insta-filtert: mégsem lett sokkal szebb, mint volt »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A változatos, kiegyensúlyozott táplálkozás a lehető legegyszerűbb módja annak, hogy hosszútávon is megszabadulj a felesleges kilóktól, egyúttal egészséged megőrzését is biztosítsd. Mindehhez kedvenceidről sem kell lemondanod, sőt, vannak közöttük olyanok, melyek mértékkel fogyasztva hozzájárulnak anyagcseréd optimális működéséhez. A következőkről talán nem is gondoltad volna.

Csokoládé

Bizony, a csoki is azon táplálékok közé tartozik, melyek segítenek abban, hogy a szervezet egészségesebben működjön.

A nyugati világ azóta csokibolond, mióta a spanyolok Amerika meghódításakor felfedezték ezt a finomságot, vagyis a kakaóbabot. A kakaóbab jó energia-, rost-, fehérje-, B-vitamin- és ásványianyag-forrás, melyek révén laktat, ugyanakkor segíti az emésztést és az anyagcsere-működést.

A csoki legjelentősebb jótékony tulajdonsága azonban szívvédő hatása, melynek titka a kakaóvajban rejlik. Ennek hatóanyagai csökkentik a vérrögök képződését, így a szívinfarktus és az agyvérzés kialakulásának kockázatát is. Ráadásul bizonyos összetevői segítenek a bélben megkötni a koleszterint és a zsírt, és még azelőtt kiürítik a szervezetből, hogy azok felszívódnának.

A kakaóban található anyagok mindemellett tágítják az ereket, ezzel csökkentve a vérnyomást és a szívroham kialakulásának valószínűségét. Jótékony hatásainak köszönhetően tehát a magas, legalább 60%os kakaótartalmú csoki mértékkel fogyasztva - egy-két kocka kétnaponta - az egyik legkiválóbb fogyókúrás nassolnivaló.

Kávé

Hosszú időn keresztül csak rossz híreket lehetett hallani a kávé hatásairól. A legújabb vizsgálatok azonban arra hívták fel a figyelmet, hogy a mérsékelt kávéfogyasztás valódi csodaszer is lehet, nem véletlen például, hogy igen hosszú ideje megvan a kultúrája.

A kávé legaktívabb összetevője, a koffein javítja a hangulatot, növeli a koncentrációs képességet és a fizikai teljesítményt. Segít összehúzni a kitágult, lüktető ereket, melyek a fejfájást okozzák, emellett felerősíti a fájdalomcsillapítók hatását, éppen ezért a koffein gyakori összetevője a recept nélkül kapható fájdalomcsillapítóknak.

A kávé mindemellett gyorsítja az anyagcserét, ezzel pedig segít a fogyókúrában is. És amit már biztosan tapasztaltál is, a kávé vízhajtó is egyben, ugyanis hatására kitágulnak a vese erei, növekszik a vesén átáramló vérmennyiség, és csökken a víz visszaszívódása a vesecsatornákba, ezáltal jó néhány kilóval lehetsz könnyebb.

Azt ne feledd azonban, hogy a túlzott mértékű kávéfogyasztás nem tesz jót a szívnek, ugyanis növeli az érelmeszesedés, a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát. Ne fogyassz napi egy csészénél többet, és azt is csak tisztán, feketén. Fontos, hogy a vízhajtó hatás miatt gondoskodj a szénsavmentes ásványvíz formájában történő bőséges folyadék-utánpótlásról is.

Vörösbor

Elsőre talán furcsán hangzik, de bizonyos alkoholos italok is a szervezet egészséges működését segítő szerek között foglalnak helyet. Az alkohol ugyanis hatékony fertőtlenítőszer, nyugtató és fájdalomcsillapító. A mérsékelt alkoholfogyasztás ellazítja az izmokat, kitágítja a vérereket, ezzel időlegesen csökkenti a vérnyomást, és mérsékli a szívbetegségek kockázatát is.

A vörösbor például a kutatók szerint emeli a vér jótékony, HDL-koleszterin-szintjét, és csökkenti a vérrögök kialakulásának veszélyét is. Az éhgyomorra fogyasztott bor szabályozza a vércukorszintet és az étvágyat is, hatására továbbá a bőr kipirul, melegebbé válik, a megnövekedett hőképződés pedig gyorsítja az alapanyagcserét is, amit érdemes kihasználnod, ha fogyókúrázol.

A vörösborban továbbá igen sok antioxidáns hatású vegyület található, mely a szívre és az érrendszerre kedvező védőhatást fejt ki. Persze az alkohol is csak kismértékben egészséges. A legjobb, ha száraz vörösbort fogyasztasz - legfeljebb napi egy-másfél decit -, de csakis minőségi fajtát.

Fontos!
Ne feledd a mértékletességet! Csokoládét hetente két-három alkalommal fogyassz, kávét naponta maximum egyszer-kétszer. Alkoholból sem ajánlott többet fogyasztani napi másfél deci bornál. Az égetett szeszeknek és az édes boroknak nagyon magas a cukortartalmuk, így ezeket kerüld.

Cikkünk elkészítésében Carol Ann Rinzler Étkezz okosan! című könyve segített.

Blog.hu ajánló